Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، مرتضی سلطانی ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) به عنوان یازدهمین جانشین پیامبر اسلام(ص) رسالت‌هایی دارد که در امتداد وظایف ائمه و امامان پیش از خود است بنابراین به طور کامل در این مسیر حرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در مقام مفسر و جانشین رسول خدا(ص) حقایق قرآن و معارف الهی را برای همه عالم تبیین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان درصدد عداوت و رسیدن به خواسته‌های دنیایی خود بودند گفت: آنها امامان معصوم را به عنوان سد جدی در برابر خود احساس می‌کردند بنابراین مانع پرتو افشانی آنها بودند ولی ائمه اطهار(ع) با همه تنگناها و سخت‌گیری‌ها رسالت و وظیفه امامت خود را به طور شایسته انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در طول مسیر زندگی خود با درخشش به وظایف الهی خود عمل کردند و در ابتدا مانند ائمه اطهار(ع) پیش از خود مردم را به حفظ آیات و توسعه و نشر قرآن توجه دادند.

سلطانی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) به شدت درصدد حفظ کیان قرآن بودند گفت: تفسیری بین تفاسیر وجود دارد که به تفسیر امام حسن عسکری(ع) مشهور است که نشر این تفسیر نشان می‌دهد این امام بزرگوار درصدد ترویج، تبیین و تفسیر قرآن بودند.

وی با اشاره به اقدامات دیگر امام حسن عسکری(ع) گفت: این امام بزرگوار جامعه شیعه را برای ارتباط با منجی عالم، امام زمان(عج) آماده کردند به طوری که در نحوه ارتباط ایشان آماده‌سازی و فراهم‌سازی شرایط مشاهده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) همواره شیعیان را دعوت می‌کردند که با اهل سنت با مدارا برخورد کنند. حضرت بین اهل سنت زندگی می‌کردند و به واسطه سلوک علوی و شیعی مورد توجه، اقبال و محبت آنها بودند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند

فرماندار سنندج گفت: معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین نمادین بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری در شهر سنندج اظهار کرد: شهید مطهری یک معلم مخاطب‌شناس به تمام معنا بود و آثار این شهید فرزانه پس از سه دهه برای مخاطبان کاربردی است.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین رکن جامعه با رسالت تربیت انسان‌ها دانست و افزود: فرهنگ در هر جامعه‌ای زیربنای رشد و توسعه پایدار است و خط مشی پیشرفت را مشخص خواهد کرد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال سوق می‌دهد، خاطرنشان کرد: معلم، نقش راهبری و تربیت نسلی را برعهده دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور عهده‌دار مسئولیت‌های مهم آن جامعه می‌شوند.

عسکری گفت: معلمان معمار اصلی شخصیت افراد جامعه بوده و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

کد خبر 751378

دیگر خبرها

  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم
  • پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد
  • ضرورت ورود قرآن به بدنه جامعه/ تشریح ماموریت های جامعه المصطفی
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • بانوی با فضیلت / بتول نوقانی، فعال انقلابی و مفسر قرآن و نهج البلاغه
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است