Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- صلیب سرخ بین المللی گزارش کرد: دولت سوریه با خروج 500 بیمار از غوطه شرقی دمشق که در کنترل مخالفان دولت سوریه قرار دارد، موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه بدون اشاره به محاصره شهرک های شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در استان ادلب در شمال سوریه، به نقل از صلیب سرخ بین المللی گزارش کرد: دولت سوریه با خروج 500 بیمار از غوطه شرقی دمشق که در کنترل مخالفان دولت سوریه قرار دارد، موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز مدعی شد: منطقه غوطه شرقی دمشق محل زندگی 400 هزار تن است که مدت هاست در محاصره دولت قرار دارد.


رویترز درحالی خبر از موافقت مقام های دمشق برای خروج بیماران ساکن منطقه تحت کنترل مخالفان سوری می دهد که تاکنون ادامه تخلیه حدود هشت هزار ساکن محاصره شده شهرک های شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» با کارشکنی تروریست ها متوقف شده است.


پس از آن که تروریست ها شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه و هم مرز با ترکیه را اشغال کردند، دو شهرک فوعه و کفریاد واقع در 10 کیلومتری شهر ادلب، از هشتم فروردین ماه 94 به محاصره کامل گروه های تروریستی درآمد و از آن زمان به صورت مداوم هدف حمله این گروه ها قرار گرفت.


سرانجام26 فروردین ماه 96 حدود هشت هزار تن از ساکنان این دو شهرک در مقابل خروج هزاران تروریست و خانواده های آن ها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین، بلودان و همچنین شرق حلب توانستند فوعه و کفریا را ترک و به استان حلب وارد شوند، اما دیگر افراد باقی مانده تاکنون موفق به ترک این منطقه نشده اند و در محاصره هستند.
سوریه حدود هفت سال است که درگیر جنگ با گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه می باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی