Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی گفت: ۴۰ درصد عدم توازن بین درآمد شهری و روستایی وجود دارد و این سبب مهاجرت روستاییان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر زرگر، شامگاه پنجشنبه، در نشست با کارآفرینان گلستان، اظهار کرد: معمولاً در کشورهای توسعه یافته به دو مقوله کارآفرینی و خلاقیت توجه فراوان می‌شود، هر دولتی که به این دو مقوله توجه کند اساس توسعه سازمانی ملی خود را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای پیشرفته بعد از انقلاب صنعتی با پدیده تلفیق فناوری با مکان‌های پر جمعیت روبرو شدند و حاشیه نشینی را تجربه کردند اما خیلی زود جلوی رشد و پیشرفت آن را گرفتند.

زرگر با بیان این که اکنون در کشورهای پیشرفته بین جوامع محلی و شهری هیچ تفاوتی نیست، تصریح کرد: پایه تولید اگر کشاورزی است باید صنعت در کنار آن جریان یابد.

وی همچنین گفت: باید کاشت، داشت، برداشت و فراوری محصولات همه مکانیزه شود، چیزی که در کشورهای صنعتی قابل مشاهده است و باعث شده بین جوامع توازن به وجود آید.

زرگر بیان کرد: در ایران فناوری با جامعه شهری درگیر شده است و این نگاه شهرمحور به توسعه باعث شده که کشاورز مایحتاج کار خود را از شهر تأمین کند که این عدم توازن گسترده بین دو جامعه شهری و روستایی را به وجود می‌آورد.

۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی گفت: ۴۰ درصد عدم توازن بین درآمد شهری و روستایی وجود دارد و این یعنی فقر و خروجی آن در حوزه بهداشت، حوزه آموزشی و غیره مشخص است.

زرگر افزود: وقتی روستاییان عدم توازن را می‌بینند به سمت جایی که ارزش افزوده بیشتری دارد حرکت می‌کنند و این سبب شده ۱۱ میلیون حاشیه نشین داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این یعنی اساس نظام برنامه ریزی ما بر پایه قسط نیست، مردم با قیام خود یعنی کارآفرینی می‌توانند این عدل را برگردانند.

زرگر کارآفرینان را اکسیژن کشور خواند و تصریح کرد: وقتی اقتصاد کشور ۷۰ درصد دولتی است این اجازه کارآفرینی به دولت نخواهد داد، راه نجات ما تنها در کارآفرینی مردم است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان