Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@10:46:07 GMT

مجازات یک کلاهبردار رکورد گینس را شکست

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۲۲۰۹

مجازات یک کلاهبردار رکورد گینس را شکست

رکنا: مردی به جرم کلاهبرداری در شرکت هرمی به 13275 سال زندان محکوم شد.

پودیت کیتیترادیلوک، ۳۴ ساله، در دادگاه اعتراف کرد که یک شرکت هرمی راه انداخته بوده و در آن با وعده موهوم بهره‌های کلان، مردم را سرکیسه می‌کرده است.
او حدود ۴۰ هزار نفر را قانع کرده بود که در مجموع معادل بیش از ۱۶۰ میلیون دلار در شرکت‌هایش سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه تایلند او را درباره پرداخت وام‌های غیرقانونی و ۲۶۵۳ مورد کلاه‌برداری مجرم شناخت.اما به دلیل اینکه خودش با دادگاه همکاری کرده و به جرمش اعتراف کرده است، مجازات او به نصف تقلیل داده شده و به ۶۶۳۷ و شش ماه رسیده است.
با این حال بعید است او بیش از ۲۰ سال در زندان Prison بماند چون طبق قانون Law تایلند، برای هرکدام از دو جرمی که او مرتکب شده است، حداکثر ۱۰ سال می‌توانند زندانش کنند.
بازپرس‌های پرونده در دادگاه گفتند این مرد ۳۴ ساله سمینارهایی ترتیب می‌داده است که در آنها شرکت‌کنندگان را ترغیب می‌کردند در کسب‌وکارهایی سرمایه‌گذاری کنند که او ادعا می‌کرده مثلا مرتبط با ساخت و ساز، لوازم آرایشی، خودروهای دست دوم و صادرات است.
به این افراد که در خیال سودهای کلان و باورنکردنی بوده‌اند، وعده داده می‌شد که علاوه بر آن بابت معرفی افراد جدید هم سود می‌برند.
مشابه همه شرکت‌های هرمی این‌چنینی، سرمایه‌گذاری اولیه اعضای جدید برای پرداخت سود به سرمایه‌گذاران قبلی برداشته می‌شده است.
آقای پودیت از ماه اوت در زندان بوده است. دادگاه تایلند حاضر نشد برای او قرار وثیقه صادر کند.
در این دادگاه هم‌چنین هرکدام از شرکت‌های او به پرداخت معادل ۲۰ میلیون دلار جریمه محکوم شدند. آنها باید حدود ۱۷ میلیون دلار به ۲۶۵۳ نفری که سرشان کلاه رفته بپردازند؛ به‌علاوه سود سالانه ۷.۵ درصد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است. در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طویل المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

دیگر خبرها

  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد