Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در نشست مشترک مطبوعاتی با «عبدالحسین عبدالرضا عبطان» همتای عراقی خود که در هتل المپیک تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر زمینه های مناسبی برای توسعه روابط فرهنگی و ورزشی میان دو کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بازدیدی که امروز (پنجشنبه) وزیر ورزش و جوانان عراق و هیات همراه از اماکن ورزشی ایران و آکادمی المپیک داشتند، مذاکرات مختلفی در زمینه های توسعه همکاری های ورزشی انجام شد.
سلطانی فر ابراز امیدواری کرد که این دیدارها زمینه ساز توسعه روابط گسترده فرهنگی و ورزشی میان دو کشور شود.
وی افزود: ایران و عراق در ارتباط با ورزش و جوانان یاداشت تفاهمی را در سال 1390و برنامه اجرایی آن را در سال 1394 امضا کردند که در این برنامه چگونگی همکاری به طور شفاف تبین شده است.
سلطانی فر گفت: خوشبختانه عراق پس از گذراندن سال ها مبارزه با تروریسم که با همکاری جمهوری اسلامی همراه بود، درحال حاضر از امنیت خوبی برخودار است و شرایط برای توسعه روابط آماده شده و می توانیم در رابطه با توسعه و گسترش زمینه های ورزشی و بخش جوانان با یکدیگر همکاری کنیم.
وی همچنین گفت که در مذاکرات امروز با وزیر وزرش عراق در خصوص مسایل مختلف بحث و تبادل نظر کردیم و قرار شد به زودی هیاتی متشکل از روسای 11 فدراسیون ورزشی به عراق اعزام و در زمینه کمک به ورزش این کشور و استفاده از ظرفیت های ایران گفتگو و نسبت به چگونگی ارائه تجارب و همکاری های ورزشی تبادل نظر شود.
عبدالحسین عبدالرضا عبطان وزیر ورزش و جوانان عراق نیز در این نشست مشترک خبری گفت: با توجه به نقاط مشترک مذهبی، فرهنگی و اجتماعی میان ایران و عراق، در حال حاضر همکاری های ملموسی میان دو کشور به ویژه در زمینه های ورزشی وجود دارد.
وی افزود: امیدواریم مسائل و موضوعات مربوط به ورزش و جوانان بتواند در دو کشور توسعه بسیار خوبی را ایجاد کند.
این مقام عراقی گفت: در عراق پیشرفت های زیادی در زمینه زیرساخت های ورزشی انجام شده و کشورمان در حال حاضر از دیدگاه فدراسیون های جهانی دارای مقبولیت بیشتری نسبت به گذشته است.
وی افزود: بخش ورزش و جوانان از سوی همه دولت ها مورد توجه قرار دارد و از این رو ضروری است، همکاری گسترده ای میان دو کشور ایجاد شود.
وزیر ورزش و جوانان عراق در پایان صعود تیم ملی ایران به بازی های جام جهانی را تبریک گفت و افزود: امیدواریم شاهد بازی های خوبی از سوی این تیم در روسیه باشیم.
وزیر ورزش و جوانان عراق و هیات همراه، روزپنجشنبه با ورود به تهران، مورد استقبال مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت و معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها