Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
دامپزشک پارک پردیسان که یوز ماده کشف شده در تهران را معاینه کرد، با بیان این که این یوز شرایط بازگشت به طبیعت را ندارد، گفت: احتمال تولید مثل این یوز با کوشکی وجود دارد.

به گزارش ايسنا، ایمان معماریان با اشاره به این که وضعیت ایران (ماده یوز کشف شده در تهران) از نظر بالینی و ظاهری مناسب است، گفت: این یوز تنها مقداری لاغر است و رشد کافی نکرده ولی از نظر کلی وضعیت خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معماریان با بیان این که این یوزپلنگ دیروز اولین وعده غذایی خود را خورد، گفت: در ابتدا قصد داشتیم از خرگوش برای تغذیه این یوزپلنگ بهره ببریم ولی به دلیل ترس یوز از خرگوش، مجبور شدیم از مرغ برای تغذیه آن استفاده کنیم. برنامه تغذیه‌ای این یوز پلنگ مشخص است و قرار است که لاشه کامل حیواناتی مثل خرگوش، مرغ و گوشت بز در اختیار او گذاشته شود.

این دامپزشک ادامه داد: ایران هنوز در سن رشد است و احتیاج به مکمل‌های غذایی برای تغذیه دارد. حدود یک ماه طول می‌کشد تا سوء تغذیه آن برطرف شود و به طور طبیعی رشد کند البته ابتدا لازم است که از استرس یوزپلنگ‌ کاسته شود تا وضعیت جسمی و تغذیه آن بهبود یابد.

دامپزشک پارک پردیسان با اشاره به این که متاسفانه این یوزپلنگ قابلیت برگشت به طبیعت را ندارد، گفت: این حیوان زمانی که از طبیعت جدا شد، سن کمی داشت و بسیاری از توانایی‌های لازم برای زندگی در طبیعت را نیاموخته است. چنانچه در طبیعت زندگی می‌کرد نیاز داشت که تا سال آینده در کنار مادر خود باشد.

معماریان افزود: ایران در حال حاضر در سایت نگه‌داری تحقیقات یوزپلنگ آسیایی در پارک پردیسان کنار کوشکی و دلبر نگه‌داری می‌شود.

این دامپزشک در پایان درباره احتمال تولید مثل این یوزپلنگ در سایت نگه‌داری تحقیقات یوزپلنگ آسیایی توضیح داد: این احتمال وجود دارد چرا که هر چه تعداد یوزها بیشتر باشد شانس تولیدمثل آن‌ها بیشتر می‌شود همچنین حدود یک سال طول می‌کشد تا این یوزپلنگ به مرحله تولید مثل برسد.

در همین زمینه: جریمه‌ای که در انتظار قاچاقچیان یوز است اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای حفاظت یوز یوزپلنگ ایرانی، نیازمند حمایت یوزپلنگ آسیایی در رده به‌شدت در معرض انقراض قرار دارد نابودی نیمی از جمعیت یوزها طی ۱۶سال گذشته رحم اجاره‌ای آخرین راهکار بارداری دلبر است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان (فیلم) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین پیروزی طبیعت بر ذوب‌آهن
  • طبیعت ۷۴ - ۶۸ ذوب آهن/ شاگردان حاتمی در یک قدمی فینال قرار گرفتند
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان