Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:31:19 GMT

خورش رستم پایلوت اشتغال استان حسین بشیری گیوی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۰۹۶۵

خورش رستم پایلوت اشتغال استان حسین بشیری گیوی

' استاندار بهنامجو در مراسم جشن هفته وحدت در هشجین منطقه خورش رستم را به عنوان پایلوت اشتغال استان اردبیل انتخاب کردند. منطقه خورش رستم دارای ظرفیت های بالقوه ای برای گردشگری و کشاورزی می باشد. با معرفی محورهای گردشگری و کشاورزی خورش رستم سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در این منطقه می شوند.در این مجال به برخی از ظرفیت های منطقه خورش رستم اشاره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هشجین بخش مرکزی خورش رستم دارای خاک حاصلخیز و همچنین از قدمت تاریخی برخوردار است اگر سد شهید پستی افتتاح شود در بخش کشاورزی هشجین متحول خواهد شد.
روستای نمهیل بواسطه آب و هوای منحصربه فرد که اکثر افراد به باغداری مشغول هستند و اولین میوه را از فروردین ماه (میوه نوبرانه) به بازار می فرستند اعم از توت، گیلاس، چاقاله بادام، انجیر . ولی متاسفانه به خاطر نداشتن راه ارتبااطی مناسب نمی توانند کلیه محصولات را به بازار روانه کنند.
روستای برنده به عنوان روستایی پر آب، قابلیت تولید میوه جات و سیفیجات فراوانی را دارد. اصلی ترین مشکل در این روستا راه ارتباطی نامناسب می باشد و به خاطر اینکه محصولات به بازار روانه نمی شود بیشتر اهالی دست به مهاجرت می زنند.
روستاهای نوده و دیز، با آبشار طبیعی و طبیعت بکر می تواند از روستاهای هدف گردشگری قرار گیرد.
روستای کزج که در حال حاضر جز روستاهای هدف گردشگری است، بواسطه معماری خاص و ماسوله ای شکل قابلیت جذب توریست را دارد. اگر راه ارتباطی این روستا اصلاح شود . گردشگران داخلی و خارجی روانه این روستا می شوند و به واقع ماسوله ای دیگر احیا می شود.
روستاهای سجهرود و زاویه و آهو و ... بواسطه ییلاق و قشلاقی که به اق داغ دارند قابلیت جذب گردشگر را دارند.
در بیشتر مناطق خورش رستم افراد از قدیم الایام به جاجیم بافی با طرح سنتی منطقه مشغول هستند که اگر در این بخش سرمایه گذاری شود می توان صنایع دستی را به کشورهای منطقه صادر کرد.
طبیعت اطراف هشجین(کیوی و زاویه و نوده و جاده خلخال) قابلیت تبدیل شدن به پارک های جنگلی طبیعی را دارند.
همچنانکه استاندار بهنامجو منطقه خورش رستم را پایلوت اشتغال استان اردبیل انتخاب کرده اند اگر این امر عملیاتی شود اولا جلوی مهاجرت از منطقه خورش رستم گرفته می شود. دوما از ظرفیت های بالقوه منطقه استفاده بهینه می شود. سوما نشاط و شادابی دوباره به منطقه باز می گردد'.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7110/6016

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نادر محمدی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش و تاثیر رویدادها در رونق گردشگری استان، یازده پرونده شامل آیین‌های سمنوپزان، پنجاه‌بدر، تعزیه‌خوانی، سوم امام، سوگواری زنانه حسینیه آقا سیدجمال، آیین تشت‌گذاری الوند، آیین مافی زیاران، جشن فندق، شور زرآباد، جشن سماق منطقه الموت و هفته خوشنویسی قزوین تهیه و اطلاعات آنها در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

محمدی افزود: پیش از این سه رویداد شامل جشن فندق، جشن سماق و مراسم شور زرآباد منطقه الموت در این تقویم به ثبت رسیده بود و سه پرونده دیگر شامل مراسم سوم امام( طایفه بنی‌اسد)، سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و آیین سمنوپزان قزوین موفق به دریافت گواهی ثبت رویداد شدند و باقی پرونده‌ها نیز دردست بررسی هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین ادامه داد: از دیگر رویدادهای شناسایی شده می‌توان به جشن انگور تاکستان، جشن زیتون و انار منطقه طارم‌سفلی، جشن پسته و گل محمدی بویین‌زهرا، جشن گیلاس و زغال‌اخته منطقه رودبار الموت اشاره کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل معرفی و ثبت هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901371

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی