Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،نمونه بومی قایق خورشیدی بدست پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس رونمایی شد.

محمد حسن محمد پور مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایده پردازان جوان پارسی گفت: ویژگی این قایق استفاده از از پنل های خورشیدی ثابت در سایه بان قایق است که انرژی الکتریکی را در باطری های ویژه ذخیره سازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف بومی سازی این نوع از قایق ها اجرا شده است افزود: نمونه اصلی قایق خورشیدی با طراحی جدید و ابعاد 4 در 2 متر و در طراحی آن از الگوی کاتاماران برای تعادل بهتر و سطح تماس کمتر استفاده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایده پردازان جوان پارسی گفت: مجوز طراحی و ساخت این قایق در ابعاد واقعی گرفته شده و به زودی ساخت قایق اصلی آغاز می شود.

محمد پور افزود: از مزایای این قایق استفاده از انرژی خورشیدی ،حفاظت از محیط زیست و قابلیت گردشگری و ماهیگیری است.

وی گفت: از این قایق در ابعاد کوچک می ‌توان در حوزه‌ های آموزشی و نظامی استفاده کرد و ابعاد واقعی آن کاربری های تفریحی و گردشگری دارد.

محمد حسن محمد پور بااشاره به اینکه هزینه نمونه اولیه این قایق در ابعاد واقعی ۱۲۰ میلیون تومان است افزود: با تجاری سازی هزینه ها به یک سوم کاهش می یابد.

وی گفت: هزینه نمونه های خارجی مشابه قایق خورشیدی در ابعاد و‌مشخصات فنی حدود ۲۵۰ میلیون تومان است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایده پردازان جوان پارسی افزود: دانش طراحی و ساخت این قایق بومی و نتیجه تحقیقات و مطالعه گروهی 8 نفر از اعضای هیات علمی و پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس است.

انتهای پیام/ف

رونمایی  قایق خورشیدی در دانشگاه آزاد بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد

  پیگیری‌های دولت سیزدهم در دریافت حقابه رودخانه هیرمند سبب ورود آب و آبگیری بخشی از تالاب بین المللی هامون ناشی از بارندگی‌های افغانستان به دشت سیستان شد که این امر باعث جان گرفتن دوباره رگ‌های خشکیده تالاب بین المللی هامون شد و تجربه قایق سواری در کوه خواجه سیستان را برای بسیاری از مردم را محقق ساخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر