Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@10:41:14 GMT

کاشت 100 هزار نهال از سوی شهرداری منطقه 20

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۹۹۳۶

کاشت 100 هزار نهال از سوی شهرداری منطقه 20

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 در آستانه فصل درختکاری چهارمین جلسه فضای سبز شهرری به میزبانی شهرداری منطقه 20 و حضور سید احمد صفوی شهردار منطقه و هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری برگزار و توسعه پهنه های جنگل کاری و فضای سبز این شهر در دستور کار تمامی ادارات، ارگان ها و نهادهای مردمی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری، توسعه فضای سبز را بهترین راهکار برای مقابله با آلودگی هوای این شهر که همواره از آلوده ترین مناطق شهر تهران محسوب می شود، عنوان کرد و گفت: همزمان با فصل درختکاری، همه ادارات و تشکل های مردمی بایستی با دغدغه کاشت نهال و توسعه پهنه های درختکاری فعالیت کنند.

جمالی پور با اشاره به اینکه در این زمینه از هیچ کمکی فروگذاری نمی کند و آماده حمایت و پشتیبانی از طرح های توسعه فضای سبز است، افزود: شهرداری منطقه 20 طرح های تحقیقاتی و پژوهشی خوبی در زمینه انتخاب گونه های مناسب انجام داده است که استفاده از این نتایج در برنامه های توسعه ای اثرگذار خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرری با بیان اینکه در فصل درختکاری همه باید عهد کنیم تا در امر توسعه فضای سبز گام های موثری برداریم، یادآور شد: نزدیکی مجموعه ها و اطلاع از ظرفیت های ادارات و نهادهای شهری مهمترین هدف از برگزاری جلسه های ستاد فضای سبز است که بایستی با قوت ادامه یابد و موجب هم افزایی شود.

سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت شهری در زمینه توسعه فضای سبز گفت: امسال نیز طبق روال سال گذشته، کاشت 100 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را در دستور کار داریم که همزمان با فصل درختکاری و با جلب مشارکت شهروندان و فعالان اجتماعی به اجرا می رسد.

صفوی با اشاره به وجود 1781 هکتار فضای سبز در قالب پهنه های جنگل کاری محدوده خارج از محدوده منطقه 20، افزود: مدیریت شهری این منطقه برای تبدیل اراضی ملی و اوقافی به پهنه های جنگل کاری با لحاظ روش های آبیاری نوین، آمادگی لازم را دارد و در صورتی که این اراضی در اختیار شهرداری قرار بگیرد، کمربند فضای سبز حریم شهر تهران تقویت خواهد شد.

وی به احداث 60 هکتار بوستان وفضای سبز طی سال های 95 و 96 از سوی مدیریت شهری منطقه 20 اشاره کرد و گفت: 32 هکتار آن به بهره برداری رسیده و 28 هکتار آن نیز در قالب بوستان های جدید در دست احداث است.

صفوی با اشاره به اینکه منطقه 20 در حال حاضر دارای 177 بوستان با مساحتی بالغ بر 190 هکتار است، یادآور شد: 22 هکتار بوستان تخصصی با عناوین دوستدار کودک، بانوان و شهر بازی در حال اجراست که از پروژه های فرامنطقه ای محسوب می شود.

شهردار منطقه 20 توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری را در ارتقای کیفیت محیط زیست مهم برشمرد و گفت: منطقه 20 با 647 هکتار فضای سبز شهری در محدوده شهری، دارای سرانه 18 مترمربع است که با بهره برداری پروژه های در حال اجرا، این سرانه به 20 مترمربع افزایش می یابد.

چهارمین جلسه ستاد فضای سبز شهرری این بار به میزبانی شهرداری منطقه 20 در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد که مدیران ارشد ادارات، نهادها و تشکل های مردمی از اعضاء این ستاد هستند و این جلسه با توجه به حساسیت موضوع و بحران آلودگی هوا، بخشداران و دهیاران نیز حضور داشتند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم