Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی روستای محمود آباد از توابع بخش مرکزی بشاگرد مجبور به تامین آب آشامیدنی از رودخانه هستند که آلودگی و غیر بهداشتی آن موجب شیوع انواع بیماری ها بین اهالی روستا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز؛شهر سردشت به عنوان مرکز شهرستان بشاگرد جزء محروم ترین نقاط هرمزگان است و روستاهای آن نیز به معنی واقعی کلمه در محرومیت غرق هستند؛ روستاهای دور یا نزدیک بسیاری در این شهرستان به ‌دلیل نامناسب بودن راه دسترسی، نبود آب و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. روزهای سرد و گرم سال را با حداقل‌ترین امکانات سپری می کنند.

با وجود اینکه همه ارگان ها و نهاد های شهرستان بشاگرد تلاش خود را در محرومیت زدایی از روستاها دریغ نکرده اند ولی این روستاها همچنان از فقر امکانات کافی و موانع اقتصادی همچون بیکاری، مهاجرت و … رنج می برند.

اکثر مردم روستاهای این شهرستان بیکار هستند و فقط تعدادی از آنها کشاورز و دامدار بوده و تنها از این راه درآمدزایی می کنندهمچنین زنان برخی روستاها از راه صنایع دستی از جمله حصیر بافی نان آور خانواده هستند.

جاده روستای محمودآباد صعب العبور است

روستای محمود آباد بشاگرد در فاصله 25 کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد که جاده خاکی و صعب العبور روستا موجب شده فاصله 25 کیلومتری را باید یک ساعته طی کرد و تردد در آن با خودروهای کمک‌دار هم به سختی صورت می‌گیرد.

وقتی انسان خودش را جای مردم این مناطق در زمستان و باران و باد قرار می‌دهد از این همه ناز و نعمت خجالت می‌کشد.

گرایش به ماهواره در نبود شبکه های دیجیتال

 

مردم روستای محمود آباد از مشکل دیگری مانند نبود آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود تلفن خانگی در این روستا است؛ مشکلی که مردم اهالی این روستا را در بن‌بست ارتباطی راه و تلفن با محرومیت‌های عمیقی تنها می‌گذارد.

درخواست مردم برای نصب دکل‌های تلویزیونی در حالی است که کمتر خانه‌ای در این روستا گیرنده ماهواره ندارد.

کریمی، شورای روستای محمود آباد  با اشاره به مسائل و مشکلات این روستا، اظهار کرد: مهم ترین مشکل این روستا جاده خاکی است که سبب شده تا مردم این دیار با مشکلات فراوانی دست ‌و پنجه نرم کنند و در زمان بارندگی راه ارتباطی ده ها روستای بخش مرکزی بشاگرد مسدود می شود.

آب آشامیدنی روستای محمودآباد از رودخانه تامین می شود

شورای روستای محمود آباد گفت: آب آشامیدنی این روستا از رودخانه تامین می شود که غیر بهداشتی و بیماری های زیادی را بوجود آورده اما اهالی این روستا مجبور به استفاده هستند.

کریمی ادامه داد: بیش از دو سال است که تانکر برای آبرسانی به این روستا نیامده و مردم مجبور به استفاده از اندک آب غیر بهداشتی رودخانه هستند اگر آب این رودخانه هم تمام شود مردم این روستا باید آب خود را ازسردشت تامین کنند.

90 درصد خانه های این روستا کپری است

وی با بیان اینکه 90 درصد خانه های مردم روستای محمود آباد کپری است و فقط پنج خانوار این روستا از طرف خیرین صاحب منزل مسکونی هستند، تصریح کرد: اکثریت خانه های این روستا فاقد سرویس بهداشتی و برخی ها هم سرویس بهداشتی نامناسبی دارند.

شورای روستای محمود آباد اظهار کرد: مردم این روستا هیچ درآمدی ندارند و بیکار هستند و تنها امید شان برای تأمین معاش زندگی و خرج فرزندان دریافت اندک یارانه است.

تلفن همراه در این روستا آنتن دهی ندارد

کریمی بیان کرد: تلفن همراه در این روستا آنتن دهی ندارد برای یک تماس ساده باید به ارتفاع کوه های اطراف بریم تا یک تماس برقرار کنیم همچنین این روستا فاقد فرستنده دیجیتال است و این موضوع باعث شده تا جوانان به سمت استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای سوق پیدا کنند.

وی به طرح های نیمه تمام این روستا اشاره کرد و گفت: مسجد خیر ساز روستا قریب به 3 سال نیمه تمام رها شده همچنین حسینیه این روستا با کمک مردمی ساخته شد که فاقد امکانات و سرویس بهداشتی مناسب، حیاط و انباری است.

شورای روستای محمود آباد افزود: در این روستا  تنها دبستان یک کلاسه  وجود دارد و دانش آموزان باید برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی به مدرسه شبانه روزی سردشت بروند که برخی دانش آموزان این روستا به دلیل نبود راه مناسب از تحصیل باز مانده اند.

روستای محمود آباد بشاگرد با جمعیتی بالغ بر 120 نفر و 36 خانوار در 25 کیلومتری سردشت قرار دارد .

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی