Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- بررسی‌ صورت‌های مالی شرکت بیمه ایران نشان می‌دهد که طی یک سال گذشته، مطالبات این شرکت به شکل چشمگیری افزایش یافته و آن را در آستانه یک بحران بزرگ مالی قرار داده است. این در حالی است که در سه سال نخست فعالیت دولت یازدهم، مدیریت بیمه ایران موفق به مهار مطالبات خود شده بود. 
انتقاد به شرکت‌های بیمه‌ای چند ماهی است که به‌صورت جدی شروع‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان روزی که بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در همایش توسعه و بیمه، صراحتاً بیمه‌ها و خصوصاً بیمه ایران را موردنقد قراردادند و اعلام کردند که این بیمه دولتی مدت‌هاست که دچار ناکارآمدی شده است.
بیمه ایران که به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین بیمه دولتی کشورمان محسوب می‌شود، سال‌هاست به دلیل دولتی بودنش به حیاط خلوت دولت‌ها و جناح‌ها تبدیل‌شده است. ناکارآمدی و بی‌تدبیری در بیمه ایران زنگ خطر ورشکستگی این شرکت را به صدا درآورده است و بر همین اساس نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از این شرکت را کلید زده‎اند.
بیمه ایران طی دو سال گذشته به‌عنوان زیان‌ده‎ترین شرکت بیمه‌ای بوده است. در مقایسه تمامی شرکت‌ها تنها بیمه ایران بوده است که در طول 2 سال، روند کاهشی در سهم بازار داشته است و سهم بازارش از عدد 45 درصدی در سال 93 به 37 درصد در سال 1395 رسیده است. شایان‌ذکر است بر اساس آمارهای 7 ماهه نخست سال 1396 این سهم با کاهش 12 درصدی به سهم بازاری 25 درصدی که کمترین سهم بازار در طی دوران گذشته است، رسیده است.
از جمله دلایلی که بیمه ایران به سراشیبی سقوط و ورشکستگی کشیده شد ناتوانی مدیریت حاکم بر این شرکت در وصول مطالباتی است که در حال انباشت و انباشته‎تر شدن است.  این در حالی است که در سه سال نخست فعالیت دولت یازدهم، مدیریت بیمه ایران موفق به مهار مطالبات خود شده بود. 
درحالی‌که در سال 1391 مجموع مطالبات از بیمه‌گذاران و نمایندگان 1200 میلیارد تومان بوده، این رقم در بین سال‌های 92 تا 95 به ترتیب به 1700، 2600، 3300 و 4400 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است. به‌بیان‌دیگر، در سال اول دولت تدبیر و امید، رشد مطالبات بیمه ایران حدود 900 میلیارد تومان بود که در سال بعد، آهنگ کندتری پیدا کرد و از نرخ رشد آن به میزان 100 میلیارد تومان کاسته شد؛ اما در سال 95 نه‌تنها روند رشد مطالبات، کنترل نشد بلکه با 1100 میلیارد تومان افزایش، به رقم بی‌سابقه 4400 رسید که رشدی معادل 33 درصد را نشان می‌دهد. 
از سوی دیگر، بیشترین مطالبات بیمه ایران مربوط به بنیاد شهید انقلاب ‌اسلامی است که رشد 2 برابری آن در سال 1395 به یکی از چالش‌های بزرگ این شرکت بیمه‌ای تبدیل‌شده است. اگرچه این مطالبات تا حدودی ناشی از تکالیفی است که بر عهده بیمه ایران قرارگرفته، اما آمارهای موجود نشان می‌دهد که رشد مطالبات بیمه ایران از بنیاد شهید در فاصله سال‌های 1391 تا 1394 کم‌وبیش تحت کنترل بوده است. 
در سال 1393 و درحالی‌که دولت یازدهم، هنوز سرگرم مهار بحران‌های اقتصادی ناشی از عملکرد دولت گذشته بود و تیم جدید در بیمه ایران به استقرار کامل نرسیده بود، مطالبات بنیاد شهید به میزان 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و از رقم 500 میلیارد تومان به 1000 میلیارد تومان رسید؛ اما تلاش‌های صورت گرفته در سال 93 موجب شد که بیمه ایران ضمن وصول بخشی از مطالبات گذشته، حجم مطالبات بنیاد شهید را مهار کند و آن را برای سال 94 در سطح 1100 میلیارد تومان نگاه دارد.  
بااین‌حال، در سال 1395 و در دوره مدیریت جدید این شرکت، مطالبات بنیاد شهید به دو برابر افزایش پیدا کرد و از مرز 2200 میلیارد تومان گذشت. بدین ترتیب درحالی‌که در سال 1392 کمتر از 30  درصد مطالبات بیمه ایران را مطالبات مربوط به بنیاد شهید تشکیل می‌داد، این رقم برای سال 1395 به حدود 50 درصد افزایش‌یافته است. 
همچنین با نگاه حق بیمه‌های صادره شرکت بیمه ایران در طی سال‌های یادشده، روشن می‌شود که نبست مطالبات شرکت به‌حق بیمه صادره از حدود 20 درصد در سال 91 به نسبت 41 درصدی در سال 95 رسیده است. 
برآوردها نشان می‌دهند که در سال 96 نیز مطالبات بیمه ایران همچنان سیر صعودی داشته و این شرکت دولتی، درزمینهٔ رشد مطالبات نیز همچون سایر شاخص‌ها، روند ناامیدکننده‌ای را طی می‌کند. 
نمودار زیر، رشد مطالبات شرکت بیمه ایران در فاصله سال‌های 91 تا 96 را نشان می‌دهد. 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر نظم آبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی، درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد:  این دستگاه که نمونه داخلی مشابهی ندارد، جایگزین پنج یا شش دستگاه مجزا شده و ضمن صرفه‌جویی در فضای اشغال شده، فرآیند تست را نیز به طور قابل توجهی تسریع می‌بخشد.

وی اشاره کرد: فعالیت اصلی این شرکت که در شهرستان اراک واقع شده است، تولید تجهیزات کارگاهی و تمام ماشین‌آلات خطوط تولید است. تخصص ما به طور خاص در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات تست و آزمون خطوط تولید می‌باشد. با تلاش و پشتکار پرسنل این شرکت، دو دستگاه تست اصطکاک و تست میرایی از صفر تا صد طراحی و تولید شده است. این دو دستگاه موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان نیز شده‌اند.

نظم آبادی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شرکت ما در سال گذشته با بررسی نیازهای بازار، دو دستگاه جدید به نام‌های هات‌اسپینینگ و مولتی‌تست را طراحی و تولید کرد.

وی گفت: دستگاه هات‌اسپینینگ در اکثر صنایع کاربرد دارد و برای بستن ته لوله با استفاده از تکنولوژی گرم‌کردن و فشار به کار می‌رود. این دستگاه از فناوری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و نمونه داخلی مشابه ندارد، اما نمونه‌های چینی آن در بازار موجود است. واحد طراحی شرکت ما این دستگاه را به طور مهندسی معکوس طراحی کرده و سال گذشته نمونه آزمایشگاهی آن را تکمیل نموده است.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه از این محصول برای ارائه به کارخانه‌های صنعتی آماده شده است. تولید این دستگاه، یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت ما به شمار می‌رود و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، مزیت قیمت تمام شده مقرون به صرفه را نیز برای کارخانه‌های صنعتی به همراه دارد.

نظم‌آبادی تصریح کرد: دستگاه مولتی‌تست نیز از دیگر ابتکارات شرکت ما است که از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه نمونه داخلی مشابه ندارد و ترکیبی از چند دستگاه است که در خط تولید کمک فنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره کاربردهای این دستگاه تستر، گفت:با استفاده از این دستگاه، تست‌های میرایی، اصطکاک، حرارت بالا و پایین در یک دستگاه انجام می‌شود. دستگاه مولتی‌تست، کاربردی و ایده آل برای مراکزی است که در زمینه تولید کمک فنر فعالیت می‌کنند. نمونه آزمایشگاهی این دستگاه تولید شده و در حال حاضر آماده ارائه به مشتریان است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان