Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@04:14:57 GMT

۹دی‌ماه تمام مجموعه انقلابی‌گری ماست

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۰۱۱۴

۹دی‌ماه تمام مجموعه انقلابی‌گری ماست

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: ۹دی‌ماه تمام مجموعه انقلابی‌گری ماست و ۹ دی‌ماهه روز عزت و شرف است و به میزان تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حشمت‌الله قنبری در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی‌ماه و گرامیداشت روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت سوادکوه که در مسجد‌جامع پل‌سفید برگزار شد، به برگزاری با شکوه انتخابات سال ۱۳۸۸ اشاره و اظهار کرد: مردم برای یاری انقلاب اسلامی و مأیوس‌کردن دشمنان پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و بنا به تشخیص خود رأی دادند اما عده‌ای با نتیجه انتخابات کنار نیامدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی طبق نتایج افکارسنجی و نظرسنجی‌ها، نتایج انتخابات را دریافت کرده‌ بودند و در یک طرف انتخابات شخصیت دارای پیشینه خوب در دوران دفاع مقدس که مردم گمان خیر درباره او داشتند و طرف دیگر شخصیت معتبر اجتماعی با سابقه فراوان در انقلاب و طرف دیگر هم رئیس جمهور با 4 سال اداره کشور بود و در دولت نهم هم کارهای مناسبی انجام داده بود، قرار‌ داشتند.


استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه بعد از انتخابات در ابتدا شاهد اعتراض بودیم ولی به گونه‌ای پیش‌ رفت که دشمنان برای فساد‌انگیزی و براندازی نظام اسلامی فرصت را غنیمت‌ شمردند، خاطرنشان کرد: اختلاف و تفرقه بعد از انتخابات آرام آرام، پا‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران را به میدان باز کرد و اعتراض از انتخابات به ساختار‌شکنی و شعار ضدیت با اسلام  و ولایت فقیه وهجوم به مراسم و محافل سیدالشهدا(ع) رسید و مردم متوجه شدند که موضوع انتخابات نیست و رأی‌دهندگان به هر‌کدام از کاندیدا‌ها، اسلام و مصالح کشور را ترجیح دادند و از خودشان عبور کردند و اسلام، انقلاب و اقتدار انقلاب اسلامی را انتخاب کردند.

قنبری با اشاره به اینکه جای ملت ایران در کنار پیامبر گرامی اسلام حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و ائمه طاهرین خالی بود، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در دوره حکومت خود با شخصیت‌های شناسنامه‌دار و معتبری روبه‌رو بود که برای اسلام زحمت کشیدند و هنگامی که شمشیر و سر «زبیر» را برای ایشان آوردند با صدای بلند گریه کرد و گفت شمشیر زبیر چهه  گره‌هایی از اسلام باز کرد و چه غصه‌هایی از سیمای پیامبر(ص) ربود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در سده‌های اخیر شخصیتی استثنایی است و در جاهایی تعریف‌ها و استانداردها تنزل می‌کند و رفتار انسان‌ها نیز تحلیل می‌رود، بیان کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، فتوحات مختلف خود را از ناوچه‌ها و کاخ سیاه خود اعلام می‌کرد ولی در شکست داعش که فتنه بین‌المللی بود و برای آمریکا یک شکست محسوب می‌شود و دنیا به دنبال آن است که قاسم سلیمانی کیست و قاسم سلیمانی یک‌ عضو از نیروهای مسلحح ماست و که در دامن انقلاب قرار گرفت و امروز به‌عنوان جریان محوری عظمت، عزت، آزادی‌طلبی و استقلال‌طلبی تبدیل شد.

این پژوهشگر ارشد تاریخ اسلام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در دامن خود افراد مختلفی را پرورش‌ داد که محسن حججی یک پدیده انقلاب اسلامی است و هنگامی که نمایندگان مجلس در سلفی با نماینده اروپا دست و پا می‌شکستند و مدتی ما سوژه غربی‌ها بودیم و تحقیر می‌شدیم، این جوان ۲۶ ساله توسط خداوند برای ما عزت آورد، اظهار کرد: در صورت فراهم شدن شرایط و حل موانع امنیتی و امکان حضور آزاد برای راهپیمایی اربعین و حضور در حرم حسین بن علی(ع)، تردید نکنید که ابتدای جمعیت حرم حسینی و انتهای جمعیت حرم رضوی خواهد بود و این‌ها رویش انقلاب اسلامی است.

قنبری افزود: اشتباه است که فکر کنیم انقلاب اسلامی را از شاه گرفتیم و در حالی‌است که ما انقلاب اسلامی را از شهدا گرفتیم و خلأیی در نظام دیوانی و اداری ماست که ما خود‌ را میراث‌دار شهیدان نمی‌دانیم و ۹ دی‌ماه تمام مجموعه انقلابی‌گری ماست و ۹ دی‌ماهه روز عزت و شرف است و به میزان تبدیل شد و هر ساله ۹ دی‌ماه برای پاک‌کردن آلودگی‌ها، سوزاندن نانجیبی‌ها و از بین‌ بردن جریان‌هایی  ضدولایت باید گرامی داشته شود.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه مردم با کسی که رأی دادند و در جایگاه بالا او را نشاندند، میثاق بستند؛ این افراد هم باید به‌دنبال مردم بروند و نه‌ اینکه مردم را به‌دنبال خود بکشانند و سپس آشوب‌ کنند، تصریح کرد: انحراف، التقاط و انقلابی نشان‌ دادن خود و خود را بالاتر از ولی‌ امر‌ دانستن عوام‌فریبی است و کسانی که با حکم رهبری در کشور مسؤولیت دارند باید محترم باشند، اگر مهتران جامعه زیر‌سؤال بروند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

سخنران حماسه ۹ ‌دی‌ماه سوادکوه در پایان تاکید کرد: تحریم‌ها، کمر ما را خم‌ نمی‌کنند ولی بی‌مبالاتی‌ها به ما آسیب می‌زند و آمریکا هر کاری که بتواند برای ضربه‌ زدن ما انجام می‌دهد و اگر کاری انجام نمی‌دهد نتوانستند انجام دهند و انقلاب اسلامی ایران مقتدر و آینده انقلاب اسلامی درخشان است و این کشور به سمت پیشرفت در حال حرکت است و در جهان الگو است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به ترغیب و تشویق مردم نسبت به شرکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس نقش کلیدی دارند.

او افزود: شرایط اقتضا می‌کند که رسانه ملی و گروه‌های تاثیر گذار از هیچ تلاشی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات فروگذار نکنند و تلاش بیشتری در این حوزه انحام دهند.

رئوفیان متذکر شد: اصلی که به هر نظام سیاسی مشروعیت مردمی می‌بخشد مشارکت مردمی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود و عملکرد دولت و مجلس ناراضی‌اند و خواهان تحول هستند.

او متذکر شد: مجلس باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه تلاش کند که لازمه تحقق این امر شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مبتنی بر معیار‌های تحول آفرین است. همچنین هیات رئیسه مجلس باید بتواند منشا تغییرات مثبت باشد و لازمه آن انتخاب اعضای با کفایت برای هیات رئیسه است.

رئوفیان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید به اولویت‌های مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازند، چرا که این موارد مشکلات عدیده‌ای را برای کشور رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است