Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@13:36:55 GMT

نوشیدنی مناسب برای آرامش قلب

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۵۲۶۱

بادرنجبویه به بهبود تپش قلب ناشی از استرس و فشار‌های روانی کمک شایانی می‌کند. ناطقان: بادرنجبویه (ملیسا) یکی از گیاهان آرام‌بخش است که بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. در این مطلب چند خاصیت مهم این گیاه را بیان می‌کنیم.
بهبود تپش قلب با بادرنجبویه
 بادرنجبویه تسکین‌دهنده و آرام‌بخش است بنابراین برای درمان اضطراب، تشویش و گرفتگی‌های عضلانی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاه تپش قلب ناشی از استرس و فشار‌های روانی را نیز رفع می‌کند. برای تهیه دمنوش بادرنجبویه باید چهار قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک لیتر آب دَم و روزانه یک تا ۲ فنجان از آن را میل کنید.
از بادرنجبویه برای تسکین درد‌های میگرنی و کاهش کرامپ‌ها یا گرفتگی‌های عضلانی ناشی از سندروم پیش از قاعدگی نیز استفاده می‌شود.
 خوابی آرام با بادرنجبویه بادرنجبویه با ایجاد آرامش عضلانی و رفع گرفتگی آن‌ها سبب خواب راحت می‌شود. برای رفع بی‌خوابی‌های ناشی از استرس و فشار‌های عصبی نیز باید روزانه یک تا ۲ فنجان دمنوش بادرنجبویه را میل کنید. بزرگسالان همچنین می‌توانند پشت گردن خود را با روغن بادرنجبویه ماساژ دهند. برای این منظور باید یک تا ۲ قطره از روغن بادرنجبویه را با کمی روغن جوجوبا مخلوط کنند و پشت گردن خود را با آن ماساژ دهند.
رفع اسپاسم‌های معده و روده با بادرنجبویهزمانی که بدن تحت استرس و فشار‌های عصبی قرار می‌گیرد عضلات معده و روده نیز دچار گرفتگی و اسپاسم می‌شوند. بادرنجبویه علاوه بر رفع این اسپاسم‌ها سنگینی معده را نیز کاهش می‌دهد؛ مصرف این گیاه باعث می‌شود کبد صفرای بیشتری را تولید کند. برای رفع اسپاسم معده و روده باید روزانه یک تا دو فنجان از دمنوش بادرنجبویه را میل کنید.
طرز تهیه دمنوش بادرنجبویهیک قاشق غذا خوری برگ بادرنجبویه را در یک قوری بریزید سپس به آن آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه دَم بکشد. برای شیرین کردن این دمنوش از کمی عسل یا نبات استفاده کنید.
موارد منع مصرف بادرنجبویهمبتلایان به اختلالات تیروئیدی باید از مصرف بادرنجبویه خودداری کنند؛ استفاده از این گیاه برای افرادی که دچار گلوکوم (آب سیاه) هستند نیز ممنوع است؛ مبتلایان به ورم در پروستات نیز باید از مصرف بادرنجبویه پرهیز کنند؛ استفاده از روغن این گیاه نیز برای زنان باردار و شیرده و کودکان مجاز نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: بادرنجبویه ، تپش قلب ، فشار‌های روانی ، استرس

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: طرح نور موجب امنیت و آرامش بیشتر جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد میرزایی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران طرح نور را موجب امنیت و آرامش بیشتر جامعه و خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: در برهه کنونی که دشمن آندُلس‌سازی را دنبال می‌کند، طرح نور موجب تذکر جدی به افرادی می‌شود که حریم‌ها و ارزش‌های انسانی و دینی را زیر پا گذاشته‌اند؛ بنابراین عموم مردم مؤمن و جامعه روحانیت و حزب‌اللهی کرمانشاه سپاسگزار و قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

وی افزود: به همراه معاون فرهنگی و مدیر حراست تبلیغات اسلامی استان در راستای تقدیر از پلیس برای اجرای طرح نور در محل فرماندهی انتظامی استان حضور یافتیم و از سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جمعی از مؤمنین و مؤمنان به همراه مدیران اداره‌کل تبلیغات استان با حضور در معابر از مجریان طرح نور عفاف و حجاب فراجا در استان با اهدای شاخه‌های گل تقدیر کردند.

کد خبر 749755

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL