Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، 200 نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم عراق با تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، مورد استقبال خادمان آستان قدس رضوی قرار گرفتند و از برنامه‌های فرهنگی در رواق غدیر بهره‌مند شدند.

فرزند یکی از شهدای عراق در حاشیه این تشرف گفت: زیارت حضرت رضا(ع) آرزوی همگان است، زیرا این سفر روح را تازه می‌کند ،ارتباط عمیق‌تری بین ما و امامان معصوم پدید می‌ آورد و موجب می‌شود تا اولياء الهى را همواره زنده بدانیم و به طور قطع تجربه این سفرها بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد صبر افزود: امروز اثرى از ابوسفيان‌ها و يزيدیان زمانه نيست و خوشبختانه شیعیان،  توجه ویژه‌ای بر ساخت و توسعه حرم و زيارت معصومين(ع) دارند.

او زیارت حضرت رضا(ع) را یکی از آرزوهای پدر شهیدش اعلام کرد و افزود: ثواب این سفر را به روح پدرش هدیه می‌کندو امیدواراست روح  همه شهیدان با این بزرگواران همجوار باشد.

فرزند شهید مدافع حرم دیگری نیز با بیان این که برای نخستین بار است به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شودگفت : با حضور در حرم مطهر رضوی و دیدن گنبد و ضریح امام رضا(ع)، احساس غیر قابل توصیفی داشته و امیدوار است  کسانی که آرزوی زیارت در دل دارند به خواسته و حاجتشان برسند.

زینب سالم،افزود: خانواده‌های شهدا آزمایش‌های سخت و دشواری را پشت سر گذاشته‌اند ، اما هر عملی که در راه رضای خداوند هرچند با دشواری انجام شود، اجر و پاداش بیشتری نزد پروردگار دارد.

او آرزویش را ایستادگی در راه مقاومت عنوان کرد .

پخش فیلم حرم شناسی، بیان احکام، سخنرانی، برگزاری مسابقات، اهدای هدایا و محصولات فرهنگی از برنامه‌های مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای این گروه زائران در حرم رضوی بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی