Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@18:54:00 GMT

در دوران شيردهي هندوانه و طالبي بخوريد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۱۰۱۷

در دوران شيردهي هندوانه و طالبي بخوريد

خبرگزاري آريا -

خانم ها در دوران شيردهي ممکن است در هر روز حدود 3 ليوان و حتي 4 ليوان شير توليد کنند بنابراين لازم است در مقايسه با افراد ديگر 3 تا 4 ليوان بيشتر آب بنوشند. البته هرچه بيشتر آب مصرف شود، توليد شير افزايش مي يابد...
در روزهاي گرم تابستان به ازاي هر ساعت فعاليت در محيط باز به طور معمول حدود 2 تا 4 ليوان آب از راه تعريق از بدن دفع مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مقدار در ورزشکاران و افرادي که کارهاي يدي انجام مي دهند، بيشتر است. خانم هاي شيرده بايد به اين موضوع توجه داشته باشند و با توجه به فعاليت هاي روزانه مانند خريد و مدت زماني که بيرون از خانه بوده اند، مقدار آب از دست رفته را جايگزين کنند.
به اين نکته هم بايد توجه داشت که وقتي فرد آب بدن را از طريق تعريق از دست مي دهد، لازم است علاوه بر آب، املاح از دست رفته هم جايگزين شود بنابراين مصرف آب کافي نيست و بهتر است آبميوه، آب هندوانه، شربت به ليمو، آبليمو و دوغ هم بنوشيد.
هرچند احساس تشنگي مي تواند نشان دهنده مقدار مورد نياز آب بدن باشد، اما براي اينکه فرد احساس تشنگي کند بايد سديم خون بالا برود. وقتي آب بدن از طريق تعريق دفع مي شود، املاح بدن نيز از دست مي رود، درنتيجه احساس تشنگي خوب کار نمي کند و حتي اگر فرد تشنه نباشد، بايد او را وادار به خوردن آب کرد. رمز موفقيت کوهنورداني که قله اورست را فتح کردند هم همين بود. در آن شرايط «جان هانت» کوهنوردان را وادار کرد آب بخورند و همين باعث شد بتوانند قله را فتح کنند. اين فرد به خاطر اين کار لقب «سر» گرفت.
خانم هاي شيرده براي تامين آب بدن در تابستان مي توانند از سبزي ها و ميوه هاي فصل که درصد بالايي آب دارند، استفاده کنند. به عنوان مثال هندوانه از ميوه هايي است که بالاي 90 درصد آب دارد و مي شود به عنوان نوشيدني از آن استفاده کرد. طالبي هم يکي از ميوه هاي بومي کشور ماست که مصرف آن خيلي خوب است. سبزي هايي مانند گوجه، خيار و کاهو هم درصد بالايي آب دارند.
افرادي که پس از مصرف ميوه ها دچار نفخ مي شوند، مي توانند آب ميوه را بگيرند و فيبر آن را نخورند. برخي ميوه هاي فصل تابستان مانند گيلاس نفاخ هستند و موادي که توليد نفخ مي کنند وارد شير مي?شوند و باعث دل درد و نفخ شيرخوار خواهند شد. براي رفع اين مشکل مي توان پس از مصرف ميوه عرق نعناع خورد. البته عرق نعناع بايد زماني خورده شود که ترکيباتي که توليد نفخ مي کنند، هنوز وارد شير نشده باشند.
منبع:روزنامه سلامت


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، توضیحات یک مدیر آزمایشگاه در برنامه تلویزیونی «بی واسطه» با اجرای محمد دلاوری درباره آلودگی برخی از محصولات غذایی واکنش برانگیز شد.

کد خبر 849276 برچسب‌ها تلویزیون مجری خبر مهم تلویزیون - برنامه تلویزیونی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی