Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان گفت که یک توافق موفقیت آمیز با انگلیس درخصوص 'برگزیت' (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) می تواند الگویی برای روابط با ترکیه باشد.

به گزارش ایرنا، زیگمار گابریل در گفت وگویی با گروه رسانه ای 'فونکه' که روز چهارشنبه منتشر شد ، گفت: اگر بتوانیم به توافق خوب و هوشمندانه ای برای مدیریت روابط با انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا دست یابیم ، این می تواند الگویی برای روابط با سایر کشورها از جمله ترکیه و اوکراین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نمی توانم تصور کنم که ترکیه و اوکراین در چند سال آینده به عضویت اتحادیه اروپا در آیند از این رو لازم است که راه های دیگری برای همکاری نزدیک با این کشورها بررسی کنیم.
پیش تر در ماه دسامبر ، اتحادیه اروپا و انگلستان به توافق اولیه ای در خصوص شروط خروج انگلیس دست یافتند که به آنها اجازه می دهد مذاکرات درخصوص آینده روابط را آغاز کنند. رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه 24 آذر(15 دسامبر) با اعلام اینکه پیشرفت کافی در مرحله اول مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به دست آمده، موافقت کردند که مرحله دوم مذاکرات درباره آینده روابط با انگلستان در خارج از اتحادیه اروپا آغاز شود. مردم انگلستان در همه پرسی سال گذشته به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند و به دنبال آن نخست وزیر این کشور در ماه مارس گذشته در نامه ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا تمایل کشورش به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد. مذاکرات برگزیت بطور رسمی در 19 مارس امسال آغاز شد و دو طرف باید تا مارس 2019 به توافق نهایی دست یابند.
مرحله اول مذاکرات برگزیت حول حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلستان و انگلیسی‌های ساکن اروپا، مرزبندی دو ایرلند و پرداخت صورتحساب برگزیت از سوی این کشور بود و مرحله دوم مذاکرات بر آینده روابط تجاری اتحادیه اروپا و انگلستان متمرکز خواهد بود و دو طرف اکنون 15 ماه فرصت دارند تا بر سر جزئیات روابط پس از خروج به توافق برسند.
از سوی دیگر ، ترکیه از سال 2005 مذاکراتی را برای عضویت در اتحادیه اروپا آغاز کرده اما این مذاکرات به علت اختلافات دو طرف در چند سال گذشته متوقف مانده و برخی کشورها مانند آلمان و اتریش با عضویت ترکیه مخالف هستند. اما اوکراین هنوز از کشورهای نامزد عضویت به شمار نمی رود.
شبک**اروپام**1078**1392** خبرنگار: بابک جعفری**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات آتش‌بس غزه وارد مرحله حساسی شده، تهدید کرد در صورت حصول «توافق سهل انگارانه» کابینه را ترک خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر صهیونیست در بیانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره تمجید کرد و گفت از وی انتظار دارد بر سر وعده‌هایی که در دیدار هفته گذشته داده، بماند. به گفته او این وعده «نه به توافق بی‌محتوا، بله به [حمله] رفح» بوده است.

وی افزود: «نخست وزیر به خوبی می‌داند که بهای عدم رعایت این تعهد چیست». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات علیه نتانیاهو ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی و توافق هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن اسرا شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. وی خواستار تضمین آمریکا و یک بیانیه روشن شده که مواضع طرف صهیونیست و طرف آمریکایی را روشن می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد