Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:42:02 GMT

محاكمه مهندس بيكار به اتهام ربودن زن سرطاني

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۲۸۸۰

مهندس بيكار كه از دو‌سال قبل به اتهام ربودن و آزار زن بيمار در بازداشت به سر مي‌برد روزگذشته براي دومين بار در دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شد.

به گزارش جوان، آبان ماه سال 94، زن 28‌ساله‌اي به نام پروانه با مراجعه به اداره پليس از مردي مسافربر به اتهام آدم‌ربايي و آزار و اذيت شكايت كرد.

او گفت: «مدتي قبل متوجه شدم به بيماري سرطان مبتلا شده‌ام به همين دليل هر وقت در خانه تنها بودم و حالم بد مي‌شد با شوهرم تماس مي‌گرفتم تا به خانه بيايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز حادثه هم با او تماس گرفتم، اما گفت نمي‌تواند محل كارش را ترك كند به همين خاطر تصميم گرفتم به خانه مادرم بروم.‌»

وي ادامه داد: «خودم را به سر خيابان يافت‌آباد رساندم و منتظر تاكسي بودم كه پرايد سفيدرنگي ايستاد.
بعد از گفتن مسيرم سوار شدم و راننده حركت كرد. راننده سر صحبت را باز كرد كه متوجه شدم به بيراهه مي‌رود. وقتي اعتراض كردم در حاشيه خيابان خلوتي توقف كرد. ‌خواستم از ماشين پياده شوم اما درهاي خودرو قفل بود.
او به سويم حمله كرد و وقتي مقاومت مرا ديد با مشت به صورتم كوبيد و مرا كتك زد. سپس بدون توجه به التماس‌هايم مرا آزار داد و از ماشين به بيرون پرت كرد و رفت. فقط در آن لحظه توانستم پلاك خودروي او را به خاطر بسپارم.‌»

با اطلاعاتي كه زن جوان در اختيار پليس قرار داده بود، مأموران با استعلام شماره پلاك، پسر 28‌ساله‌ای به نام فريبرز را شناسايي و دستگير كرد.

او كه مدعي بود مهندس برق است خودش را بي‌گناه خواند و گفت آن زمان در تهران نبوده است، اما در مواجهه حضوري با زن جوان به جرمش اقرار كرد و در شرح ماجرا گفت: «مهندس برق هستم اما كار مناسبي پيدا نكردم به همين خاطر مشغول مسافركشي شدم. آن روز وقتي زن جوان را كنار خيابان ديدم بدون انگيزه او را سوار كردم. در ماشين سر صحبت باز شد و به او گفتم مجرد هستم. او هم داشت درد دل مي‌كرد كه وسوسه شدم و فكر آزار به ذهنم رسيد. به همين دليل گوشه‌اي خلوت ماشين را متوقف كردم و خواستم او را آزار دهم كه با مقاومت زن جوان رهايش كردم.‌»

با اقرارهاي متهم و صدور كيفرخواست، پرونده كامل و به شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه رسيدگي به پرونده، زن جوان بار ديگر شكايت خود را مطرح و براي متهم درخواست اشد مجازات كرد.

در پايان هيئت قضايي بعد از آخرين دفاع متهم را از تجاوز به عنف تبرئه و او را به 15 سال زندان و تحمل 74‌ضربه شلاق محكوم كرد. اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد، اما از سوي قضات ديوان نقض و به شعبه همعرض فرستاده شد.

به اين ترتيب پرونده در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي كيخواه بررسي شد.

اين جلسه كه به صورت غيرعلني پشت درهاي بسته انجام شد، بعد از قرائت كيفرخواست از سوي نماينده دادستان شاكي بعد از طرح شكايتش گفت: «اين ماجرا تأثير بدي در روحيه‌ام گذاشته است. شب‌ها كابوس مي‌بينم و جرئت ندارم تنها از خانه خارج شوم به همين دليل تحت درمان يك روان‌شناس هستم.‌»

زن جوان در حاليكه به شدت گريه مي‌كرد و مي‌لرزيد گفت: «قبل از اين ماجرا زندگي خوبي داشتم و بيماري‌ام رو به بهبودي بود، اما شوك اين ماجرا بيماري‌ام را وخيم‌تر كرد.

همچنين با همسرم نيز دچار اختلاف شده‌ام و زندگي‌ام در آستانه فروپاشي است.‌» سپس شاكي به دستور رياست دادگاه در جايگاه قرار گرفت و گفت: «آن روز وقتي دچار وسوسه شيطان شدم و التماس‌هاي زن جوان را ديدم فكر كردم در مورد بيماري‌اش دروغ مي‌گويد، اما وقتي دچار مقاومت‌هاي او بيشتر شد منصرف شدم و رهايش كردم.

باور كنيد از آن روز دچار عذاب وجدان هستم و از اشتباهي كه كردم پشيمانم. حالا از شاكي و هيئت قضايي تقاضاي بخشش دارم.‌»

در پايان هيئت قضايي جهت صدور حكم وارد شور شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا