Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@15:58:27 GMT

ممنوعیت ساخت و ساز روی گسل‌های تهران

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۱۰۳۲

ممنوعیت ساخت و ساز روی گسل‌های تهران

ممنوعیت ساخت ساختمان های دولتی در نقاط گسل خیزبیت الهی رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی مناطق گسل خیز شهر تهران مشخص شد، اظهار کرد: بعد از تحقیقات گسترده، تمامی مناطق گسل خیز تهران مشخص و به صورت پلاک به پلاک تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: با وارد شدن این نقاط در نقشه ها از میزان اثرات تخریب زلزله کاسته می شود و می تواند مانع ساخت ساختمان های دولتی و بیمارستان ها در آنجا شود.
به گفته وی؛ بخشی از این گسل ها در مناطق جنوب تهران از جمله شهر ری و بخشی دیگر در منطقه نیاوران دیده شده است.
بیت الهی با بیان اینکه گسل های مناطق شمال تهران شامل ارتفاعات شمیرانات می شود، گفت: حریم بزرگی به طول 55 کیلومتر در حوزه شهری تهران دیده شده است. همچنین سوابق تاریخی نشان داده که گسل شهر ری بسیار گسترده است .
وی در خاتمه تاکید کرد: با مشخص شدن نقاط گسل خیز به صورت پلاک به پلاک از سوی دولت، ساخت ساختمان های مهم از جمله بیمارستان ها را ممنوع کرده ایم . این امر می تواند زمینه ساز ایجاد ساختمان های مستحکم و مقاوم در تهران باشد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم

ایسنا/کرمان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در این دولت با همه کمبودهایی که وجود دارد ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در کشور راه‌اندازی و ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی راه افتاده است.

دکتر بهروز رحیمی،معاون وزیر بهداشت، ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در این دولت با همه کمبودهایی که وجود دارد ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در کشور راه‌اندازی و ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی راه افتاده است.

وی افزود: باید امیدآفرینی کنیم و خدمات انجام شده اطلاع رسانی شود.

رحیمی یکی از ظرفیت‌های خوب استان کرمان را وجود خیران حوزه سلامت عنوان کرد که باید قدردان تلاش‌های آنان بود.

معاون وزیر بهداشت به ثروتمند بودن استان کرمان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید با مسئولیت اجتماعی که داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست گفت: حتما برای کمبود نیروی انسانی دانشگاه طراحی جدید انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در سفر یک روز خود به کرمان، از ساختمان در حال ساخت مرکز پت اسکن (تشخیص زودهنگام و کمک به درمان بیماران سرطانی) بازدید کرد.

این مرکز با زیربنای ۵۰۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

 رحیمی همچنین از خوابگاه ۶۰۰ نفری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازدید کرد.

این خوابگاه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با زیربنای ۷۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۱۴۰میلیارد تومان در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا، ساختمان جدید دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با حضور دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افتتاح شد.

این ساختمان با اعتبار  ۱۴۰۰میلیارد ریال و زیربنایی بیش از ۴۸۰۰ مترمربع احداث شده است.

بنابراین گزارش، رحیمی همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان، یاد و خاطره مجاهدت‌های شهیدان به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

معاون وزیر بهداشت همچنین مزار ریحانه سلطانی نژاد، دختر کاپشن صورتی از شهدای حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان را زیارت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید