Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل فرهنگی و تربیتی، گفت: مردم و بویژه جوان ها اگر می خواهند قداست اهل بیت (ع) در دلشان جای داشته باشد باید به اسم و عنوان شریف اهل بیت، بسیار مودب باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان بیدار، حجت الاسلام محمد بیرانوند شامگاه چهارشنبه، در مسجد قمر بنی هاشم (ع) محله آفاران اصفهان، ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و یوم الله 9دی، اظهار کرد: ما خیلی اوقات دعا می کنیم که خدایا ولایت و محبت اهل بیت را در قلب ما و نسل ما ثابت قدم بگردان اما باید برای نزدیک شدن به این دعا قدمی برداشته و کار هایی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل تربیتی گفت: برای اینکه ولایت اهل بیت (ع) در قلب فرزندان ما تثبیت بشود ابتدا باید در ازدیاد محبتشان نسبت به اهل بیت (ع) کار شود.

وی در بیان راهکار برای ازدیاد محبت اهل بیت در قلوب تصریح کرد: هر آنچه که از اهل بیت (ع) فضیلت گویی کنیم، این فضیلت گویی ها تولید محبت می کند.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که کدام فضایل اهل بیت (ع) را بیشتر مد نظر قرار بدهیم، گفت: با توجه به شرایط فعلی و خطر وهابیت و تردید و تزلزل هایی که ایجاد می کنند بهتر است که بر فضایل قرآنی سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه جمله فقط حیدر امیر المومنین (ع) است بسیار در دل ما جای دارد، افزود: این جمله ترجمه آیه ای است که با بیان (انما ولیکُم الله) می خواهد “ولی” را به ما معرفی کند و با تکیه بر داستان انگشتری که حضرت علی (ع) در رکوع دادند می گوید ولی شما کسی است که یُقیمونَ الصلاه و یؤتون الزکاه و هُم راکعون. (سوره مبارکه مائده آیه 55)

وی ادامه داد: در آیه های ابتدایی سوره مبارکه النبأ نیز در مورد ولایت آمده است عَمَّ یَتَسَاءَلُونَ از چه چیزی می پرسند؟ از خبر بزرگ ولایت.

وی تصریح کرد: به هر اندازه ای که ادب و احترام را نسبت به حضرات معصومین (ع) در دل بچه ها زیاد کنیم این ادب سرچشمه عظمت را در دل ها می جوشاند.

این نویسنده و کارشناس فرهنگی، گفت: امروزه یکی از کار هایی که در جنگ نرم در شبکه های اجتماعی انجام می دهند این است که تلاش می کنند تا قداست شکسته شود چراکه اگر قدسی بودن چیزی گرفته شد دیگر کسی در مقابلش کرنش و خشوع نمی کند که یکی از روش های شکستن قداست این است که با مقدسات شوخی می کنند.

وی تاکید کرد: مردم خصوصا جوان ها اگر می خواهند قداست اهل بیت (ع) در دلشان جای داشته باشد باید به اسم اهل بیت بسیار مودب باشندو بدانند با اهل بیت (ع) نمی شود شوخی کرد.

بیرانوند با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امروز رهبر انقلاب در سخنرانی خود فرمودند ما یک دین سیاسی داریم و یک سیاست دینی داریم؛ دین ما سیاسی است ولی نباید برای سیاست از دین استفاده کرد.

حجت الاسلام بیرانوند درباره استفاده از دین به عنوان یک ابزار سیاسی انتقاد کرد و گفت: چرا عده ای برای رسیدن به منافع سیاسی از قداست دین استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از جریان هایی که ولایت اهل بیت (ع) را تضعیف می کند سیاست بازی است، تصریح کرد: سیاست بازی اینگونه است که شخصی در همین اصفهان کاندید مجلس شده بود، به گفته خودش 500 ملیون تومان هزینه کرده بود و موفق نشده بود نماینده مردم در مجلس شود؛ مشخص است که این فرد نه برای خدا و نه حتی برای حقوق نیز به میدان نیامده بود.

این کارشناس دینی اظهار کرد: یکی از دلایل قتل امیر المومنین(ع) سیاست باز ها بودند و نماد آن معاویه است؛ افرادی که ظاهر دینی دارند و از طرفی رانت خواری و… انجام می دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد

صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش مشرق، صبا آذرپیک که اخیراً تهمت‌هایی دروغ نسبت به رئیس مجلس و برخی نمایندگان مطرح کرده بود، به ۲ سال حبس، عذرخواهی و اعاده‌حیثیت از شکّات، جزای نقدی و ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قطعی محکوم شد.

به گزارش خانه ملت، در پی شکایت‌های جداگانه از صبا آذرپیک از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید، وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده‌حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شد.

براین‌اساس صبا آذرپیک که در سال‌های گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمت پراکنی دروغ علیه برخی نمایندگان، رئیس مجلس و نیز کلیت مجلس شورای اسلامی کرده بود، به دلیل نشر اکاذیب، افترا و تهدید به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و این حکم لازم‌الاجراست.

دیگر خبرها

  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد