Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون سوادآموزي اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: مسئولان بايد اولويت اول و دغدغه آن‌ها ريشه‌کن کردن بي‌سوادي باشد، خانواده‌ها نيز در اين زمينه بايد اهتمام لازم را داشته باشند و فرزندان خود را به نهضت سوادآموزي بفرستند. به گزارش خبرگزاري تسنيم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدرضا قاسمي‌نيا در ديدار اعضاي نهضت سوادآموزي استان قم با آيت‌الله حسيني بوشهري که در دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار شد اظهار داشت: دستور امام خميني(ره) مبني بر آموزش براي همه در سال 58 صادر شد در 10 سال بعد مجامع جهاني اين شعار را از سوي آن‌ها مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سوادآموزي اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان قم با بيان اينکه مجامع بين‌المللي 10 سال از بنيان‌گذار انقلاب اسلامي عقب‌تر بودند تصريح کرد: در اين زمينه يک نکته قابل‌ توجه وجود دارد و اين است که مجامع جهاني از امام خميني(ره) در بحث سوادآموزي تقليد کرده‌اند.
وي در بخش ديگر سخنان خود با عنوان اين مطلب که دوسوم بي‌سوادان دنيا زنان هستند، تصريح کرد: در کشور و استان قم نيز اين نسبت وجود دارد و از اين‌جهت بايد توجه بيشتري به سوادآموزي بانوان داشته باشيم.
قاسمي‌نيا با تأکيد بر اينکه حوزه‌هاي علميه خواهران و بسيج خواهران بايد فعاليت بيشتري در زمينه آموزش بانوان داشته باشند، گفت: صدا و سيما نبايد نگاه تجاري در زمينه سوادآموزي به آموزش‌ و پرورش داشته باشد.
وي در ادامه سخنان خود تصريح کرد: مسئولان بايد اولويت اول و دغدغه آن‌ها ريشه‌کن کردن بي‌سوادي باشد، خانواده‌ها نيز در اين زمينه بايد اهتمام لازم را داشته باشند و فرزندان خود را به نهضت سوادآموزي بفرستند.
معاون سوادآموزي اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم افزود: مهاجرپذيري درون کشوري و برون کشوري از عوامل افزايش بي‌سوادي در قم است.
وي با اشاره به اين اصل که آموزش بايد بر اساس علوم جهت‌دار باشد اظهار کرد: نهضت سوادآموزي استان قم حدود 230 ساعت آموزش‌هاي خود را به روخواني قرآن کريم و آشنايي بازندگي اهل‌بيت(ع) اختصاص داده و از طرف ديگر 120 نفر با همکاري ستاد اقامه نماز آموزش‌ ديده‌اند و به شکل عملي احکام نماز و وضو را به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است و نقش اصلی در زمینه پرورش و شکوفایی ابعاد علمی، اخلاقی، جسمی و روحی فرزندان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت نقش بسیار ارزشمندی دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است و نقش اصلی در زمینه پرورش و شکوفایی ابعاد علمی، اخلاقی، جسمی و روحی فرزندان و آینده‌سازان این کشور برعهده معلمان است.

وی افزود: در اندیشه ناب و اصیل اسلامی، معلمان و اساتید به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی هستند که با تلاشی دل‌سوزانه، خالصانه و سرشار از حس وظیفه‌شناسی در کنار تعلیم و تربیت، در مسیر ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی و نیز تقویت هویت ملی قدم بر داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید براینکه زیرساخت اصلی اجتماع از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و ریشه پیشرفت و اقتدار کشور در زمینه‌های علمی، فناوری، پزشکی و دفاعی نیز به این نهاد بر می‌گردد، افزود: جامعه مرهون معلمان متعهد ، مسئولیت‌پذیر و فداکار است،. ضمن اینکه توجه و اهمیت دادن به آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای تربیت نسل آینده و ساخت کشوری پیشرفته و قوی است.

وی با تاکید بر نقش بارز همه معلمان به‌ویژه بانوان معلم در تربیت و تقویت مبانی اعتقادی و هویتی دانش‌آموزان، آن‌را حاصل کار جمعی تمام ارکان آموزش و پرورش و مدارس و تک تک معلمان دانست.

رفیعی با بیان اینکه دولت سیزدهم از بدو تشکیل برای رفع مشکلات فرهنگیان و به‌ویژه تعالی شأن و منزلت معلم در جامعه تلاش می‌کند، گفت: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در این راستا و تحقق عدالت به انجام رسید.

کد خبر 749401

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای