Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان ایرنا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان، از اجرای طرح بارنامه برخط خبرداد و گفت: اتصال انبار نفت شهید تندگویان این منطقه به سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری به صورت آزمایشی در زنجان انجام می شود.

محمود آقامحمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان راهداری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح اتصال سیستمی انبار نفت شهید تندگویان زنجان به سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری با هدف جلوگیری از فرار بارنامه ای و ممانعت از بارگیری مجدد از سوی رانندگان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، جلوگیری از ورود اطلاعات نامعتبر در بارنامه و حمل غیرمجاز فرآورده های نفتی، صدور بارنامه برای فرآورده های نفتی یارانه ای بدون تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از دیگر اهداف اجرای طرح بارنامه برخط است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان اعلام کرد: این طرح از 15 دی جاری به صورت آزمایشی در انبار نفت شهید تندگویان این منطقه اجرا می شود.
آقامحمدیان ادامه داد: پایش سرویس مانیتورینگ انبار به صورت مستمر به منظور ارسال حواله، بارنامه نفت، جایگزینی کد ملی رانندگان با شماره گواهی نامه ثبت شده در سامانه مکانیزه انبار، تامین زیر ساخت سخت افزاری و شبکه لازم برای استعلام ناوگان و راننده قبل از صدور پروانه بارگیری، اطلاع رسانی به رانندگان برای آغاز مرحله اول طرح، از جمله اقدامات انجام شده در اجرای طرح بارنامه بر خط به شمار می رود.
وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح نظارت ویژه بر حمل و نقل فرآورده های نفتی با توجه به توافق صورت گرفته با سازمان های متولی است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: بر اساس نمودار مربوط به فرآیند اجرای کار، ابتدا نفتکش به همراه برگه تاییدیه صلاحیت حمل فرآورده های نفتی که از شرکت های حمل و نقل دریافت و برای انجام استعلام سلامت نفتکش و راننده به درب انبار نفت مراجعه و واحد توزیع انبار نفت با واردکردن شماره پلاک نفتکش و کد ملی راننده در سامانه مانیتورینگ انبارها نسبت به اخذ استعلام اقدام می کند.
آقامحمدیان ادامه داد: سامانه مانیتورینگ انبارهای نفت از طریق وب سرویس های ایجاد شده بین سامانه استعلام سیستمی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در صورت مجاز بودن نفتکش و راننده، نسبت به صدور کد یکتا (کدمعرفی) بعنوان کد معرفی نفتکش برای راننده اقدام می کند.
وی یادآورشد: در صورت وجود کد یکتای معتبر و مجاز بودن بارگیری به لحاظ مقررات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، با وارد کردن کد معرفی قابل مشاهده درسامانه، پروانه بارگیری توسط سامانه مکانیزه انبار نفت صادر می شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان اظهارکرد: در صورتی که نفتکش مورد نظر فاقد صلاحیت های لازم بر اساس مقررات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باشد، از ورود نفتکش به انبار جلوگیری می شود.
آقامحمدیان خاطرنشان کرد: پس از بارگیری و صدور اظهارنامه نفت در سامانه مکانیزه انبار نفت، نسبت به ارسال اطلاعات آن به سامانه مانیتورینگ انبارهای نفت به صورت سیستمی عمل می کند.
وی افزود: اطلاعات اظهارنامه نفت پس از جمع آوری از طریق سامانه مانیتورینگ انبارهای نفت از طریق سامانه واسطه به سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال و پس از مراجعه نفتکش به شرکت حمل و نقل و در صورت صلاحیت لازم در سامانه راهداری نیز بارنامه صادر می شود.
محمود آقامحمدیان افزود: مراجعه نفتکش به شرکت حمل و نقل جهت صدور بارنامه فقط درباره بارهای برون شهری بوده و نیازی به صدور بارنامه برای بارهای درون شهری نیست.
وی تاکید کرد: سازمان راهداری فقط بر اساس اطلاعات اظهارنامه انبار نفت، مجاز به صدور بارنامه حمل فرآورده های نفتی یارانه ای ( نفت سفید، نفتگاز، نفتکوره و بنزین، ATK ، JP4 و گاز مایع ) از مبادی انبارها نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و برای صدور بارنامه باید دیگر مبادی محل فرآورده های نفتی مجوز از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یا سایر مجاری قانونی اخذ شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: برای نخستین بار طرح بارنامه برخط در انبار نفت ری و بصورت نمونه اجرا شد و بعد از موفقیت در اجرای آزمایشی آن این طرح به طور رسمی از اول بهمن امسال در انبار نفت شهید تندگویان زنجان عملیاتی می شود.
آقامحمدیان تاکید کرد: پس از عملیاتی شدن طرح، از ورود ناوگان غیر مجاز به انبار بر اساس استعلام از وب سرویس، ممانعت می شود.
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در کشور همه نفتکش های این استان، مجهز به سیستم GPS شدند تا تردد این خودروها به صورت آنلاین کنترل شود.
به دلیل یارانه ای بودن فرآورده های نفتی و احتمال وجود هر نوع تخلف، نفتکش ها به صورت آنلاین کنترل می شوند.
با مجهز شدن همه نفتکش های استان زنجان به سیستم جی پی اس، مبدا حرکت و مقصد نهایی این خودروها به صورت آنلاین رصد می شوند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی

برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.

برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. 

 سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.

 گفتنی است، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و اکرمی، رئیس خزانه داری کل کشور  برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه