Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهمیه برای استان گلستان پیش‌بینی شده بود که ۱۰۰ درصد آن جذب شد و تاکنون ۱۲.۵ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد که ۳.۸ میلیارد تومان در شرف پرداخت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نصیبی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار داشت: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زیرمجموعه معاونت عمرانی استانداری است و باتوجه به رویکرد معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در اقتصاد روستائیان ورود کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرکز تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف منعقد شده که براساس برخی شاخص‌ها سهمیه استانی هم مشخص شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: بانک کشاورزی یکی از این بانک‌ها بود که قرار شد در قالب تفاهم‌نامه تسهیلاتی را برای سرمایه در گردش واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به روستاییان پرداخت کند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در مناطق برخوردار و توسعه یافته با سود 16 درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته 12 درصد است. 

نصیبی گفت: در همین راستا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان سهمیه برای استان گلستان پیش‌بینی شده بود که 100 درصد آن جذب شد. با این‌حال تقاضا کردیم از مبالغ استان‌های دیگر که جذب نشد بالغ بر 5.5 میلیارد تومان به استان اختصاص دهند که تاکنون 12.5 میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد و 3.8 میلیارد تومان در شرف پرداخت قرار دارد.

وی افزود: تفاهم‌نامه دیگری با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده  که 12.5 میلیارد تومان برای 5 طرح مصوبه اخذ شد به صورت مرحله‌ای به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای هم با بانک سینا منعقد شده که 5 درصد سود آن توسط معاونت ریاست جمهوری و 5 درصد هم بنیاد علوی پرداخت می‌شود.

وی گفت: در سال‌های 95 و 96 در مجموع 40 میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرد. در همین باره 92 میلیارد تومان پرونده به بانک سینا معرفی کردیم و برای پرداخت 14 میلیارد تومان قرارداد بسته شده است. 10 میلیارد تومان از طریق بانک پارسیان به طرح‌های اقتصادی روستائیان پرداخت می‌شود که تاکنون 21 میلیارد تومان طرح معرفی شده است.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد