Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@04:45:41 GMT

آمار عجیب و غریب از واردات "فندک جیبی"

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۶۹۰۶

براساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری حدود ۳۲۸ تن فندک جیبی به کشور وارد شده است.

به گزارش میزان آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت حدود ۳۲۸ تن فندک جیبی و اجزای آن از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم فندک به کشور، یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۴۴ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۴۴۷ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است فندک‌ها در هشت ماهه نخست سال جاری از کشور‌های اتریش، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، چین، فرانسه و هند وارد ایران شده است.

در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده فندک به ایران چین با صادرات ۲۲۰ تن در هشت ماهه نخست سال بوده است که درآمد ۵۷۵ هزار و ۵۹۶ دلار درآمد ارزی نصیب خود کرده است.

بعد از چین، کشور فرانسه دومین صادرکننده فندک به کشور بوده است که در مدت ذکر شده درآمد ۳۴۳ هزار و ۱۳۹ دلاری را به خود اختصاص داده است.

همچنین کشور امارات متحده عربی با صادرات ۶۳ تن فندک به ایران حدود ۱۸۸ هزار و ۶۲۳ دلار درآمد ارزی داشته است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان سربیشه، بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان جنوبی را دارد.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به ثبت روز ملی کاشت گل محمدی در تقویم کشور اظهار کرد: سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان سربیشه در سال گذشته حدود ۴۵۱ تن بود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری به بیش از ۸۸۶ تن برسد.

وی افزود: فعالان در این حوزه در سال قبل حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند و در سال‌جاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مزیت کاشت گل محمدی را سازگاری مناسب با کم‌آبی و ارزش افزوده بالا دانست و گفت: کاشت این طلای معطر و نگهداری آسان می تواند به اشتغال پایدار منطقه کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعطای تسهیلات به کشاورزان این بخش و تشویق به ایجاد کارگاه‌های فرآوری گل محمدی، از مهاجرت روستاییان کاسته شود و تاثیر درآمدی آن برای منطقه و استان را شاهد باشیم.

کد خبر 749630

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • عکس| تبریک عجیب و غریب بهرنگ علوی در روز معلم
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه