Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@20:05:42 GMT

ترکیه کودتا علیه امیر قطر را خنثی کرد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۲۲۶۷

ترکیه کودتا علیه امیر قطر را خنثی کرد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله «یارتسیک حیاه» چاپ ترکیه روز گذشته –سه شنبه-مقاله ای به «محمد اجیت» نویسنده ترک منتشر کرد که در آن این نویسنده فاش کرد که نیروهای ترکیه کودتای بزرگی علیه شیخ« تمیم بن حمد  آل ثانی» امیر قطر را خنثی کردند.

اجیت در این مقاله نوشت که نیروهای ترکیه اقدام به حمایت از مکان اقامت امیر قطر در دوحه در شب نخست بحران (بحران خلیج فارس) کردند و این یعنی نیروهای ترکیه از وقوع کودتای سیاسی در قطر جلوگیری کردند و در حفظ حاکمیت در کشور و ثبات در خاورمیانه نقش ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجیت در ادامه نوشت: نیروهای عربستانی و اماراتی در سرنگونی امیر قطر شکست خوردند و از نیمه راه مجبور به بازگشت شدند.

وی در ادامه نوشت: یکی از اعضای دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که نزدیک به 200 نظامی ترکیه در 5ژوئن دستوری دریافت کردند مبنی بر حمایت از مکان اقامت امیر قطر طی شب تا مبادا به وی آزاری برسد یا سرنگون شود.

وی در ادامه نوشت: هواپیماهای نظامی ارتش ترکیه نیز آماده تحرک  و انجام عملیات طی شب بودند.

این نویسنده ترک در ادامه نوشت: این تصمیم ترکیه پس از تماس «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با امیر قطر اتخاذ شد و در این تماس شیخ تمیم از آنکارا خواست که پیش از اقدام نیروهای عربستانی و اماراتی برای انجام کودتا به حرکت در آمده و از دوحه حمایت کنند.

بنابر این گزارش، علاوه بر نیروهای ترکیه ای که قبل از تحریم دوحه توسط عربستان سعودی و متحدان عربش حضور داشتند،دو روز بعد از وقوع بحران،پارلمان ترکیه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن نیروهای ترکیه در پایگاه نظامی ترکیه در قطر بر اساس توافقنامه امضا شده با دوحه در سال 2007 مستقر می شوند.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد