Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:59:30 GMT

تلف شدن تعدادی شتر بر اثر هاری در خاش

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۵۹۵۱

تلف شدن تعدادی شتر بر اثر هاری در خاش

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در چند روز اخیر در پی حمله یک قلاده سگ به یک گله شتر در منطقه خاش، شاهد اتلاف تعدادی از شترها بودیم.

به گزارش ایسنا، دکتر طباطبایی در کارگروه ویژه بیماری هاری که با حضور مدیرکل دامپزشکی، مدیران سازمان محیط زیست استان، معاون بهداشتی و مدیران حوزه سلامت در معاونت بهداشتی برگزار شد، تصریح کرد: نتیجه آزمایش تعدادی از نمونه های تهیه شده از شترهای تلف شده از نظر بیماری هاری مثبت بوده و بلافاصله تیم های دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات کنترلی در راستای پیشگیری از گسترش این بیماری را آغاز کردند و خوشبختانه موردی از ابتلای انسانی در چند روز اخیر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که غالبا توسط گزش حیوانات هار منتقل شده و در صورت بروز علایم بالینی بیماری منجر به مرگ بیمار می‌شود.

طباطبایی بیان کرد: واکسیناسیون سگهای صاحب دار در منطقه با جدیت در حال پیگیری و انجام است و با توجه به اینکه در طی ماه‌های گذشته شاهد وقوع مواردی از هاری انسانی در شمال استان و افزایش موارد حیوان گزیدگی  بوده‌ایم ضروری است نسبت به تشدید فعالیت کمیته اتلاف سگهای ولگرد اقدام و تصمیماتی در خصوص جلوگیری از ورود سگهای بی صاحب به داخل استان صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در جهت انعکاس مطلوب برنامه‌های سلامت از آنان خواست، اخبار موثق سلامت را فقط از مسئولین حوزه های سلامت دریافت کنند و اخبار منتشره از طریق شبکه‌های مجازی و یا سایر رسانه‌ها مورد تایید روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیست.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات