Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که بر اثر حمله یک عامل نفوذی در شهرستان «میوند» ولایت قندهار سه پلیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری تسنیم: مقامات امنیتی افغان در ولایت قندهار اعلام کردند که در نتیجه حمله یک عامل نفوذی به پاسگاه نیروهای امنیتی افغان در شهرستان میوند سه پلیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سلطان‌محمد» فرمانده پلیس شهرستان میوند ولایت قندهار به «تلویزیون‌یک» گفت: عامل نفوذی بر اثر آتش متقابل نیروهای امنیتی افغان کشته شده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه با استفاده از موتورسیکلت بمب‌گذاری شده سه پلیس را کشتند و دو نفر دیگر را زخمی کرده‌اند.

حملات عوامل نفوذی موسوم به حملات «سبز و آبی» یکی از چالش‌های عمده در برابر نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی مستقر در افغانستان محسوب می‌شود.

با وجود اینکه بیشترین تلفات نیروهای امنیتی افغان بر اثر انفجار و درگیری است، اما دومین عامل افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان حمله خودی محسوب می‌شود.

این در حالی است که واشنگتن طرحی را تحت عنوان «فرشتگان محافظ» برای جلوگیری از حملات عوامل نفوذی به نیروهای امنیتی افغان و خارجی در افغانستان در حال اجرا دارد.

گروهی متشکل از ده‌ها نظامی افغان، آمریکایی و انگلیسی تحت عنوان فرشتگان محافظ ماموریت دارند تا عوامل نفوذی را در بین نیروهای امنیتی افغان شناسایی کنند.

برخی از کارشناسان معتقدند که طرح واشنگتن در جلوگیری از حملات عوامل نفوذی ناکارآمد است زیرا فساد اداری و عدم مدیریت موثر از عوامل اساسی این حملات محسوب می‌شوند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد

سرویس امنیتی اوکراین (SBU) روز سه شنبه مدعی شد که توطئه «عوامل روسیه» برای ترور رئیس‌جمهور و دیگر مقامات ارشد را خنثی کرد.

به گزارش فارس؛ نهاد اطلاعاتی اوکراین ادعا کرد که تعدادی از عوامل روسیه در حال توطئه برای ترور ولودیمیر زلنسکی بودند.

سرویس امنیتی اوکراین مدعی شد که ماموران روسی در سرویس گارد دولتی اوکراین را در حال طراحی ترور زلنسکی و سایر مقامات ارشد دولتی دستگیر کرده است.

مقامات اوکراینی در شرایطی این ادعا را مطرح کردند که روسیه واکنشی به این ادعا نشان نداده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان