Web Analytics Made Easy - Statcounter

میناب - قائم مقام صنف کشاورزان و منابع طبیعی هرمزگان بر لزوم حذف ارزش افزود، عوارض و جریمه دیرکرد از قبض های برق کشاورزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رئوفی پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان استان هرمزگان در حوزه آب و برق در رابطه با طرح وزارت نیروی برای نصب کنتور های هوشمند حجمی بر روی چاه های کشاورزی گفت: در اجرای این طرح باید به دغدغه های بهره برداران کشاورزی استان توجه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در موضوع نصب کنتورهای هوشمند حجمی مراجعاتی که کشاورزان در این رابطه به مدیریت آب شهرستان ها دارند مدیران این هزینه نصب را بر دوش کشاورزان گذاشته اند.

رئوفی تصریح کرد: این در حالی است که براساس قانون بودجه مصوب سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی تمامی هزینه‌های نصب و تهیه کنتور هوشمند چاه‌های مجاز کشاورزی برعهده وزارت نیرو است و دریافت هزینه نصب کنتور از کشاورزان بر خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون است.

رئیس سورای اسلامی شهرستان میناب در همین رابطه گفت : براساس مصوبه مجلس وزارت نیرو کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی یـا هوشمند چاههای مجاز کشاورزی را از محل اعتبارات طرحهای «تعادل‌بخشی » باید پرداخت کند.

رئوفی به شروط صنف کشاورزی و منابع طبیعی و خانه کشاورز استان برای استقبال از طرح نصب کنتور های حجمی اشاره کرد و در این رابطه افزود: صنف کشاورزی و منابع طبیعی استان و خانه کشاورز استان دو تشکل مهم کشاورزی استان هرمزگان در صورتی ار طرح نصب کنتورهای حجمی حمایت خواهد نمود که به دغدغه های کشاورزان استان  درخصوص در اجرای این طرح توجه گردد.

وی افزود: مسئولان آب منطقه ای استان اگر  بر اساس برنامه ریزی های خود موفق به اجرای کامل برنامه نصب کنتور های حجمی بر روی چاه های کشاورزی تا پایان سال ۹۶ نشدند کشاورزان استان نباید تاوان  عدم تحقق برنامه ریزی های مدیران آب منطقه ای را بدهند و با مشکلات عدیده ای چون عدم تمدید پروانه های بهره برداری کشاورزی و جریمه های اضافه برداشت بدون اینکه کنتور نصب شده باشد مواجه گردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی در خصوص دغدغه دیگر کشاورزان در رابطه با اجرای طرح نصب کنتور های حجمی تصریح کرد :  نصب کنتور های حجمی بر روی چاه های کشاورزان نباید با کاهش سهیمه آب کشاورزان در پروانه بهره برداری آنها همراه شود و اگر این طرح همراه با کاهش سهم آب مصرفی کشاورزان در پروانه های بهره برداری همراه گردد زیرا این امر مشکلات بسیاری برای کشاورزان در زمینه کشت و زرع  ایجاد می کند و سرمایه گذاری های که در زمینه ایجاد باغات مرکبات و مزارع صیفی کرده اند را در صورت کاهش سهیمه آب برداشتی با خطر مواجه می کند که به این دغدغه مهم کشاورزان باید توجه گردد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب خاطرنشان کرد: اجرای موفق طرح نصب کنتورهای حجمی مشروط به تحقق سه دغدغه مهم کشاورزان شامل پرداخت کامل هزینه های اجرا و نصب براساس مصوبه مجلس از سوی  وزارت نیرو، عدم ایجاد مشکل برای کشاورزان در صورت محقق نشدن برنامه ریزی ها مدیران آب منطقه در نصب کنتورها در موعد مقرر و عدم تغییر در سهمیه آب برداشتی کشاورزان در پروانه های بهره داری با نصب کنتور های هوشمند حجمی است.

قائم مقام صنف کشاورزان هرمزگان اظهارداشت: مشکل دیگری که کشاورزان در شهرستان میناب با آن مواجه هستند جریمه کشاورزان بابت عدم تمدید پروانه، پرداخت عوارض و ارزش افزوده است که این عناوین باید از قبوض برق مصرفی پمپ های کشاورزان حذف و تنها هزینه برق مصرفی از کشاورزان استان اخذ شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب با تاکید بر افزایش بودجه های آبخیزداری برای تقویت سفره های آب زیر زمینی در این رابطه خاطرنشان کرد: شرق استان به ویژه شهرستان میناب مناطق مستعدی برای اجرای طرح های آبخیزداری وآبخوانداری دارد که در صورت تامین اعتبارات حوزه آبخیزداری می توان بخش مهمی از نگرانی ها در حوزه افت شدید منابع آب های زیر زمینی را در شرق شهرستان میناب به ویژه دشت هشتبندی قطب کشاورزی استان با مهار سیلاب های فصلی و تغذیه سفره های آب زیر زمینی مرتفع ساخت و اندک طرح های محدودی که در این منطقه برای تقویت سفره های آب زیر زمینی  در دهه ۸۰ ایجاد شده است بسیار تاثیر گذار بوده است.

رئوفی با اشاره به اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای در قطب های کشاورزی استان تصریح کرد: کشاورزان بضاعت و بنیه مالی برای ایجاد سایت های کشت گلخانه ای را با توجه به هزینه بالای آن ندارند و این بخش به شدت نیازمند حمایت دولت از کشاورزان  همانند حمایت از کشاورزان در اجرای سیستم های نوین آبیاری است .

وی اظهار داشت : دولت می تواند با ارائه تسهیلات یارانه ای ۸۵ درصد از طرح های گلخانه ای در قطب های کشاورزی استان  حمایت کند که در صورت تحقق این مهم هم شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب در بخش کشاورزی خواهیم بود و هم از طرفی محصولات سالم تولید و به بازار کشور و حتی بازار های کشور های خارجی ارسال گردد.

رئوفی گفت: یکی از مطالباتی جدی که کشاورزان شهرستان میناب دارند اختصاص ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب سد استقلال برای مصارف کشاورزی است که مدیران باید تحقق این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب تصریح کرد : راه رونق  شمال میناب به ویژه منطقه  تیرور و گروبند تسریع در پروژه انتقال آب از سد شمیل و نیان و اجرای سریع سیستم های جدید آبیاری است که می تواند بخش مهمی از مشکلات کشاورزان این خطه را مرتفع سازد.

وی در پایان از از نگاه مثبت  استاندار هرمزگان به ویژه حوزه معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان در پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان استان در حوزه های مختلف قدردانی نمود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر