Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:11:38 GMT

راه مقابله با فتنه پیروی از ولایت فقیه است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۲۹۴۱۳

راه مقابله با فتنه پیروی از ولایت فقیه است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان پیشوا گفت: هر وقت دیدیم فضا غبار آلود است و ابرهای فتنه جلوی خورشد حق را گرفته‌اند نباید دستمان از دست ولی‌فقیه زمان جدا شود و با پیروی از ولی‌فقیه مسیر حق از باطل را تشخیص دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام اداوی جمعه شب در مراسم بزرگداشت حماسه مردمی 9 دی که با حضور اقشار محتلف جامعه در آستان مقدس حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) برگزارشد، اظهار داشت: در سال ۸۸ انتخابات باشکوهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که در تاریخ دموکراسی و مردم سالاری دنیا بی نظیر بود و حدود ۸۵ درصد واجدین شرایط رای دادند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شیرینی کام مردم در این اتفاق بزرگ زیاد طول نکشید و عده‌ای دانسته یا ندانسته وارد جریانی شدند که کشور را تا حدود هشت ماه به آشوب کشاندند و حتی یکی از نامزدهاتی انتخاباتی قبل از پایان رای‌گیری اعلام پیروزی کرد و نامزد دیگر انتخاباتی که حتی در رقابت با آراء باطله شکست خورده بود به خیل معترضین پیوست.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان پیشوا افزود: بر این طبل تو خالی تقلب در انتخابات انقدر کوبیدند تا آن عده که به نامزد مورد نظر خود رای داده بودند احساس کردند اتفاقی افتاده و به خیل معترضان پیوستند و اردو کشی های خیابانی را آغاز کردند.

وی با بیان فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با دعوت معترضان به آرامش عنوان کرد: رهبر مظم انقلاب طرف‌ها را دعوت به آرامش کرد و سردمداران فتنه را به پیگیری از مسیر قانونی رهنمون ساخت.

حجت‌الاسلام ادواری بیان داشت: کم‌کم ذات فتنه بیشتر بروز کرد و به درگیری‌های خونین و تخریب اموال و آتش زدن اموال عمومی و بانک‌ها و حتی مساجد انجامید.

وی ادامه داد: فتنه‌گران و کسانی که در اردوگاه فتنه خیمه زده‌اند برای ما بیان کنند که معنای آتش زدن مساجد و آتش زدن علم و پرچم حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ، چراکه هر تحرکی از سوی فتنه‌گران توسط سران فتنه حمایت می‌شد؛ بنابراین نمی‌توانند آن را انکار کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان پیشوا افزود: مردمی که برای عزاداری عاشورای حسینی به خیابان آمده بودند توسط عده‌ای ضد دین و منافق مورد هجمه قرار گرفتند و با وجود هتک حرمتی که به عزاداران حسینی شده بود؛ سردمداران فتنه بیان کردند که این افراد منافق، ملت خداجو بودند.

وی با اشاره به این‌که فتنه هنوز هم ادامه دارد، گفت: پشت پرده تمام این قضایا مستکبران عالم و دشمنان انقلاب در داخل و خارج کشور بودند و سران فتنه به مانند عروسک خیمه شب بازی بودند که همه جوره خود را در اختیار آن‌ها قرار دادند که لطمه‌های بزرگی را به کشور وارد ساختند.

حجت‌الاسلام ادواری افزود: جای تاسف دارد که هنوز این افراد از مسیر غلط خود باز نگشته و اظهار ندامت نکرده‌اند و عده‌ای هم صحبت از رفع حصر افرادی که در حقیقت مرتکب جرم افساد فی الارض شده‌اند، می‌زنند و درصدد تطهیر سران فتنه هستند.

وی با اشاره به این‌که سران فتنه به لطف نظام جمهوری اسلامی هنوز محاکمه نشده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از این سران فتنه به اصطلاح در حصر هستند اما مسافرت‌ها و خوش‌گزرانی‌های آن‌ها برقرار است و در هنگام بیماری توسط بهترین دکترها ویزیت می‌شوند و بهترین امکانات بر ایشان مهیا است.

مسئول امور مساجد شهرستان پیشوا گفت: فتنه اگر پایگاه نداشنته باشد زمینه ظهور و بروز پیدا نمی‌کند و اگر عده‌ای فریب نخورند فتنه اتفاق نمی‌افتد همان‌طور که برای براندازی فتنه باید حرکت کرد و مردم با حماسه‌ای که در 9دی رقم زدند جلوی فتنه را گرفتند.

وی با ذکر چند دلیل که جابه‌جایی حق را در برابر باطل را به‌همراه دارد، افزود: یکی از این دلایل شبهه است که گاهی مربوط به مفهوم است و انسان احساس می‌کند حرفش حق است و مفهوم حق را تشخیص نداده و در تطبیق حقایق بیرونی دچار مشکل می‌شود، در این فضای شبهه ناک باید از ولی فقیه زمان حمایت کرد و پشت سر او حرکت کرد.

حجت‌الاسلام ادواری بیان داشت: هر وقت دیدیم فضا غبار آلود است و ابرهای فتنه جلوی خورشد حق را گرفته‌اند نباید دستمان از دست ولی‌فقیه زمان جدا شود و با پیروی از ولی‌فقیه مسیر حق از باطل را تشخیص دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان

وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند.

وزارت مهاجرین طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت ۲۳۴ نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان ۸۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

این درحالیست که روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان اعلام کرده بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی