Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسباب بازی‌های مجهز به اینترنت می‌توانند اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کودکان را جاسوسی و رصد کنند.

به گزارش وب سایت اسپوتنیک نیوز، به گفته کارشناسان و متخصصان حوزه امنیت سایبری  با اینکه شبکه آژانس فدرال استفاده و فروش این دسته از اسباب بازی های مجهز به اینترنت را در سراسر جهان ممنوع و متوقف اعلام کرده است، اما هنوز هم این اسباب بازی‌ها کمابیش در بسیاری از کشورها طرفدار داشته و به فروش می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این کارشناسان بر این باورند که اسباب بازی‌های مجهز به اینترنت قادر هستند اطلاعات متعددی از کودکان نظیر موقعیت مکانی و صداهای اطراف آنها را شنود و جاسوسی کنند و به عبارتی دیگر، شرکت‌های سازنده این اسباب بازی‌ها با مجهز کردن آنها به اینترنت، اسباب بازی کودکان را هک می کنند تا بتوانند اطلاعات ارزشمندی از آنها را به سرقت ببرند.

در ژانویه سال جاری میلادی ۲۰۱۷ بود که آژانس فدرال در ایالات متحده آمریکا در خطاب به پدر و مادرها اعلام کرد تمامی اسباب بازی‌های مجهز به اینترنت کودکانشان را از آنها گرفته و سپس به طور کلی منهدم و نابود کنند.

حالا گزارش‌های جدیدی در ماه دسامبر سال جاری منتشر شده است که حاکی از آن است که هکرها با نفوذ و دسترسی به اسباب بازی‌های کودکان از طریق اینترنت، توانسته‌اند میکروفون آن را فعال کرده و با کودک مکالمه کنند و همچنین صداهای محیط اطراف را ضبط و ثبت کرده اند.

این گزارش‌ها موج جدیدی از نگرانی‌های خانوادگی و کمپین‌های حامی خانواده و کودکان را ایجاد کرده است چراکه بدین وسیله کودکان در معرض دزدیده شدن و یا سوءاستفاده‌های رفتاری و جنسی بیشتری قرار خواهند گرفت.

بر این اساس به والدین تذکر داده شده که باید دقت و توجه بیشتری در خریداری اسباب بازی و استفاده از تکنولوژی های روز جهان برای فرزندان خود کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال- تراکتور فقط با ۱۰ هزار بلیت فروخته شده

به گزارش همشهری آنلاین در آخرین بررسی به عمل آمده از طریق سامانه بلیت فروشی، تنها کمی بیشتر از شش هزار بلیت اینترنتی برای بازی تراکتور - استقلال به فروش رفته است.

این در حالی است که این عدد متعلق به شب گذشته بوده اما با روند موجود بعید است تعداد بلیت فروخته شده از ۱۰ هزار نفر بیشتر باشد.

البته باتوجه به بلیت فروشی کاغذی در مقابل استادیوم و همچنین تسهیل ورود هواداران بدون بلیت در تبریز، عموما استقبال چندانی از خرید اینترنتی بلیت برای بازی تراکتور انجام نمی‌شود.

کد خبر 848602 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • استقلال- تراکتور فقط با ۱۰ هزار بلیت فروخته شده
  • فقط شش هزار بلیت برای تراکتور - استقلال
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت