Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، لطف‌الله رضایی با اشاره به وجود محدودیت منابع آبی در استان اظهار داشت: این محدودیت یک وظیفه بسیار سنگین بر عهده ما گذاشته است که از منابع آبی موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم و نسخه شفابخش نیز در بخش کشاورزی افزایش بهره‌وری است.
وی با بیان اینکه ارتقا بهره‌وری نهایتاً به افزایش عملکرد مرتبط بوده خاطرنشان کرد: افزایش عملکرد به‌صورت مستقیم در افزایش درآمد اقتصادی خانوار تأثیر می‌گذارد و لذا افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی یک امر بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به سیاست‌های دولت درباره جایگزینی محصولات زراعی پرآب بر به محصولات باغی خاطرنشان کرد: این سیاست به‌تبع در استان سمنان نیز پیگیری می‌شود و بر این اساس در برنامه پنجم توسعه و اوایل برنامه ششم می‌بایست حدود 7 هزار هکتار توسعه باغات داشته باشیم.
رضایی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به پتانسیل شناسی و مزیت نسبی که در سطح استان سمنان بود این عدد به 15 هزار هکتار افزایش یافت و مطالعات آن از سال 90 در مناطق از کمربند مرکزی به سمت شمالی استان آغاز شد و مشخص شد که 12 هزار هکتار ظرفیت بر ای توسعه باغات در استان وجود دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر سالانه حدود 2 هزار هکتار در قالب این طرح به سطح باغات افزوده‌شده است.
وی درباره باغات واقع اراضی شیب‌دار استان سمنان نیز گفت: از 54 هزار هکتار سطح باغات استان حدود 20 هزار هکتار آن در حاشیه اراضی شیب‌دار قرار دارند که میزان مصرف آب در این مناطق بسیار کمتر از متوسط کشوری یعنی زیر 1000 مترمکعب در هکتار آب مصرف می‌کنند.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در طول برنامه ششم باید 12 هزار و 500 هکتار توسعه باغات در سطح اراضی شیب‌دار استان انجام شود.
رضایی گفت: در سال 96 حدود 802 هکتار تعهد توسعه باغات در سطح اراضی شیب‌دار استان بوده است که یک هزار و 600 هکتار آن تاکنون انجام‌شده و پیشرفت اجرای این طرح حدود 200 درصد است.
وی درباره توسعه باغات در اراضی شیب‌دار منطقه کالپوش نیز گفت: کالپوش شهرستان شاهرود منطقه بکری است که اراضی این منطقه عمدتاً فاقد سند ملکی هستند و قرار است که مشکل این منطقه در کارگروه استانی مطرح‌شده تا موانع اخذ سند در این مناطق برطرف شده و زمینه برای دریافت تسهیلات و یارانه نهال به بهره‌برداران فراهم شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، محمد علی حاتمی زاده با اشاره به اینکه استفاده بی‌رویه از پلاستیک و عدم مدیریت صحیح آن، باعث آلودگی هوا، آب و خاک شده و به تخریب زمین و حیات وحش منجر می‌شود، تصریح کرد: بحران پلاستیکی به یکی از بزرگترین چالش‌های محیط زیست تبدیل شده است.
 
وی افزود: اولین گام برای رسیدن به یک جهان پلاستیکی کمتر و زمین پاک‌تر، کاهش مصرف پلاستیک یکبار مصرف و ترویج استفاده از جایگزین‌های قابل بازیافت و دوباره پذیر آن است.

حاتمی زاده ضمن بیان اینکه باید به توسعه فناوری‌های جایگزین پلاستیک که قابل تجزیه هستند توجه شود، خاطر نشان کرد: برای شروع پیشنهاد می‌کنم در فروشگاه تعاونی سازمان جهاد کشاورزی به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای که به همین منظور تهیه شده است، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه، باید به توسعه سیاست‌ها و قوانین سخت‌گیرانه در خصوص بازیافت و دور انداختن پلاستیک توجه کنیم افزود: آموزش و افزایش آگاهی عمومی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا همگان به اهمیت حفظ محیط زیست و کاهش استفاده از پلاستیک آگاه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: تمامی اقشار جامعه به عنوان شهروند، مسئولیت دارند تا با اقدامات کوچک خود، به حفظ زمین و آینده بهتر برای نسل‌های آینده بپردازند.

حاتمی زاده در پایان عنوان کرد: روز زمین پاک با شعار جهانی «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» شناخته می‌شود و برای تحقق ان مشارکت مردمی بسیار اهمیت دارد.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان