Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - غلامعلي فصيحي عضو لشکر فاطميون و همرزم شهيد رئوف مي‌گويد: مگر مي‌شود که جگر محب آقا اميرالمومنين(ع) را در سوريه به دندان بکشند بچه‌هاي فاطميون دست روي دست بگذارند و بنشينند و تماشا بکنند؟ غلامعلي فصيحي عضو لشکر فاطميون و همرزم شهيد رئوف با اشاره به آغاز آشنايي‌اش با اين شهيد در گفتگو با خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، مي‌گويد: آشنايي من با شهيد والامقام محمد اکرم ابراهيمي رئوف در افغانستان شکل گرفت و مربوط مي‌شد به زمانيکه او يکي از مسئولين در سپاه محمد(ص) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل شهيد ابوحامد مثل شهيد سيد حکيم و خيلي از شهداي فاطميون که هسته اول فاطميون را تشکيل دادند. کساني که در سپاه محمد(ص) بودند و مجاهدين افغانستاني در تيپ ابوذر که در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش برادران ايراني خود در جنگ تحميلي شرکت کرده و شهيد و جانباز دادند.
تيپ ابوذر و سپاه محمد(ص) هسته اوليه فاطميون را شکل داد
او ادامه مي‌دهد: اين تيپ ابوذر و سپاه محمد(ص) هسته اوليه بچه‌هاي فاطميون را شکل داد. اين اتفاق در يک جلسه دعاي ندبه‌اي که با حضور بچه‌ها شکل گرفت، رقم خورد. يادم هست شهيد رضا خاوري(حجت) و شهيد رئوف آمدند در خانه ما و گفتند: «ما مي‌خواهيم يکسري جلسات دعاي ندبه تشکيل بدهيم. شما به عنوان مداح مي‌آييد تا جلسه را اداره کنيد؟» اين جلسه دعاي ندبه تشکيل شد و اين بچه‌ها دور هم جمع شدند. الان 90 درصد اين بچه‌ها به شهادت رسيدند و ما جامانده غافله شهدا هستيم. شش يا هفت ماه قبل از تشکيل فاطميون اين جلسه دعاي ندبه تشکيل شد تا اينکه قضيه سوريه پيش آمد وقتي قضيه سوريه پيش آمد از دل همين دعاي ندبه ابوحامد با يارانش عازم سوريه شدند و آن 22 نفر الان جمعيت عظيمي را شکل داده‌اند.
رئوف با نيروهايش رئوف بود/جان خيلي از بچه‌ها را با مديريت و درايتش نجات داد
فصيحي با اشاره به خصوصيات اخلاقي و شخصيتي اين شهيد مي‌گويد: رئوف خيلي آدم مطمئن، استوار و در جبهه و جنگ آدم محکمي بود. همانطور که اسم جهادي‌اش رئوف است، در مواقع خاص هم واقعا رئوف بود. يعني با نيروهايش با مهرباني و عطوفت برخورد مي‌کرد. چند مرحله در عمليات‌هاي مختلف جان بچه‌هاي فاطميون را با مديريت و درايت خودش نجات داد. هوش نظامي خوبي داشت. واقعا در عمليات‌هايي که شرکت مي‌کرد، هميشه موفقيت آميز عمل مي‌کرد.
او از فعاليت‌هاي شهيد ابراهيمي در فاطميون گفته و ادامه مي‌دهد: يکي دو سال اولي که فاطميون تشکيل شده بود، رئوف به منطقه نيامد و در عقبه کار حضور داشت. در واقع کارهايي همچون سرکشي به خانواده شهدا و رسيدگي به مشکلات آن‌ها را انجام مي‌داد. ولي بعد از آنکه به منطقه آمد، خيلي زود در يگان‌هاي زرهي و ادوات کار کرد. اين اواخر هم جانشين تيپ امام رضا(ع) در منطقه تدمر بود و در منطقه بوکمال هم به شهادت رسد.
همرزم رئوف به آخرين ديدارش با شهيد اشاره کرده و مي‌گويد: دو شهيد فاطميون در کرمان داشتيم که من به خاطر آن‌ها به کرمان رفته بودم، وقتي به مشهد بازگشتم، مراسم يادواره شهدا برپا بود که رئوف به عنوان راوي در آن مراسم صحبت مي‌کرد. همين که بعد از آن رفت منطقه به شهادت رسيد. آخرين بار در آن يادواره شهدا او را ديدم که به عنوان راوي از خاطرات شهداي فاطميون مي‌گفت. و حالا دوستان ديگر بايد از خود ايشان به عنوان يک شهيد روايت کنند.
ماجراي شهداي بي‌مزار خمينيسم افغانستان
او از ارادت ويژه شيعيان افغانستان نسبت به اهل بيت(ع) چنين مي‌گويد: شيعيان مظلوم افغانستان ارادت خاصي نسبت به اهل بيت(ع) دارند. در طول تاريخ اگر نگاه کنيد، مي‌بينيد که شيعيان افغانستاني در مناطق صعب العبور و کوهستاني زندگي مي‌کنند که واقعا زندگي کردن در آن شرايط خيلي سخت است. اين‌ها از بيم و هراس اينکه دشمنان اهل بيت(ع) به خانواده‌هايشان آسيب بزنند، در جاهاي صعب العبور مي‌رفتند و آن ارادت و عشقي که به اهل بيت(ع) داشتند را حفظ مي‌کردند.
فصيحي ادامه مي‌دهد: لذا اين ارادت از ابتدا ميان شيعيان افغانستان بود و وقتي جمهوري اسلامي ايران به پيروزي رسيد، ارادت بيشتر شد. ما شهدايي داريم به نام شهداي بي مزار که مقابل اسمشان نوشته شده «خمينيسم». يعني اين‌ها عاشقان خميني بودند. همينطور که الان هم شعار مي‌دهيم: «نحن ابناء الخميني» يعني ما فرزندان خميني هستيم. آقا فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود اين نور در تمام جهان تلألو پيدا کرد. به ويژه در کشور مظلوم افغانستان.
هدف فاطميون حفظ و نگهداري انقلاب اسلامي است
او همچنين از شهداي افغانستاني در مبارزات مختلف چنين مي‌گويد: شيعيان افغانستان خيلي جانفشاني کردند و چند هزار شهيد بي‌مزار در راه نگهداري از انقلاب اسلامي تقديم کردند و الان هم بچه‌هاي فاطميون که راهي سوريه شدند هدفشان حفظ و نگهداري از انقلاب اسلامي است. انقلاب اسلامي تنها متعلق به ايران نيست، بلکه متعلق به تمام جهان اسلام است.نگاه بچه‌هاي فاطميون، نگاه ابوحامد فرمانده فاطميون است که مي‌گفت: «در اسلام مرزهاي جغرافيايي معنايي ندارد و ما هر جا شيعه مسلمان و مظلومي مورد ظلم قرار بگيرد آنجا از مظلوم دفاع خواهيم کرد.»
مگر مي‌شود شيعيان را سر ببرند و بچه‌هاي فاطميون دست روي دست بگذارند؟
اين رزمنده فاطميون در انتها با اشاره به غيرتمندي دلاوران فاطميون مي‌گويد: همانطور که حضرت علي فرمودند: «اگر در سرزمين اسلامي يک خلخال از پاي يک زن يهودي باز کنند، چنانچه يک جوان مسلمان غيرتش به جوش آيد و جان خودش را از دست بدهد نبايد ملامتش کنيم.» مگر مي‌شود که جگر محب آقا اميرالمومنين(ع) را در سوريه به دندان بکشند، قبر حجربن عدي را نبش کنند و شيعيان اميرالمومنين(ع) را سر ببرند و بعد بچه‌هاي فاطميون دست روي دست بگذارند و بنشينند و تماشا بکنند؟ اين بود که جزو اولين نفراتي که رفتند و وارد سوريه شده و مدافع حرمان حرم را تشکيل دادند، همين شيعيان مظلوم افغانستان بودند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد

با پیگیریِ ستاد معراج شهدا جمهوری اسلامی ایران و پس‌از بررسی و انجام تست دی‌ان‌ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگیِ محمدیاسین مرادی، فرزند میرزامحمد به‌عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز شد.

سال ۹۹ و در جریان تفحص پیکرهای شهدای دفاع مقدس، شهیدی از اتباع کشور افغانستان به‌‌نام «نسیم افغانی» فرزند میرزامحمد شناسایی شده بود و فرمانده کمیتهٔ جست‌وجوی مفقودین خواستار کمک همگانی در شناساییِ خانوادهٔ این شهید شده بود.

وسایلی که به همراه پیکر مطهر شهید نسیم افغانی کشف شده و بعد از گذشت ۳۷ سال از زیر خاک بیرون آمده‌ است، شامل پلاک هویت، کارت شناسایی، قرآن، تسبیح، مُهر نماز، کارت بهداشت، دستمال و چند عدد سکه است. 

در پی تفحص پیکر مطهر مجاهد افغانستانی دفاع مقدس، شهید «نسیم افغانی» که در عملیات «والفجر 1» در ارتفاعات 141 و 142 عراق در سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، پیکر این شهید والامقام 9 تیر ماه 1399 به دست خادمان حرم رضوی در این استان مقدس تشییع و تدفین شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی