Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور – ايرنا – گزارش رسانه هاي آسيايي حاکي است : ميانمار در ميان کشورهاي حوزه جنوب شرق آسيا که هدف گيري اصلي خود را پيشرفت اقتصادي اعلام کرده اند ، با نرخ ابتلا به فقر 32.7 درصد، از بالاترين آمار فقيران در اين حوزه جغرافيايي برخوردار است .

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، شبکه 3 تلويزيون مالزي به نقل از نهادهاي بين المللي گزارش داد: نرخ ابتلا به فقر در ميانمار 32.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد، فيليپين 25.2 درصد، لائوس 22 درصد، تايلند 12.6 درصد و اندونزي 11.3 درصد است.
نرخ فقر يا poverty rate نسبت جمعيتِ زير خط فقر ( در هر جامعه ) به کل جمعيت تعريف شده است.
طبق اين گزارش: کشورهاي اين منطقه که بنا به اعتقاد بسياري از تحليلگران و اقتصاددان از آينده روشني برخوردار هستند، از يک سو مورد توجه قدرت هاي اقتصادي بزرگ دنيا هستند که سرمايه هاي زيادي به سوي اين کشورها مي فرستند و از سوي ديگر اکثر آنها نيز با فراهم کردن شرايط کسب و کار مانع از خروج سرمايه هاي داخلي به بيرون از مرزها شده اند.
براين اساس رقم نرخ فقر در کامبوج در سال 2014 ميلادي 17.7 درصد و در ويتنام نيز 11.3 درصد تعريف شده است.
براساس تعاريف ارائه شده، خط فقر نسبي عموماً به صورت درصد معيني از ميانگين توزيع درآمد افراد جامعه در نظر گرفته مي‌شود و افرادي که درآمد آنها پايين‌تر از ميانگين ساير افراد قرار مي‌گيرد فقير محسوب مي‌شوند. افرادي که زير خط فقر قرار مي‌گيرند فقير مطلق نيستند؛ بلکه در مقايسه با ديگران فقير محسوب مي‌شوند.
به عنوان مثال، آمارها نشان مي دهد سنگاپور که داراي نرخ فقر 25 درصد است، معيار سنجش خط فقر را درآمد کمتر از يکهزار و 500 دلار سنگاپور (يکهزار و 120 دلار آمريکا) مي داند.
طبق گزارش استريت تايمز سنگاپور، شرايط اقتصادي نامناسب در اين کشور اينگونه تعريف شده است: افرادي که درآمد آنها نصف درآمد ميانگين افراد سنگاپوري است که ماهيانه سه هزار دلار به دست مي آورند. اين تعريف متناسب با خط فقري است که توسط بانک جهاني تعريف شده که بر اساس آن خط فقر برابر است ميزان 50 درصد درآمد و يا مصرف ميانگين افراد آن کشور.
بدين ترتيب، خط فقر در سنگاپور در کسب درآمد کمتر از يکهزار و 500 دلار سنگاپور (يکهزار و 120 دلار آمريکا) تعريف شده است.
براساس آمار ارائه شده از سوي مسئولان مالزي نرخ فقر در اين کشور 3.8 درصد گزارش شده که در مقايسه با بسياري از کشورهاي منطقه رقم قابل قبولي به نظر مي رسد.
`صالح سعيد کروآک` وزير چندرسانه اي و ارتباطات مالزي با ارائه اين ميزان خط فقر بيان کرده است که سرانه هر مالزيايي از توليد ناخالص داخلي 27 هزار و 200 دلار است که در مقايسه با رقم 16 هزار و 800 دلاري در تايلند، 11 هزار و 700 دلاري در اندونزي، و هفت هزار و 700 دلاري در فيليپين رقم بالاتري است.
آساق**241**1599**انتشار:مريم شفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ