Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حسن خلیل آبادی گفت: موزه ها و میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت مقاومت لازم را در برابر زمین لرزه ندارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از سازه‌های میراث فرهنگی به خوبی نگهداری نمی‌شوند، عنوان کرد: بسیاری از بناهای تاریخی تهران در حالت عادی نیز وضعیت استقامتی مناسبی ندارند و با وقوع یک زمین لرزه با قدرت زیاد، قطعا آسیب جدی می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه زمین لرزه 5.2 ریشتری پایتخت، به برخی از موزه ها آسیب زده بود، اذعان داشت: حتی سقف بازار شهر ری که از قبل ترک داشت، دچار آسیب بیشتری شده و وضعیت دیگر بناها هم به همین شکل است.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران امکانات کمی برای محافظت از این بناها را دارد، گفت: حدود 400 آثار فرهنگی در تهران به ثبت رسیده است که شاید تعداد کمی از آن‌ها در شرایط مطلوب نگهداری می شود، اما در حالت عادی نیز این بناها در معرض آسیب قرار دارند.

وی افزود: زمین لرزه‌های اخیر تهران نگرانی ما را در خصوص وضعیت آثار تاریخی و فرهنگی پایتخت بیشتر کرده است، چرا که کاروانسرای خانات، عمارت ظهیرالدوله، خانه خازن الملک و حتی موزه فرش از نظر نگهداری در شرایط مناسب قرار نگرفته اند و با تذکرات ما در شورای شهر تهران برخی از ایرادات آن ها رفع شده است.

براساس گزارش شهرنوشت، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حتی میراث فاخری که به صورت لوکس نگهداری می شوند نیز به روز و با سیستم امنیتی و ایمنی مدرن نگهداری نمی‌شوند، اظهار کرد: البته سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران مشکلات بودجه‌ای دارد و باید وظیفه نگهداری از میراث فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کرد، چراکه بخش خصوصی در این زمینه بهتر از بخش دولتی عمل می‌کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد

بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌توانند از امروز به شکل اینترنتی بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد:  با توجه به استقبال و حضور پرشمار گردشگران از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، به ویژه در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی با هدف تسهیل تهیه بلیت، گردشگران می‌توانند از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آپ، تاپ، تفریحاتی و علاءالدین تراول اقدام به خرید اینترنتی بلیت موزه‌ها کنند. 

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه  در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت تا دیگر صف‌های طولانی شکل نگیرد.

یکی از ویژگی‌های خرید بلیت به شکل اینترنتی اطلاع از تعطیلی موزه‌ها هنگام خرید است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز