Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- نمایشگاه دست ساخته های بانوان سوادآموز کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «منشور سواد» امروز /چهارشنبه/ نخستین بار در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه بلهزار یاسوج گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، گفت: این نمایشگاه با محوریت بومی، محلی بوده و شامل سه بخش گیاهان دارویی، صنایع دستی و غذاهای محلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی زارع پور اظهار داشت: افزون بر 200 اثر در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته و به مدت سه هفته نیز دایر خواهد بود.
وی افزود: ساعات بازدید از این نمایشگاه 9 صبح تا 18 عصر است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انواع غذاهای محلی عرضه شده در این نمایشگاه شامل آش کارده، آش دوغ، نان برکو، نان بلوط و شله ماش است.
زارع پور عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه بیانگر آموخته های مهارتی سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد است.
سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 490 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز در دوره تحکیم سواد زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.
34 هزار و 106 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بین سنین 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت بی سواد شناسایی شده که از این تعداد 9 هزار و 205 نفر مرد و 24 هزار و 901 نفر نیز زن هستند.
نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد بین جمعیت 10 تا 49 سال 92.7 درصد است.
میانگین نرخ باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال کهگیلویه و بویراحمد بین زنان 89.4 درصد و بین مردان نیز 91.6 درصد است.
شهرستان گچساران با 96.6 درصد و شهرستان کهگیلویه نیز با 88.2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.
اول تا هفتم دی‌ هر سال به نام هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.
منطقه بلهزار از توابع شهرستان بویراحمد در فاصله پنج کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: علیزاده
7435/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا زرافشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای کاهش نرخ بی سوادی، رویداد روستای باسواد اجرا و ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس تحت پوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: با تشکیل شورای سواد یار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی دارد و اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا نیز از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط است.

زرافشان تصریح کرد: دولت در کنار سوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد که طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله این برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است و مسابقات علمی و کار با رایانه نیز برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۹۲ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسیده است.

زرافشان افزود: نرخ باسوادی در استان با هشت دهم درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹۸.۸ درصد رسیده است.

کد خبر 6098197

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج