Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:28:41 GMT

نقش مهم حروف فارسی در طراحی گرافیک ایران

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۱۷۸۴

نقش مهم حروف فارسی در طراحی گرافیک ایران

معارفه دوره "طراحی نشان نوشتاری و حروف فارسی" با حضور علاقه‌مندان به این رشته و حامد حکیمی در محل مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، حامد حکیمی مدرس دوره "طراحی نشان نوشتاری و حروف فارسی" در مدرسه اینورس با اشاره به نقش تایپ فارسی در طراحی گرافیک گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان گرافیک جامعه ما اهمیت به جایگاه حروف فارسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اثبات این امر درحدود ۴ سال، با هدف نحوه آموزش و انتقال این رشته به هنرجو، در راستای تولید اثر گرافیکی کار تحقیقی انجام دادم.

وی افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده، تصمیم به برگزاری دوره "طراحی نشان نوشتاری و حروف فارسی" در اینورس گرفتیم. این دوره از کلاس‌ها که با هدف کمک به نشان نوشتاری در طراحی‌ها، پوسترها و دیزاین‌ها بوده، دارای کارگاه عملی است و هنرجویان با کارهای دستی، فضای کار دستی و فضای کار عملی، کلاس‌ها را پیش می‌برند.

حکیمی بیان کرد:  قبل از طراحی گرافیک، آماده کردن یک فایل گرافیگی، اتود زدن دستی برای ایجاد یک فضای خلاقانه برای مشتری‌های ما بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که این اتود دستی و کار عملی در طراحی، پوستر، کارت ویزیت، لوگوتایپ و مجموعه‌ بصری  بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه افزود: به‌عنوان مثال اگر می‌خواهیم یک لوگوتایپ برای یک مجموعه صنعتی، مدرسه و یا یک آموزشگاه تهیه کنیم باید با اتود دستی زده شود و نوعی خلاقیت در کار صورت گیرد و اینجا باید تنوع در اتودها اتفاق افتد و در کار دستی و عملی شکل بگیرد. البته این نوع کار، یعنی به شکل دستی و عملی در بسیاری از دانشگاه‌ها متاسفانه فراموش شده یا خیلی بی‌کیفیت انجام می‌شود .

حکیمی گفت‌: در این دوره که به شکل کارگاه کار عملی است، بچه‌ها با تمام مواد و متریال مشق می‌کنند. آنان فضاهای مختلفی را مدام مورد بررسی قرار می‌دهند. در این کارگاه عملی، طرح و نوشته تایپ می‌کنند و یک نوشته را برای یک مجله به شکل‌های مختلف اتود می‌زنند.

وی تشریح کرد: دراین دوره‌های عملی، فضاهای تایپی، فضای دست آزاد، تکنیک‌های تایپوگرافی، تکنیک‌های مختلف تولید نشان نوشتاری، رنگ‌های مختلف، نوع چیدمان، مواد و متریالی که برای دیزاین لازم‌ است به هنرجو معرفی و منتقل می‌شود.

حکیمی گفت: به هنرجویان در این کارگاه‌ها، آموزش داده می‌شود که چطور از عهده یک نشان نوشتاری برآیند و وقتی یک سفارش پوستر برای گالری داشتند چرا باید این پوستر را با تصویر و تصویرسازی کار کنند؟ در چنین مواردی می‌توان با حروف فارسی کار کرد. نشان دادن حروف فارسی و مهم جلوه دادن آن و وقایعی که مربوط به حروف فارسی است در این کلاس  به شکل عملی بررسی می‌شود.

وی  اضافه کرد: خیلی از طراحان گرافیک که سفارش کار می‌گیرند بر این عقیده‌اند که، اگر کاری را به سمت تایپ حروف فارسی ببرند بر مخاطب خیلی تاثیرگذار است و خوشبختانه امروزه ما شاهد ارایه بسیاری از خدمات طراحی با حروف فارسی هستیم. وجود چنین کلاسی در بین طراحان گرافیک بسیار مهم و ضروری است‌ تا آنان بتوانند کار خود را بر اساس حروف فارسی پیش ببرند و نتیجه این کلاس، کمک زیادی به اهمیت جایگاه والای حروف فارسی در گرافیک امروز ایران خواهد کرد. البته که آموزش در این کلاس‌ها تلفیقی از کارگاه‌های عملی و کامپیوتری است. مهم‌ترین بخش این دوره‌، این است که هنرجویان در پایان کلاس یک بوک یا پروژه‌ای را تحویل می‌دهند که تولید خود آنان بوده و در پایان دوره بررسی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس

یک مطالعه آماری نشان می‌دهد تعداد پناهجویانی که به علت بی‌خانمان شدن در انگلیس به کمک نیاز دارند طی یک سال به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، موسسه خیریه کمک به مهاجران و پناهندگان موسوم به «Praxis» افزایش پدیده بی‌خانمانی را در انگلیس چشمگیر توصیف کرده است.

آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد این رقم بین سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) بیش از دو برابر شده است.

۱۸۷۰ خانوار در دوره ژوئیه تا سپتامبر وجود داشتند که به دلیل مواجهه با بی‌خانمانی از مقامات محلی درخواست کمک داشتند.

در همین حال، این رقم برای دوره اکتبر تا دسامبر به ۴۱۵۰ افزایش یافت.

این ارقام از بازه‌های زمانی مشابه در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برآورد شده است.

به گزارش «آی نیوز»، کمبود مسکن در دسترس و مقرون به صرفه به این معنی است که پناهندگان برای یافتن خانه‌ای برای نقل مکان با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران