Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، ترمیم از فرایندهای طبیعی بدن برای بازسازی بافت‌های پوستی و اپیدرمی است. این فرایند شامل فعل‌وانفعالات پیچیده میان سلول‌ها، اجزای ماتریکس خارج سلولی و ترکیبات سیگنالینگ است؛ اما وقتی آسیب شدید است و یا در قسمت زیادی از پوست اتفاق می‌افتد پوشش سریع و مناسب برای محافظت از پوست و شتاب بخشیدن به ترمیم موردنیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیرا صمدیِه متولد 1370  و کارشناس ارشد رشته بیوشیمی یکی از بانوان جوان پژوهشگری است که توانسته است برای این مشکل راه چاره‌ای را یافته و موفق به ساخت پد پانسمان آنتی باکتریال ترمیم‌کننده را برای زخم‌های سطحی درجه 1 و 2 با حمایت سازمان بسیج علمی استان آذربایجان‌شرقی گردد.

معرفی مخترع

صمدیه در ابتدای این گفتگو ضمن معرفی خودگفت: بنده فارغ‌التحصیل رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی در دانشگاه شاهد تهران و همچنین فارغ‌التحصیل رشته بیوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه مالک اشتر با موضوع پایان‌نامه: تهیه غشای نازک بیوپلیمری با خاصیت آنتی باکتریایی و بررسی کشت سلول‌های فیبروبلاست بر روی آن هستم و در همین زمینه نیز مقالات متعددی را ارائه نموده و همچنین در انجام طرح‌های پژوهشی مختلفی همکاری داشتم.

معرفی محصول

این پژوهشگر جوان بسیجی در ادامه با اشاره به تعریف‌ترمیم افزود: ترمیم از فرایندهای طبیعی بدن برای بازسازی بافت‌های پوستی و اپیدرمی است. این فرایند شامل فعل‌وانفعالات پیچیده میان سلول‌ها، اجزای ماتریکس خارج سلولی و ترکیبات سیگنالینگ است؛ اما وقتی آسیب شدید است و یا در قسمت زیادی از پوست اتفاق می‌افتد پوشش سریع و مناسب برای محافظت از پوست و شتاب بخشیدن به ترمیم موردنیاز است. به همین منظور ساخت پد پانسمان آنتی باکتریال را برای ترمیم زخم‌های سطحی درجه 1 و 2 را شروع کردم که خوشبختانه با حمایت‌های سازمان بسیج علمی استان آذربایجان‌شرقی توانستم آن را به اتمام برسانم.

عدم وجود نمونه مشابه داخلی

صمدیه در رابطه با نمونه های  مشابه داخلی و خارجی این محصول نیز گفت:در داخل کشور به صورت پراکنده کارهایی در این زمینه انجام شده است لیکن تحت عنوان محصول عرضه شده با مشخصاتی که ذکر گردید موجود نمی باشد. در خارج از کشور کارهای به نسبت زیادی در این زمینه انجام شده است هم در زمینه مقالات ارائه شده و هم در زمینه محصولات تولید شده است که این محصول  از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی می باشد.

کاربرد محصول

وی با اشاره به کاربردهای این طرح در حوزه‌های خدمات بهداشتی درمانی گفت: با توجه به بروز سوانح و اتفاقات ناگوار در هر زمان و مکانی این محصول از نیازهای اصلی صنعت پزشکی کشور هست که برای ادامه طرح، حمایت مالی و معنوی از سوی مسئولین محترم جهت ادامه روند کار برای اخذ مجوز وزارت بهداشت جهت تولید و همچنین تجاری‌سازی محصول از نیازهای اصلی من هست.

 حامیان  طرح

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان‌شرقی و مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی تبریز دو مجموعه‌ای بودند که زمینه را برای اجرای طرح فراهم و از من حمایت کردند.

درخواست از مسئولین

وی در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد دولت در حمایت از نخبگان و مخترعان و همچنین محصولات تولیدکنندگان داخل کشورنیز گفت: باید توجهات بیشتری به داده¬های علمی موجود در کشور صورت گیرد و در عین توجه ازلحاظ مالی و تأمین امکانات برای انجام پروژه¬ها و تحقیقات توجهات و سازمان‌دهی‌های دقیق¬تری انجام پذیرد.

صمدیه، حمایت مالی و معنوی بیشتر جهت روند سریع پروژه‌ها را مهم‌ترین خواسته نخبگان از دولت و نهادهای حمایتی عنوان کرده و افزود: مسئولان و دولت باید امکانات لازم جهت انجام آزمایش¬ها همچون دستگاه¬ها و آزمایشگاه‌های مجهز در اختیار پژوهشگران قرار دهند و هم‌چنین حمایت مالی و همراهی مسئولین لازمه و ضرورت انجام و ادامه تحقیقات داخلی است.

توصیه به جوانان

این بانوی جوان بسیجی با اشاره به نقش جوانان در آبادانی و پیشرفت کشور گفت: به جوانان و پژوهشگران در تمامی عرصه‌ها توصیه می‌کنم که فعالانه برای رفع مسائل علمی کشور قدم بردارند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نکنند و شجاعانه و با کوشش فراوان مسائل علمی را دنبال نمایند.

تشکر و قدردانی

این محقق بسیجی در پایان این گفتگو گفت: به خاطر حمایت‌ها و توجهات دلسوزانه که در این زمینه از سوی سازمان بسیج علمی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شد کمال تشکر را دارم. هم‌چنین بر خود لازم می¬دانم از زحمات جناب آقای دکتر دهناد تشکر و قدردانی نمایم؛ اما در نهایت تشکر ویژه¬ای از استادم سرکار خانم دکتر صدری دارم که دلسوزانه در این زمینه مشوق من بودند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه‌ای در عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، دو کارگر جانشان را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ با بیان اینکه اشاره به فوت دو کارگر حین حادثه‌ای که پیش از ظهر امروز رخ داده است، اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه پنج حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاک‌برداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، افزود: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تأسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 748421

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک