Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@06:32:01 GMT

تغییر کاربری خانه‌های تاریخی اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۰۲۴۲

تغییر کاربری خانه‌های تاریخی اصفهان

به گزارش ایسکانیوز؛ فریدون اللهیاری گفت: هم اینک و در مرحله جدید در تغییر کاربری خانه های تاریخی اصفهان، بیش از ۱۵ خانه تاریخی بعد از تغییر کار بری در سطح شهر اصفهان به بهره ‌برداری می ‌رسد.تلاش داریم در راستای حمایت از مالکان خانه های تاریخی و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی، تسهیلاتی در زمینه حفظ و احیای این خانه‌ها به عنوان تاسیسات گردشگری اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه خانه‌های تاریخی اصفهان می‌توانند به افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های سنتی اصفهان کمک کنند، افزود: در همین زمینه به‌زودی و در مرحله ای دیگر از تغییر کاربری خانه های تاریخی، بیش از 15 خانه تاریخی در اصفهان جهت تاسیسات گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، همچنین گفت: در راستای حفاظت از خانه های تاریخی از یک سو و همچنین ایجاد تاسیسات گردشگری در مرکز شهر اصفهان به دلیل کمبود زمین از سوی دیگر تلاش داریم تا با جلب حمایت بانک ها و موسسات مالی اعتبارات و تسهیلات لازم را برای تغییر کاربری خانه‌ های تاریخی محقق سازیم؛ لذا در همین راستا برای هر کدام از این خانه ها تسهیلات سازمانی پیش ‌بینی شده است.

900

اصفهان خانه های تاریخی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد