Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: 938 هزار و 382 تن کالا در 9 ماه امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

مهدی میراشرفی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات این کالاها به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است.
وی، ارزش کالاهای صادر شده از استان مرکزی را به خارج از کشور 633 میلیون و 183 هزار و 595 دلار عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: کالاهای صادرات امسال استان به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 54 درصد رشد داشته است.
میراشرفی خاطر نشان کرد: 595 هزار و 863 تن از کل صادرات امسال استان به ارزش 306 میلیون و 599 هزار و 105 دلار از گمرک ساوه، 11 هزار و 653 تن به ارزش 15 میلیون و 9 هزار و 435 دلار از گمرک منطقه ویژه ایرانیان(زرندیه) و 111 تن به ارزش 85 هزار و 970 دلار از گمرک ویژه اقتصادی کاوه صادر شده است.
وی افزود: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، انواع بلور، شیشه، چیپس، آبگرمکن، کاشی، آبمیوه و رانی عمده کالاهای صادر شده از استان مرکزی در سال جاری به خارج کشور بوده است.
وی ادامه داد: این کالاها به مقصد 71 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی یادآور شد: در این مدت 93 هزار و 426 تن کالا به ارزش 234 میلیون و 67 هزار و 364 دلار به استان وارد شده که واردات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 16 و 34 درصد افزایش یافته است.
میراشرفی گفت: 78 هزار و 176 تن به ارزش 177 میلیون و 866 هزار و 998 دلار از کالاهای وارداتی امسال استان از گمرک ساوه، هفت تن به ارزش 21 هزار و 812 دلار از گمرک منطقه ویژه ایرانیان (زرندیه) و 238 تن به ارزش 97 هزار و 27 دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه انجام شده است.
وی عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی را مغز تخمه آفتابگردان، ماشین آلات، پاکت آبمیوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، پنبه، چوب کاج خام کارنشده، کویل آلومینیوم و قوطی آلومینیومی عنوان کرد.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: این کالاها از 56 کشور جهان از جمله ازبکستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس، جمهوری چک، دانمارک و اسپانیا به استان وارد شده است.
میراشرفی خاطر نشان کرد: در این مدت 353 پرونده قاچاق به ارزش 102 میلیارد و 680 میلیون و 911 هزار ریال امسال در گمرکات این استان تشکیل شده که از نظر ارزش هفت درصد افزایش و به لحاظ تعداد 33 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: گمرکات استان مرکزی در سال جاری 366 میلیارد و 160 میلیون و 89 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: در این مدت 688 میلیارد و 735 میلیون و 36 هزار ریال مالیات بر ارزش افزوده توسط گمرکات استان کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 21 درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله

طرز علی، معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز  در رسانه ملی در خصوص تامین ارز از ابتدای فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه گفت: تامین ارز برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۲۶ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: برای کالا‌های اساسی دارو هم ۹۳۰ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله در مدت زمان مشابه صورت گرفته است و برای کالا‌های پزشکی و دارو هم ۹۶ میلیون دلار تامین شده است که در در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: تامین ارز صنایع از ابتدای سال تا کنون در سامانه نیما ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بوده و دربخش واردات در مقابل صادرات ۶۸۹ میلیون دلار تامین شده است.

طرز علی در خصوص آمار تجمیعی معامله شمش طلای مرکز مبادله ایران گفت: تا به امروز ۲۰ حراج انجام شده است که معادل ۲ هزار ۷۱۶ کیلوگرم طلا در این بازار عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟