Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار «پارسینه»، یک قاضی فدرال آرژانتین اعلام کرد که مرگ دادستان پرونده انفجار آمیا «قتل» بوده است.

در گزارش ۶۵۶ صفحه‌ای جولین ارکولینی، قاضی پرونده مرگ نیسمان به «دلایل عدیده» نتیجه گرفته است که گلوله وارد شده به سر مقتول به دست خودش شلیک نشده است. این نخستین بار است که یک قاضی در آرژانتین این مرگ نیسمان را «قتل» ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جسد آلبرتو نیسمان، دادستان آرژانتینی در ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی، تنها چند ساعت قبل از شهادت دادن در برابر کنگره آرژانتین در مورد پرونده آمیا، در حالی که گلوله‌ای به سرش شلیک شده بود در حمام خانه‌اش کشف شد. او رئیس جمهوری وقت آرژانتین، کریستینا فرناندز کرشنر را به تلاش برای مخفی نگه داشتن نقش ایران در این پرونده متهم کرده بود. دستگاه امنیتی آرژانتین و شخص خانم فرناندز در آن زمان علت مرگ نیسمان را «خودکشی» اعلام کردند.

به گزارش یورونیوز، قاضی ارکولینی با انتشار این گزارش همچنین دیگو لاگومارسینو، کارمند سابق نیسمان را هم در این قتل همدست دانسته است. لاگومارسینو در جریان دادگاه فرناندز پذیرفته که شب قبل از واقعه، تفنگش را به نیسمان داده، اما به نقل از نیسمان می‌گوید که او خود درخواست کرده تا برای حفاظت از خود و خانواده‌اش تفنگ داشته باشد.

کریستینا فرناندز کرشنر، رئیس جمهوری پیشین و سناتور منتخب کنونی در ماه جاری میلادی به خیانت از طریق تلاش برای «کارشکنی به نفع ایران» در پرونده انفجار مرکز یهودیان آمیا در بوئنوس آیرس متهم شد.

بمب گذاری مرکز همیاری یهودیان در بوینس آیرس آرژانتین در سال ۱۹۹۴ موجب کشته شدن ۸۵ نفر شد و بیش از ۳۰۰ نفر هم در این حادثه زخمی شدند.

آرژانتین مدعی است که نقشه این حمله در تهران طراحی و توسط نیروهای حزب الله لبنان اجرا شده است، اما ایران همواره این ادعا را رد کرده است.

دولت آرژانتین بعدها حکم جلب چند نفر از مقامات ایرانی را از اینترپل گرفت و در سال ۲۰۱۳ ایران با حضور پنج قاضی بی طرف در تهران موافقت کرد، اما بعدا این موافقت از سوی دادگاهی در آرژانتین لغو شد.

تا کنون هیچ مدرکی در رابطه با دخالت ایران و حزب الله در این پرونده ارائه نشده است، اما بسیاری از مقامات آرژانتینی درگیر آن بوده اند.

از جمله، یک قاضی بررسی این پرونده به اتهام اقدام برای ارائه مدارک کذب از کار برکنار شد و همچنین در سال ۲۰۱۲ کارلوس منم، رئیس جمهور وقت، به اتهام دریافت رشوه و تلاش به نفع ایران و حزب الله، از سوی قوه قضاییه آرژانتین تحت پیگرد قرار گرفت.

آلبرتو نیسمان، دادستان پرونده آمیا، هم در ژانویه ۲۰۱۵ و پیش از آن که در جلسه غیرعلنی پارلمان برای ارائه گزارشی درباره پرونده حاضر شود، در خانه اش کشته شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا

دادستان کلاله از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی ربایش کودک کلاله ای خبر داد و گفت: ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی "یسنا" دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان 4 مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

میردوستی گفت: سه متهم دیگر این‌ پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

دادستان کلاله گفت:  بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.

یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه 13 اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • عاملان ربایش یسنا، کودک کلاله‌ای دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد