Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ گفت: آیت‌الله آقا‌نجفی ملجأ و پناه جوانان انقلابی و رزمنده بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیام "سید عباس صالحی"، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کنگره ملی مفسر قرآن حضرت آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) به شرح زیر است:

وزیر ارشاد در این پیام ‌‌‌اظهار داشت: تاریخِ مشحون از افتخار ‌‌‌‌حوزه‌های ‌‌‌‌علمیه، گویای ‌‌‌‌استقامت و ‌‌‌‌اخلاص عالمانی است‌‌‌ که برای انجام وظیفه و ابلاغ ‌‌‌‌پیام ‌‌‌‌الهی، چونان مشعلی فروزان، فرا راه مردمان عصر خویش را روشن ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی در ادامه این پیام افزود: ‌‌‌اینانند که به فرموده ‌‌‌‌رسول ‌‌‌‌اکرم (ص) چراغ‌های زمین‌اند و ‌‌‌‌جانشینان ‌‌‌‌پیامبران؛ و هم اینانند که به فرموده ‌‌‌‌مولی ‌‌‌‌الموحدین (ع) تا گردش شب و روز باقی است، آنها نیز باقی‌اند و نورافشانی‌شان جاودانی است. از جمله این ‌‌‌‌ستارگان ‌‌‌‌درخشان، آیت الله آقانجفی همدانی است که نه تنها خطه ‌‌‌‌عالم ‌‌‌‌خیز و کهن ‌‌‌‌همدان، بلکه جامعه علمی ‌‌‌‌تشیع، مفتخر به وجود اوست.

همچنین در این پیام آمده است: ‌‌‌ایشان ‌‌‌‌مجتهدی ‌‌‌‌زمان شناس و ‌‌‌‌مفسری ‌‌‌‌ژرف‌اندیش بود که ‌‌‌‌علم ‌‌‌‌آموزی را از این شهر و از محضر پدر ارجمندش، آیت الله ‌‌‌‌سید ‌‌‌‌علی ‌‌‌‌عرب آغاز کرد؛ پدری که خود دانش آموخته مکتب فقهی ‌‌‌‌نجف و نیز تربیت شده حلقه سلوکی ‌‌‌‌آخوند ‌‌‌‌ملاحسینقلی ‌‌‌‌همدانی و آیت الله ‌‌‌‌سید ‌‌‌‌احمد ‌‌‌‌کربلایی بود.

صالحی در این پیام بیان داشته است: ‌‌‌آیت الله آقانجفی همدانی، با هجرت به نجف اشرف، از شاگردان مبرز آیات عظام ‌‌‌‌میرزای ‌‌‌‌نائینی و شیخ ‌‌‌‌محمد ‌‌‌‌حسین ‌‌‌‌غروی اصفهانی گردید. ‌‌‌او که بعدها به دامادی استادش، میرزای نائینی نیز مفتخر شد، سالیانی دراز به خوشه چینی از خرمن دانش و ‌‌‌‌فضائل این استاد و اساتید دیگر پرداخت و سرانجام با پشتکار فراوان و دقت ورزی های عالمانه، به مقام اجتهاد نائل آمد.

وزیر ارشاد همچنین در ادامه  با اشاره به اینکه ‌‌‌بازگشت آقانجفی به همدان نیز، برکات فراوانی به دنبال داشت گفت: ایشان علاوه بر انجام ‌‌‌‌وظایف ‌‌‌‌دینی و اقامه جماعت، به نگارش تفسیر «انوار درخشان» و سپس شرحی بر «اصول کافی» و دیگر آثار پرداخت و مواریثی نفیس و ارجمند از خود بر جای نهاد.

صالحی افزود: ‌‌‌آیت الله آقانجفی همدانی علاوه بر ‌‌‌‌ژرف ‌‌‌‌اندیشی علمی و نیز سجایای والای اخلاقی، دارای سلوکی انقلابی بود و از احساس مسئولیت بالایی در قبال تحولات اجتماعی و سیاسی کشور برخوردار بود.

‌‌‌وی در این پیام تصریح کرد: وقوع انقلاب اسلامی و واقعه ‌‌‌‌دفاع ‌‌‌‌مقدس، دو رویداد مهمی است که معظم له به خوبی امتحان خود را در آنها پس داد؛ چنانکه همگان ایشان را به عنوان ملجأ و پناه جوانان انقلابی و رزمنده می شناختند.

‌‌‌وزیر ارشاد بیان کرد:  کنگره ملی بزرگداشت مقام علمی آقانجفی همدانی، فرصتی است تا ضمن معرفی این ‌‌‌‌عالم ‌‌‌‌فرزانه، از خدمات ‌‌‌‌علمی، ‌‌‌‌معنوی و ‌‌‌‌انقلابی ایشان تجلیل شود و به یمن این رخداد مبارک، آحاد مردم حقیقت جو، و به ویژه نسل جوان، با بنیان های فکری و شیوه های رفتاری این چهره درخشان و مردمی بیشتر آشنا گردند.

در پایان این پیام عنوان کرده است:‌‌‌ از مساعی همه مسئولان و دست اندرکاران این کنگره فاخر، صمیمانه قدردانی نموده و از ذات احدیت، مزید توفیق همگان را خواستارم.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، در این پیام آمده است:
خبر ارتحال حاج ماموستا ملااحمد فخری امام جمعه سابق جوانرود باعث تأسف و تآثر اینجانب شد.
ایشان انسانی بامحبت خوش خلق و منشأ اثرات حسنه فراوانی بودند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ماموستا ملا احمد فخری واهالی با محبت جوانرود برای ایشان از درگاه خداوند علو درجات و برای بازماندگان و عزیزان اهل سنت صبر و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد