Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: تاکنون چنین پائیز کم آبی نداشته ایم به گونه ای که ۶۰۰ میلیون مترمکعب از حجم دریاچه سد دز کم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رئوفی نسب عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان دزفول اظهار کرد: حجم اولیه دریاچه سد دز ۳،۳ میلیارد مترمکعب بوده که به دلیل ورود رسوبات، این میزان به ۲،۷ میلیارد مترمکعب رسیده و در واقع ۶۰۰ میلیون مترمکعب از حجم دریاچه سد دز کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این ۲.۷ میلیارد مترمکعب حجم موجود نیز در حال حاضر دو میلیارد مترمکعب حجم خالی شده که بیانگر کمبود دو میلیارد مترمکعبی آب در سد دز است.

مدیرعامل سد دز ادامه داد: بخشی از این کمبود طبیعی و به دلیل این است که اکنون فصل آبگیری نیست اما بخشی از این کمبود آب بسیار غیرعادی است چرا که ما چنین پائیز خشک و با کمبود شدید بارشی تقریباً تاکنون نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته تاکنون آورد دریاچه دز همواره به ۲۰۰ و یا کمتر از آن رسیده است، افزود: در واقع باید گفت در حال حاضر ما با بحران کمبود آب مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سیاست سازمان آب و برق خوزستان حفظ ارتفاع سدهاست زیرا تأمین آب بالادست، پائین‌دست و کشاورزی را بر عهده دارد.

رئوفی نسب با بیان اینکه کاهش یا افزایش ارتفاع سد دز با دستور سازمان آب و برق خوزستان انجام می‌شود، گفت: به علت سازه سد، آبگیری سخت در پائین‌دست رودخانه و ایجاد گرداب هنگام کاهش ارتفاع نمی‌توان ارتفاع سد را کاهش داد؛ بنابراین باید دید چه میزان آب در وضعیت حداقلی و در چه زمانی نیاز است که به سازمان آب و برق خوزستان پیشنهاد داد تا نسبت به تأمین آن اقدام کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است

نماینده شهرستان فلارد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کافی نبودن اعتبارات عمرانی شهرستان فلارد دلیل اصلی پیشرفت نکردن این شهرستان است.

محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ساماندهی حریم رودخانه و مسیل‌ها همچنین پارک گردشگری شهرستان فلارد باید تعیین تکلیف شود و بودجه مورد نیاز آن با توجه به موافقت‌نامه سازمان برنامه و بودجه استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبارات لازم در حوزه‌های مختلف شهرستان فلارد و موافقت‌نامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با ادارات، افزود: کافی نبودن اعتبارات عمرانی شهرستان فلارد دلیل اصلی پیشرفت نکردن این شهرستان است.

نماینده شهرستان فلارد در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به تأمین اعتبارات توسعه بیمارستان شهید ارجمند شهر مال خلیفه، تصریح کرد: با توجه به این‌که طرح توسعه بیمارستان شهید ارجمند شهر مال‌خلیفه به تصویب رسیده و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده، هنوز تأمین اعتبار لازم برای آن صورت نگرفته است.

قنبری با اشاره به چهار بانده شدن جاده گوشکی به قرح گفت: هر روز جوانان زیادی در این جاده کشته می‌شوند و تأمین اعتبار پروژه این جاده ضرورت است.

کد خبر 749909

دیگر خبرها

  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • بحران ادبیات داریم
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود