Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:59:21 GMT

بازسازی 2 میلیون واحد روستایی در کشور

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۰۴۷۵

بازسازی 2 میلیون واحد روستایی در کشور

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای نوسازی و مقاوم سازی شش میلیون واحد روستایی در کشور، گفت: تاکنون دو میلیون واحد روستایی بازسازی و استحکام یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ اسحاق جهانگیری عصر امروز در جمع مردم روستای صالح خانی با اشاره به این نکته که خوشبختانه در این روستا با کمک دولت و مردم خانه‌های جدید برای زلزله زدگان احداث و به آنها واگذار شد، گفت: نباید فراموش کنیم که در کشور ما گسل‌های فراوانی وجود دارد و هر سال در گوشه و کنار آن زلزله‌هایی به وقوع می پیوندد و خسارت مالی و جانی به هموطنان ما وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رییس جمهور ضمن بیان این نکته که باید این واقعیت که کشور ما کشوری زلزله خیز است را بپذیریم و با عزم جدی برای ایمن سازی ساختمان ها تلاش کنیم، ادامه داد: بدون تردید اگر زلزله ای بزرگ در شهرهایی مانند تهران ایجاد شود می تواند آسیبی جدی به کشور وارد کند.

 

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا برای نوسازی و مقاوم سازی شش میلیون واحد روستایی در کشور، تصریح کرد: تاکنون دو میلیون واحد روستایی بازسازی و استحکام یافته است و باید با سرعت با کمک مردم به اهداف تعیین شده در این زمینه دست یابیم.

 

جهانگیری در ادامه سخنان خود افزود: دولت مصمم است طرح نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای بزرگ را با کمک مردم انجام دهد.

 

معاون اول رییس جمهور گریزی به موضوع اشتغال در روستاها زد و خاطرنشان کرد: اینکه در روستاها کار مناسب برای جوانان وجود نداشته باشد شرایط مناسبی نیست؛ دولت در این ارتباط منابع خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها پیش بینی کرده و با سود کم آن را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه نباید فقط به بخش کشاورزی به عنوان شغل نگاه کرد، ادامه داد: باید تدابیری اندیشید تا زنان و جوانان تحصیلکرده ما فرصت مناسب اشتغال پیدا کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حامد کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهارکرد: سال گذشته بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا‌های استان اردبیل مقاوم سازی شد.
وی افزود: امسال ۷ هزار ۵۰۰ واحد سهمیه مسکن روستایی در استان اردبیل با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل تصریح کرد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن در قالب بلند مدت است.

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان