Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي شوراي شهر تهران از اختصاص تسهيلات جديد به نوسازي بافت فرسوده با رويکرد تجميع واحدها در شهر تهران خبر داد و گفت: اين طرح به زودي از شهرداري به شورا ارسال خواهد شد تا پس از تصويب شورا در دستور کار مديريت شهري قرار گيرد. علي اعطا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم درباره زلزله و لزوم آمادگي دستگاه‌ها در اين زمينه اظهار کرد: لرزه خيزي فلات ايران ناشي از حرکت و فشار صفحه عربستان است که طي ميليون­ها سال اين حرکت تدريجي منجر به شکل­گيري رشته کوه­هاي زاگرس، و البرز شده است، بنابراين بيشتر مناطق فلات ايران لرزه­ خيز است و راه مقابله با آن افزايش توان تاب آوري شهر تهران در برابر زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: تاب آوري شهري يعني ظرفيت ساکنان، اجتماعات محلي، نهادها و زيرساخت­هاي کالبدي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي شهر براي تداوم حيات و انطباق و تداوم رشد و بازگشت به شرايط عادي بعد از وقوع بلاياي طبيعي و انساني. به عبارت ساده تر تاب آوري شهري يعني آمادگي يک شهر يا محله براي واکنش، انعطاف پذيري و بازگشت پذيري به شرايط عادي بعد از وقوع يک بحران است.
اعطا بيان کرد: 3668 هکتار يا به عبارتي حدود 5 درصد مساحت شهر تهران بافت فرسوده تشکيل مي­دهد.از جمعيت هشت ميليون و هشتصد هزار نفري تهران حدود يک ميليون و پانصد هزار نفر در بافت فرسوده و حدود دو ميليون هفتصد هزار نفر در بافت ناپايدار زندگي مي‌کنند و لازم است هر چه سريعتر براي نوسازي بافت فرسوده و مقاوم سازي ساختمان هاي نا ايمن چاره‌اي انديشيد.
سخنگوي شوراي شهر تهران افزود: در زمينه مقاوم سازي ساختمان­هاي نا ايمن، شوراي پنجم در تاريخ بيست و پنجم مهرماه با پيشنهاد کميته معماري و طرح‌هاي شهري است طرح الزام شهرداري تهران به ارائه «لايحه برنامه عملياتي ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن بلندمرتبه شهر تهران (اعم از مسکوني و غيرمسکوني) و رفع خطر احتمالي» را تصويب کرد.
وي گفت: در نشستي که اعضاي شورا با رياست جمهور داشتند در خصوص نوسازي بافت فرسوده در شهر تهران مذاکرات خوبي انجام شد. خوشبختانه دولت ، مجلس شوراي اسلامي و مديريت شهري در دوره­ جديد مصمم هستند که در زمينه نوسازي بافت فرسوده شهر تهران گام­هاي مؤثري بردارند و با توصيه اکيد رياست جمهوري و همراهي رياست مجلس شوراي اسلامي، ان شاالله شاهد اختصاص اعتبارات خوبي در بودجه سال 1397 خواهيم بود.
اعطا به پيشنهاد شهرداري تهران در خصوص اختصاص تسهيلات جديد به نوسازي بافت فرسوده با رويکرد تجميع واحدها اشاره کرد و گفت:. طبق اطلاعي که به ما دادند اين طرح به زودي تهيه به شورا ارسال خواهد شد تا پس از تصويب شوراي اسلامي شهر تهران در دستور کار مديريت شهري قرار گيرد. بر اساس اين پيشنهاد بخشي از کمک توسط شهرداري و بخشي هم توسط دولت و بانک‌ها انجام شود تا بتوانيم با فراهم کردن اين تسهيلات مسئله بافت‌هاي فرسوده را زودتر حل کنيم.
سخنگوي شوراي شهر تهران ادامه داد: ساختار مديريت بحران در کشور ما اشکالات متعددي دارد. به طور مثال سطح سازمان مديريت بحران کشور به عنوان متولي اصلي مديريت بحران در گستره­ي ملي، در سطح معاون وزير است. در صورتي که در مواقع بحران بيش از 80 دستگاه و نهاد دولتي، عمومي و حتي نظامي درگير موضوع مديريت بحران هستند و جايگاه سازماني بعضي از اين دستگاه‌ها به لحاظ سازماني از معاون وزير بالاتر است. به طور مثال در مواقع بحران فرماندهان لشکري الزامي براي تبعيت از دستورات رئيس سازمان مديريت بحران ندارند.
وي گفت: از سوي ديگر سازمان مديريت بحران کشور در سال 1387به موجب قانون مصوب کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تشکيل شده و قانون براي مدت پنج سال به صورت آزمايشي معتبر بوده است. سال 1392 اجراي قانون به مدت يکسال ديگر تمديد شده و عملاً از سال 1393 تاکنون در کشور ما ساختار قانوني براي مديريت بحران نداريم.
اعطا ادامه داد: پيشنهاد من اينست که با توجه به لرزه خيزي فلات ايران و با توجه به اهميت اقدام سريع و به موقع دستگاه‌هاي متولي در زمان بحران، اولاً همکاران مجلس شوراي اسلامي در بازنگري که در قانون تشکيل سازمان مديريت بحران کشور خواهند داشت از نظرات و تجربيات متخصصان اين حوزه استفاده کنند، سازمان­هاي مشابه در ساير کشورها که در زمينه مديريت بحران موفق عمل کرده­‌اند را بررسي کنند و سطح سازمان را از معاون وزير به معاون رئيس جمهور ارتقا دهند. هر چند در حال حاضر رئيس شوراي عالي مديريت بحران کشور ، شخص رئيس جمهور است. اما سطح سازماني و اجرايي سازمان هم لازم است ارتقا پيدا کند.
سخنگوي شوراي شهر تهران اظهار کرد: سازمان مديريت بحران شهر تهران ، پيش از سازمان مديريت بحران کشور و در سال 1383 با مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران (دوره دوم) تشکيل شده است. البته بعد از قانون تشکيل سازمان مديريت بحران کشور، عملاً خيلي از وظايف و مأموريت­‌هاي سازمان مديريت بحران شهر تهران از لحاظ قانوني دچار اشکال و يا بلااثر شده است.
وي اضافه کرد: در بند د ماده 9 قانون تشکيل سازمان مديريت بحران کشور، با توجه به شرايط ويژه و اهميت شهر تهران به عنوان پايتخت کشور، مسئوليت و رياست شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران به شهردار تهران محول شده است و همانطور که از اسم شوراي هماهنگي پيداست، مسئوليت هماهنگي دستگاه‌هاي متولي مديريت بحران بر عهده­ شهرداري تهران است. و لزوماً به اين معني نيست که شهرداري به تنهايي وظيفه‌ي مديريت بحران را بر عهده دارد. در واقع شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران از 14 کارگروه تخصصي با مسئوليت دستگاه‌هاي اجرايي مختلف تشکيل شده است.
اعطا اضافه کرد: کارگروه امداد و نجات و آموزش­هاي همگاني با مسئوليت جمعيت هلال احمر، کارگروه ماشين آلات، آواربرداري و انتقال و تدفين متوفيان با مسئوليت معاونت خدمات شهري و محيط زيست شهرداري تهران، کارگروه ترياژ و سلامت با مسئوليت اورژانس تهران، کارگروه شريان­هاي حياتي با مسئوليت شرکت آب و فاضلاب شهر تهران، کارگروه حمل و نقل و ترافيک با مسئوليت معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، کارگروه مخاطرات زلزله و لايه‌­هاي زمين با مسئوليت مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي، کارگروه امنيت با مسئوليت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، کارگروه تأمين سوخت با مسئوليت شرکت پالايش و پخش فرآورده­هاي نفتي، کارگروه آموزش و اطلاع رساني با مسئوليت شبکه تهران صدا و سيما، کارگروه تأمين مسکن با مسئوليت بنياد مسکن، کارگروه مخابرات و ارتباطات با مسئوليت شرکت مخابرات، کارگروه آتش نشاني با مسئوليت سازمان آتش­نشاني و خدمات ايمني شهر تهران، کارگروه حقوقي و قضايي با مسئوليت دادگستري و کارگروه تشکل­هاي مردم ­نهاد با مسئوليت سازمان اجتماعي وزارت کشور 14 کارگروه تخصصي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران را تشکيل مي‌دهند.
سخنگوي شوراي شهر تهران بيان کرد: همانطور که اشاره شد مسئوليت کارگروه آموزش و اطلاع رساني بر عهده­ صدا و سيما است. هر چند در زلزله­ اخير صدا و سيما خوب عمل کرد و با حضور تيم خبري شبکه پنج و شبکه خبر سيما، راديو تهران اخبار ستاد، مصوبات و توصيه‌ها به صورت مرتب در قالب گفت‌و‌گو با مسئولان به صورت زنده پخش و منتشر مي‌شد. اما انتظار مي رود در مرحله پيشگيري و آمادگي هم صدا وسيما اقدامات جدي را آغاز کند.
وي بيان کرد: به طور مثال يکي از مشکلاتي که در زلزله­ اخير داشتيم، سردرگمي مردم در مواجهه با زلزله بود. به دليل عملکرد ضعيف صدا و سيما و البته ساير سازمان­هاي متولي آموزش، مردم هنگام زلزله نمي‌­دانستند چه کاري بايد انجام بدهند. به همين دليل اغلب مردم، مضطرب با خودرو به خيابان­ها آماده بودند و حجم زياد ترافيک مانع عبور و مرور وسايل نقليه امدادرسان شد. هر چند با اقدام به موقع شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران و همکاري خوب پليس راهور خيلي زود اين مشکل مرتفع شد. اما انتظار مي­‌رود صدا و سيما در خصوص توليد برنامه‌­هاي آموزشي در زمينه نحوه­ي مواجهه با بحران عملکرد بهتري داشته باشد.
اعطا گفت: شوراي اسلامي شهر تهران در سال 1387 مصوبه‌اي داشته که سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران را مکلف کرده گروه‌هاي داوطلبانه و مردمي مديريت بحران را در سطح محلات شهر تهران تشکيل دهد. هر چند اين سازمان در زمينه تشکيل گروه‌­هاي داوطلب مردمي ( دوام ) گام­هاي خوبي برداشته است. اما به نظر مکفي نيست. ما در شوراي پنجم قصد داريم از ظرفيت شوراياري‌­هاي محلات و سازمان­هاي مردم نهاد در زمينه آموزش شهروندان و آشنايي آنان با مواجهه با بحران­‌هاي طبيعي و انساني استفاده کنيم. چون اگر خداي نکرده بحراني در تهران رخ دهد، دولت و مديريت شهري به تنهايي قادر به امدادرساني به شهروندان آسيب ديده نخواهند بود.
سخنگوي شوراي شهر تهران ادامه داد: يک روز پيش از وقوع زلزله 2/5 ريشتري در ملارد که باعث لرزيدن تهران هم شد، تفاهم نامه تهيه طرح ارتقاي تاب آوري شهر تهران در برابر زلزله و سوانح طبيعي و همچنين بازنگري و به روزرساني طرح جامع کاهش خطر پذيري تهران ميان شهرداري تهران و سازمان همکاري‌هاي بين المللي ژاپن (جايکا) امضا شد. براساس اين تفاهم نامه و در قالب پروژه مطالعاتي تعريف شده، راهکارهاي ارتقاي توانايي سازمان‌هاي مسئول در مديريت شهري تهران از جمله سازمان پيشگيري و مديريت بحران با رويکرد کاهش ريسک پايتخت در برابر مخاطرات طبيعي تدوين مي­شود، همچنين به روزرساني طرح جامع مديريت بحران تهران براساس راهکارهاي موجود در سند جهاني کاهش مخاطرات (سند اجلاس سندايي) در دستور کار هيات مطالعاتي جايکا قرار دارد. آنچه مسلم است خروجي اين مطالعات جهت مديريت کاهش خطر ريسک مورد نياز همه نهادهاي دولتي و حتي خصوصي است و تمامي سازمان‌ها بايد از دستاوردهاي آن همچون سامانه هشدار سريع زلزله که براي بسياري از سازمان ها مفيد است استفاده کنند.
وي بيان کرد: آقاي هاشمي رياست شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران از نزديک در جريان فعاليت شوراي هماهنگي قرار گرفتند و به طور مستقيم با اعضاي شورا صحبت کردند. من هم روز جمعه از تمامي قسمت‌هاي ستاد مديريت بحران شهر تهران از جمله مرکز فرماندهي، مرکز پايش سامانه هشدار سريع زلزله و مراکز مديريت بحران مناطق 9 و 18 بازديد کردم و با وظايف و عملکرد اين ستاد و مرکز فرماندهي حادثه (EOC) در قبل، حين و بعد از وقوع بحران و چگونگي عملکرد سامانه هشدار سريع و نحوه اطلاع رساني به موقع به سازمان‌هاي تخصصي عضو ستاد براي انجام تمهيداتي به منظور کنترل آسيب‌ها و پيشگيري از بحران در حوزه شريان‌هاي حياتي، مترو و ساير سازمان‌هاي عمومي و تخصصي عضو ستاد آشنا شدم.
اعطا ادامه داد: مديريت بحران چهار مرحله دارد که عبارتند از : پيشگيري، آمادگي، مقابله و بازسازي و بازتواني، در مرحله­ پيشگيري شهرداري تهران وظيفه­ مراقبت از ساخت و سازها، نظارت بر آنها ، اعمال مقررات ايمني بر تمام ساخت و سازها را بر عهده دارد. در همين راستا در مديريت شهري جديد با بخشنامه آقاي نجفي جلوي فروش تراکم و بارگذاري هاي بيش از حد پيش بيني شده در طرح جامع و طرح تفصيلي گرفته شد. اين يک اقدام پيشگيرانه­ مثبت بود. چرا که اگر با همان روند قبلي شهر اداره مي­­‌شد، هنگام بروز بحران با مشکلات به مراتب بدتري مواجه مي­شديم.
سخنگوي شوراي شهر تهران تصريح کرد: در مرحله­ آمادگي ايجاد تأسيسات شهري و زيرساختي مثل پناهگاه‌­ها، مناسب سازي معابر، پل­ها، تونل­‌ها و نظاير آن از جمله وظايف شهرداري است. در تهران 105 سوله‌ي مديريت بحران ساخته شده است. ما در ابتداي شروع به کار شورا متوجه شديم که اغلب اين سوله­‌ها در اختيار سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران نيست و در اختيار اشخاص حقيقي و حقوقي براي کاربري­‌هاي متفرقه است. يکي از اقدامات بسيار مهمي که شوراي پنجم با همکاري شهرداري تهران انجام داد و کماکان هم ادامه دارد، باز پس­گيري سوله‌هاي مديريت بحران از اين اشخاص و واگذاري آنها به سازمان مديريت بحران شهر تهران است.
وي بيان کرد: معاونت فني و عمراني شهرداري تهران پيش از زلزله­ اخير ، مقاوم­سازي پل­‌ها را در دستور کار خود قرار داده بود و تا جايي که اطلاع دارم خوشبختانه بخش زيادي از پل ها مقاوم سازي شدند.
اعطار گفت:داشتن آمادگي لازم در مواجهه با بحران­‌ها و حوادث از ديگر وظايف شهرداري­هاست. در همين زمينه لازم است اشاره کنم که شهرداري تهران از سطحي از آمادگي برخوردار است که جزو اولين دستگاه‌هايي بود که پس از وقوع زلزله در غرب کشور با مجوز شوراي اسلامي شهر تهران به کمک هموطنان آسيب ديده شهرهاي سرپل ذهاب، ثلاث باباجاني و ازگله شتافت. و خدا رو شکر مسئولين استان کرمانشاه و هموطنان عزيز ساکن شهرهاي زلزله زده از اقدامات شهرداري تهران در اين زمينه بسيار راضي بودند.
سخنگوي شوراي شهر تهران اظهار کرد: البته اقداماتي هم لازم است در دستور کار مديريت شهري قرار گيرد. به طور مثال توجه به حريم گسل‌ها و جلوگيري از ساخت و ساز در اينگونه حريم‌ها از اقدامات بسيار مهمي است که لازم است به آن توجه شود به عنوان مثال در سال 95 شورايعالي شهرسازي و معماري ايران نقشه­‌هاي تدقيق حريم گسل­هاي تهران را تصويب کرده است و الزاماتي در مورد حريم گسل­ها ايجاد کرده است که براي تمام دستگاه ها لازم الاجرا است. کاربرى‌هاي داراى اهميت بالا که در سال‌هاي گذشته بر روي گسل‌ها احداث شدند، هم لازم است به تدريج جا به جا شوند.
وي تصرح کرد: طبق اعلام سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران در حال حاضر 243 ساختمان بسيار پرخطر، 3 هزار ساختمان پرخطر و 7 هزار ساختمان ناايمن در سطح شهر تهران شناسايي شده است. همچنين طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش شهر تهران 4200 مدرسه دولتي و غيردولتي در سطح شهر تهران وجود دارد که از اين تعداد 2500 مدرسه دولتي و مابقي مدارس غيردولتي هستند. از 2500 مدرسه دولتي که در شهر تهران وجود دارد 700 مدرسه نيازمند تخريب و نوسازي است. آماري هم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرده بيش از 90 درصد بيمارستان­هاي موجود در سطح شهر تهران، بالاي 40 سال عمر دارند و نيازمند تخريب و نوسازي يا مقاوم سازي هستند.متأسفانه اين آمارها نگران کننده است و نشان مي‌دهد که دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه اجراي سياست­هاي کلي نظام در زمينه پيشگيري و کاهش خطرات ناشي از سوانح طبيعي و حوادث غيرمترقبه که سال 1384 توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شده است، بي توجه بوده‌­اند.
اعطا گفت: در بند 2-7 اين سياست­ها، ايمن سازي و بهسازي لرزه­اي ساختمان­هاي دولتي، عمومي و هم و شريان­هاي حياتي و تأسيسات زيربنايي و بازسازي و بهسازي بافت فرسوده حداکثر تا مدت ده سال، يعني تا سال 1394 تکليف شده است، اما متأسفانه آمارهايي که عرض کردم بيانگر عدم توجه کافي به اين سياست­ها توسط دستگاه‌هاي اجرايي بوده است.
وي افزود: بايد خدا رو شکر کنيم که زلزله در تهران نه آنقدر بزرگ بود که خسارت ايجاد کن و نه آنقدر کوچک بود که کسي متوجه آن نشود. اين يک تلنگر خوب بود که بايد آن را به فال نيک گرفت. اميدوارم اين تلنگر باعث شود تا همه­ مسئولين اعم از دولت، مجلس، مديريت شهري، نهادهاي نظامي و مردم دست به دست هم دهند تا تاب­ آوري شهرمان را در برابر سوانح طبيعي و حوادث غيرمترقبه بالا ببريم. مهمترين هديه­اي که مي­ توانيم به شهروندان عزيزمان بدهيم ساختن شهري ايمن و پايدار است که البته نيازمند مشارکت بيش از پيش مردم و مسئولين است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند. 

محمد آئینی، جمعه هفتم اردیبهشت ماه، در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده به طول ۲۱ کیلومتر این شهرستان گفت: در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده در سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد. 

وی از صدور پروانه برای ۲۶۳ هزار واحد بافت مساکن فرسوده در سطح کشور خبر داد. 

وی، حوزه بازآفرینی شهری را یکی از بخش‌های کلیدی مسکن برشمرد و افزود: در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده، ساماندهی و نوسازی سکونتگاه‌ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نوسازی سکونتگاه‌های فرسوده گفت: طبق دستور ایشان یکی از وظایف مسئولان ذیربط در مناطق شهری و روستایی بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده می‌باشد که باید به صورت جهادی به این امر رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده افزود: از ابتدای دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن در اختیار مردم گذاشته شد و سعی گردید با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها، تسهیلات بانکی و غیره زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا سازیم که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با وجود اینکه کارهای زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است، ولی آمار ساخت و سازها نسبت به سال گذشته پایین می‌باشد و امیدواریم توسعه در این امر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافتهای فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: در این راستا ۸۴ هکتار از بافت های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه به برخی تسهیلات بانکی، تخفیف‌های عوارض ساخت و ساز، وام های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: در روز شوراها، هدیه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر اهدای پروانه با تخفیف ۱۰۰ درصدی در عرض ۲ هفته برای نوسازی واحدهای فرسوده می باشد و در خصوص تسهیلات بانکی نیز۹۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۳ ساله با کارمزد کم برای متقاضیان نوسازی بافت فرسوده اعطا خواهد شد. 

وی همچنین به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته با پیگیری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۲۰۰ تن به این شهرستان تعلق یافت که در این راستا بیشتر معابر مناطق محروم و کم برخوردار اهر(محله‌های ده گانه محروم) آسفالت ریزی گردید و امیدواریم امسال نیز با پیگیری‌های متعدد مسئولان استانی و شهرستانی شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم. 

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ کیلومتر مربع آسفالت ریزی در شهرستان اهر انجام گردید که نسبت به چندین سال قبل بی سابقه بود. 

احمد محرم زاده با اشاره به سابقه و قدمت تاریخی شهرستان اهر گفت: اهر دارای علما، دانشمندان، نخبگان و فرهیختگان زیادی بود که سهم بزرگی در توسعه و پیشرفت فرهنگی و غیره این شهرستان، منطقه ارسباران و حتی کشور داشتند و از این رو برای توسعه و پیشرفت این شهرستان باید توجه ویژه شود. 

وی شهرستان اهر را مرکز منطقه ارسباران برشمرد و افزود: همه امکانات و خدمات از جمله درمانی شهرستان‌های اطراف را اهر پوشش می‌دهد. 

محرم زاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برای محلات محروم شهر اهر توجه ویژه ای شده است، ولی کافی نیست و باید برای پیشرفت و محرومیت زدایی در این محلات بیشتر توجه شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است