Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - اعتمادآنلاین نوشت:رئوفیان گفت: برخوردها و رفتارهایی که اخیرا از احمدی‌نژاد و برخی افراد حامی و وابسته به او صادرشده، موجب تذکراتی از طرف مقام معظم رهبری شده است.

ابوالقاسم رئوفیان درباره صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب گفت: دو نکته در فرمایشان مقام معظم رهبری وجود دارد. یکی این است که به بهانه نقد لجن پراکنی و اتهام زنی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم هم درباره مسئولان گذشته وحال کشوراست که همه کارها و عملکرشان منطبق با نیازهای واقعی جامعه نیست بلکه مخل امنیت و مضر بحال کشور و مردم است و اینها دلیل محکمی است برای ورود رهبری به موضوع.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین همچنین افزود: رهبری ضرورت نقد را بارها و بارها حتی نسبت به خودشان توصیه کرده اند که نقد باید منصفانه و مشفقانه باشد و به پیشرفت و بهبود وضعیت کشور کمک کند نه اینکه آثار تخریبی از خود بجا بگذارد. نکته بعدی این است که وقتی مسئولی در جایگاه قدرت است و همه چیز را در اختیار دارد و بحث و سخنی را هم علیه خود از ناحیه دیگران بر نمی تابد چطور می شود که وقتی کنار می رود بخود حق م یدهد باز هم خود را محق بداند و همه کس و همه چیز را زیر سئوال ببرد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه منظور صحبت های رهبری به چه کسانی است بیان کرد: مرجع این ضمیر رئیس دولت های نهم و دهم است. به نظر می آید برخوردها و رفتارهایی که اخیرا از احمدی نژاد و برخی افراد حامی و وابسته به او صادرشده، موجب تذکراتی از طرف مقام معظم رهبری شده است. این نوع صحبت ها مصالح و منافع کشور و مردم را به خطر می اندازد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: از جمله وظایف مقام معظم رهبری این است که وقتی نظام در خطر است و خطر چند دستگی در جامعه وجود دارد و کشور در معرض آسیب جدی قرارمی گیرد ایشان با حسن تدبیر از تدمیر نظام جلوگیری بعمل آورد و تذکرهای لازم را بدهند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: امیدواریم این تذکرها موثر بیفتد زیرا ایشان مدیریت کلان کشور را بر عهده دارند و هر زمان احساس خطر شود حتما مطرح خواهند کرد. همچنان که بنی صدر بارها و بارها نصحیت شد و زمانی که در برابر مردم و در مقابل نظام قرار گرفت امام ابتدا او را از فرماندهی کل قوا عزل و سپس عدم کفایت سیاسی او از سوی مجلس صادر شد بنابراین رهبری با کسی تعارف ندارد.صحبت‌های دیروز رهبری و صراحتش در خطاب انتقادی و اعتراضی قرار دادن احمدی‌نژاد نیز حاکی از انفعال‌ناپذیری ایشان بود. صحبت‌های رهبری از نظر ملامت اخلاقی و شرعی و سیاسی‌کردن احمدی‌نژاد بسیار شبیه سخنرانی رهبری در ملامت احمدی‌نژاد با توصیف رفتار او در جلسه 15 بهمن سال 91 به‌عنوان خلاف شرع، خلاف اخلاق و خلاف قانون بود.

خطای محاسباتی احمدی‌نژاد و انفعال‌ناپذیری آیت‌الله خامنه‌ای

تسنیم هم نوشت:

پرویز امینی تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در یادداشتی با اشاره به صحبت‌های دیروز رهبر معظم انقلاب نوشت:

این انفعال‌ناپذیری آیت‌الله خامنه‌ای از وجهی در شجاعت شخصیتی وی ریشه دارد. متناسب با تصمیمات و مواضع و کردارهای آیت‌الله خامنه‌ای در این سال‌های طولانی، دریافته‌ام که ایشان به اقتضای حکمت و عقلانیت سیاسی و تقوای درونی، انعطاف‌پذیر است؛ اما به سبب خصلت شجاعت شخصیتی، فردی انفعال‌ناپذیر است و نمی‌توان ایشان را در چارچوب شرایط تحمیلی منفعل کرد.

انتخاب احمدی‌نژاد با این مواضع و کردارها به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مدارا با همه روسای‌جمهور منتخب مردم از هاشمی و خاتمی تا احمدی‌نژاد و روحانی به‌رغم خطاهای راهبردی و عملی آنها در کنار مواضعی مثل مواضع دیروز رهبری درباره کردارهای احمدی‌نژاد به‌خوبی مرز انعطاف و انفعال را در رهبری نشان می‌دهد.

البته بارها این شجاعت و انفعال‌ناپذیری رهبری در مواضع مستحکمش روی استقلال و ایستادگی در برابر دولت آمریکا و داشتن موضع تهاجمی و فعال در برابر رژیم صهیونیستی، در ماجرای منا و تهدید به اقدام خشن جمهوری اسلامی علیه حکومت عربستان و نیز خطبه نمازجمعه 29 خرداد سال 88، تجربه شده است.

29214

کلید واژه‌ها : ائتلاف اصولگرایان - اصولگرایان - محمود احمدی‌ نژاد -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرود‌ها وجود داشت.

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های مختلف به جریان دانش توجه شود.

دیگر خبرها

  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده