Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی انسانی اخلاق مدار و حق شناس بود، گفت: هرگاه گوشه بحثی به رهبری می‌رسید، ایشان می‌گفتند رهبری ستون نظام است و نباید به ایشان آسیبی برسد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی امروز در همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ریشه اخلاق در وجود همه آدمیان است و خداوند پیامبران را فرستاد تا گنجینه های درون را برانگیزند، اظهار داشت: عملیاتی کردن این گنجینه کار دشواری است و ازجمله کسانی که بنده دیده ام که اخلاق را در رفتار و شخصیت عملیاتی کرده است، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص زندگی و شخصیت آیت الله هاشمی گفت: من ایشان را از سال ۱۳۳۶در درس علامه طباطبایی می‌شناختم، در آن زمان  یک طلبه فعال بود و علاوه بر درس خواندن، فعالیت‌های دیگری نیز انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی که ایشان تالیف کرد بسیار ارزشمند بود، ادامه داد: کتاب امیرکبیر بسیار ارزشمند است و آقای هاشمی همان مسیر امیرکبیر را پیش گرفت لکن اگر امیرکبیر برای رسیدن به هدف خود موفق نشد، او موفق شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی اضافه کرد: آیت الله هاشمی انسانی اخلاق مدار، حق شناس، باهوش و با حافظه قوی بود و وقت خود را هرگز تلف نمی‌کرد؛ ایشان وقتی در زمان طاغوت زندانی شد، بسیار شکنجه دید و شاید بیشترین شکنجه را متحمل شد ولی هیچ زمان گلایه نکرد و در زیر همان شکنجه ها مقدمات و کارمایه کتاب تفسیر راهنما را انجام داد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد:  شخصیت آیت الله هاشمی تزلزل ناپذیر بود و این اواخر که فشار ها بر ایشان زیاد بود، از وی خواستند که پاسخی داده شود؛ آیت الله هاشمی گفت که مخالفان از تقابل ما سوءاستفاده میکنند و این به سود نظام نیست؛ همچنین هرگاه گوشه بحث به رهبری می‌رسید، ایشان می‌گفتند رهبری ستون نظام است و نباید به ایشان آسیبی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی در ادامه افزود: ثبات اندیشه، رفتار و اعتقاد آقای هاشمی، گاهی در خطبه های نماز جمعه نمودار می‌شد و سیاستمداران حوزه خلیج فارس در زمان خطبه های ایشان کار خود را تعطیل می‌کردند و به خطبه های آیت الله هاشمی گوش می‌کردند.

وی اضافه کرد: ایشان آبروی نظام بود و در هر حوزه ای که وارد می‌شد ازپس آن برمی‌آمد و در آن نمونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه مخالفان از هر فرصتی برای تخریب آیت الله هاشمی استفاده کردند، اظهار داشت: زمانی عده ای ایشان را عالیجناب سرخ پوش لقب دادند و ایشان برای حفظ نظام مثل کوه مقاومت کرد و دم برنیاورد؛ یا کسانی با آقای هاشمی کینه داشتند و تهمت هایی را در مناظراتی که آقای هاشمی هیچ دخالتی در آن نداشتند مطرح کردند و در هرجایی به ناحق به او تاختند و ایشان برای مصلحت نظام سکوت کرد و پاسخی نداد.

وی در پایان گفت: مردم قدرشناس هستند و قدر آیت الله هاشمی را می‌دانند و به او علاقه‌مند هستند و زمانی که به مرقد ایشان می‌رویم می‌بینیم که مردم به همراه خانواده برای زیارت قبر ایشان می‌روند و اظهار علاقه می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

علم در نگاه رهبر انقلاب، یکی از محورهای مهمّ تمدّن انسانی است و خود از همین منظر تمدّنی و با رویکرد فلسفی - الهیّاتی به علم و علوم انسانی می‌نگرند. ایشان در بیانات و نوشته‌های خود افقهای جدیدی را مورد نظر دارند که انسان را وا می‌دارد تا فراتر از فلسفه‌های رایج به دیدگاه‌های ایشان توجّه بیشتری کند.

ایشان به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر صاحب سبک خاص در تبیین و تحریر معارف اسلامی و انسانی هستند و در تحلیل امور انسانی از افق‌های جدید انسانی و تمدّنی پرده برمی‌دارند و آن را در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ی راهبری جامعه و مواجهه‌ی تمدّنی با پدیده‌های داخلی و خارجی به کار می‌گیرند.

کتاب مورد اشاره در ۱۱ فصل می‌کوشد به واکاوی نظریّه‌ رهبر انقلاب در موضوع علوم انسانی اسلامی بپردازد.

کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی در ۸۳۲ صفحه و در قطع وزیر و با شمارگان ۲ هزار جلد و با بهای ۴۲۰ هزار به زودی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کد خبر 6097066 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد