Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزند استاد علی اکبر پرورش گفت: هشتمین جلد از آثار استاد و در قامت دستاوردی جدید از مجموعه فعالیت‌های مرکز حفظ و نشر آثار استاد علی اکبر پرورش توسط نشر عطش در قم منتشر شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

صالح پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به انتشار جدیدترین اثر از مجموعه سخنرانی‌های استاد پرورش اظهار داشت: کتاب "در انتظار ظهور" در قطع وزیری در 368 صفحه و در 9 فصل چاپ شده که مجموعه‌ای است از سخنرانی‌های مرحوم استاد پرورش با محوریت مسئله مهدویت که البته بخش دیگری از این سخنرانی‌ها در جلد دوم این کتاب منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کتاب به عنوان هشتمین جلد از آثار استاد و در قامت دستاوردی جدید از مجموعه فعالیت‌های مرکز حفظ و نشر آثار استاد علی اکبر پرورش توسط نشر عطش در قم منتشر شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

فرزند استاد پرورش ادامه داد: فصول کتاب مذکور شامل عصر ظهور، ذوالقرنین و حکومت مهدوی، به سوی ظهور، پس از انتظار، همراهی با امام زمان (عج)، راهیابی به ظهور، انتظار در زمان غیبت، ارتباط با امام مهدی (عج) و ارتباط عوالم برای ظهور است، متن کتاب نیز به تبع سبک سخنرانی‌های استاد پرورش آمیخته با اشعار و آیات قرآن شده که نوشتاری جذاب و پر کشش را پدید آورده است.

وی بیان کرد: مباحث آورده شده در کتاب مباحثی جدید و دارای بیانی متفاوت است که از نمونه‌های آن می‌توان به چرایی سفر امام رضا (ع) به مشهد و ایجاد یک پایگاه قدرتمند به منظور زمینه سازی ظهور در این شهر اشاره کرد، کتاب در انتظار ظهور در سالگرد ارتحال استاد پرورش رونمایی می‌سود.

پرورش در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو اظهار داشت: ارتباط استاد پرورش در برهه دانشجویی با انجمن حجتیه به فلسفه تشکیل این انجمن یعنی مبارزه با بهاییت بر می‌گشت چرا که در زمان ستم‌شاهی به واسطه حمایت‌های رژیم و متحدان خارجی آن از جمله انگلستان این فرقه ضاله روز به روز گسترده می‌شد.

وی با بیان اینکه با توجه به فعالیت گسترده این فرقه هر روز شبهات بسیاری در عرصه دین‌داری و مذهب وارد می‌شد، گفت: بنابراین دغدغه‌مندان و دلسوزان همراه با جریان امام خمینی (عج) بر آن شدند که با تنها تشکل منسجم ضد بهاییت یعنی انجمن حجتیه همکاری کنند که همکاری استاد پرورش نیز از این دست از همکاری‌ها تلقی می‌شد.

پرورش ادامه داد: استاد پرورش از آن جهت که در سخنرانی و خطابه تبحر خاصی داشت و به علت وجود الزاماتی در مبارزه با فرقه مذکور با دعوت این انجمن شروع به مقابله با بهاییت کرد و پس از آن به عنوان یکی از سخنرانان اصلی مخالف با بهاییت محسوب می‌شد، این در حالی است که بسیاری از علمای عصر مذکور از جمله حضرت امام (ره) و حضرت آیت الله بروجردی حرکت انجمن حجتیه در مقابله با بهاییت را تا قبل از پیدایش انحرافات فکری تایید می‌کردند.

وی مطرح کرد: پس از پیشرفت حرکات انجمن و بعد از پیدایش نخستین رگه از انحرافات فکری نسبت به مکتب امام راحل در سران این تشکل استاد پرورش از آن جدا شده و راه خود را از فعالیت‌های انجمن حجتیه جدا کردند، در اولین دیدار استاد و خانواده پرورش با رهبر معظم انقلاب نیز، رهبری با اشاره به فعالیت‌های روشنگرانه استاد پرورش در قبال فرقه بهاییت فرمودند که نخستین شناخت من از استاد به همان سخنرانی‌های آگاهی دهنده در انجمن حجتیه برمی‌گردد.

پرورش در پایان گفت: پس از خروج مرحوم پرورش از انجمن حجتیه این تفکر انحرافی متحمل ضرباتی سخت شد چرا که بسیاری از جامعه مخاطب آن دوران با این جدایی نسبت به تفکرات انحرافی حجتیه آگاه شدند.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این کتاب ضمن مرور و بررسی کارکرد ترجیع‌بند در شعر کلاسیک و نیز دوران مشروطیت، به بررسی کارکردهای متفاوت بند ترجیعی در شعر معاصر و شعر نو فارسی پرداخته شده و با ذکر نمونه‌هایی از نیمایوشیج، اخوان ثالث، سهراب سپهری، احمد شاملو، گارسیا لورکا، آلن‌پو و … اهمیت آن از نظر شکل، ساختار و محتوا نشان داده شده است.

این کتاب را می توانید از طریق سایت‌های فروش کتاب تهیه کنید.

۲۲۰۵۷



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900205

دیگر خبرها

  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور