Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، شاخص های دهان و دندان به خوبی بهبود و ارتقا یافته است.حمید صمدزاده در نشست منطقه‌ای کارشناسان دهان و دندان قطب چهارم منطقه شمال شرق کشور که در بجنورد برگزار شد، گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در دو سال گذشته با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان ایجاد شده است، تداوم این برنامه و ایجاد تحول گسترده در حوزه دهان و دندان مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این نشست‌های قطبی به دنبال بررسی مشکلات و موانع در استان‌ها هستیم تا بتوانند برنامه عملیاتی خود را با توجه به امکاناتی که وجود دارد، ترسیم کند، اظهار داشت: در این نشست‌ها ظرفیت‌های همه دانشگاه‌ها مشخص می‌شود تا براساس نیروی انسانی، امکانات، اعتبارات و توانمندی‌ها سال آینده برنامه عملیاتی را در راستای ارائه خدمات به خصوص در مناطق محروم گسترش دهیم .

صمدزاده افزود: بهبود شاخص DMFT(پوسیدگی دندان) و انجام وارنیش فلوراید با پوشش ۹۸ درصدی در خراسان شمالی نسبت به خراسان رضوی ارتقا یافته است و یکی از پتانسیل‌های خوب این استان تعامل و همکاری خوب حوزه آموزش با بهداشت است.

با اجرای طرح تحول بهداشت دهان و دندان، شاخص‌های استانی بهبود یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تغییرات خوبی در شاخص‌های دهان و دندان ایجاد شده است، تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول دهان و دندان وضعیت بهداشتی مردم در استان نامناسب بود و کمبودهایی از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و مراکز وجود داشت.

علی حق‌بین اضافه کرد: با اجرای طرح تحول بهداشت دهان و دندان، شاخص‌های استانی بهبودیافته و اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم این برنامه تداوم یابد تا افراد بیشتری از این خدمات بهره‌مند شوند و شرایط بهتری در استان فراهم شود.

۴۸ مرکز دارای واحد دهان و دندان هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: به برکت طرح تحول سرعت بهبود شاخص‌های دهان و دندان در استان بیشتر شده و این حاصل حمایت‌های دکتر صمدزاده و تلاش همه همکاران ستادی، بهداشتی و به‌ویژه بهورزان بوده است .

سید احمد هاشمی یادآور شد: در حال حاضر از ۷۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۴۸ مرکز دارای واحد دهان و دندان هستند .

در این جلسه همچنین دکتر ربانی مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان و اقدامات انجام شده در استان ارائه کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران