Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@13:26:36 GMT

کشور نیاز به تولید علم و استفاده از آن را دارد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۹۸۳۸

کشور نیاز به تولید علم و استفاده از آن را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که  صنعت به دانشگاه اعتماد کند و دانشگاهیان نیز توانایی‌های خود را به صنعت اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا دکتر معصومه طباطبایی در مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر دانشگاه نیاز کشور را تولید علم و استفاده از آن تولید دانست.

وی با یادی از مرحوم دکتر علی سلطانی و خدمات شایسته وی به ترویج علم در استان یزد با توجه به سخنان دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «رئیس دانشگاه در جلسه چندی پیش در مورد تحقیقات دانشگاهی گفتند پژوهشها و نتایج آنها باید واقع بینانه و منطبق بر نیاز کشور باشد و ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی یزد پتانسیل خوبی برای تحقق این امر داریم، حضور دانشجویان خوب به ویژه در مقاطع تحصیلی بالا در کنار اعضای هیأت علمی دانا و به طور کلی در اختیار داشتن سرمایه انسانی در کنار امکانات بعضاً منحصر به فرد آزمایشگاهی و کارگاهی توانمندی و توانایی حرکت به سمت پژوهشهای منطبق بر نیاز کشور را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با توجه به بعضی از قوانین که دانشگاهیان را ملزم به حرکت در مسیر تولید مقاله می کند گفت: «بعضاً در سالهای گذشته مشاهده شده بود که قوانین ارتقا و فارغ التحصیلی دانشجویان در مقطع دکتری با سنجش تولید مقاله میسر بود لیکن اکنون طرح‌های پژوهشی منتج به حل مشکل جامعه و اثربخش نیز جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و ملاک عمل قرار می گیرد و این سرآغازی است تا طرح‌های پژوهشی به حل مشکل جامعه تبدیل شود و ملاک ثبت ارتقا نیز قرار گیرد.»

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یزد با توجه به تولید مقاله و ضرورت آن در دانشگاه گفت: «هر چند تولید مقاله ضروری است و جایگاه کشور را در سطح بین المللی از نظر علمی تعیین می‌کند ولی واقعیت این است که دانشگاهیان باید به سمت صنعت حرکت کنند و صنعت نیز باید پس از اعتماد سازی دانشگاه به آنها اعتماد کند تا دانشگاه بتواند کمک حال آنها شود و این حرکتی است که باید از دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه 50 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش می کشد و شبکه گسترده ای دارد محقق می شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد توفیقات پیش آمده در مدت مسئولیت خود را مرهون تلاش همه همکاران در دانشگاه بویژه حوزه معاونت پژوهشی دانست و گفت: «با فعالیت 16 ماهه مرکز رشد و استقرار 17 شرکت در آن و تولید محصولات مختلف کار به عرضه محصولات در استان و کشور رسیده و این مایه مباهات و الگوی موفق حمایت دانشگاه از صنعت است. بویژه امسال که موفق شدیم طرح پژوهشی برتر در بین مراکز آموزش عالی استان به طرح تولید و تکثیر آفت کش طبیعی اختصاص یافت و در ملاقاتی که با وزیر کشاورزی داشتیم و ارائه توضیح شد با استقبال دکتر حجتی وی با تنظیم نامه ای به جهاد کشاورزی استان یزد دستور خرید این محصول و استفاده در صنعت کشاورزی استان را ابلاغ کردند که این موفقیتی بزرگ است و این خود نمونه ای از طرحی است که همه مقاله داشته و هم منجر به رفع مشکل از جامعه شده است.»

طباطبایی با تشکر از حمایت‌های بانک ملی، شرکت کرمان موتور و پارک علم و فناوری یزد در پشتیبانی از تیم پر افتخار رباتیک دانشگاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد و شخص دکتر حمید رضا نصیری زاده رئیس این سازمان در حمایت از برنامه های واحد یزد مطالبه ای از حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد داشت و آن این بود که از آنها درخواست کرد در بخشهای مختلف با توجه به پتانسیل بالای برگزاری همایش های ملی بتوانند همایش بین المللی را برگزار کنند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده