Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، دوره آموزشی توانمند سازی فعالان حوزه گردشگری باحضور دهیاران روستاهای هدف گردشگری و مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی استان امروز، 9 دی ماه، در مرکز جامع علمی کاربردی صنایع دستی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در این باره گفت: طرح توانمند سازی جوامع محلی و کارگاه‌های آموزشی با رویکرد توسعه ظرفیت‌های روستایی در استان برگزار می‌شود. 25 روستای هدف گردشگری در استان به عنوان روستاهایی شاخص در نظر گرفته شده است، که مستعد توسعه گردشگری هستند.
حسینی ادامه داد: برای توسعه جوامع روستایی استان مرکزی، طرح مطالعاتی و پژوهشی روستاها اجرایی شده که در حوزه یکپارچه سازی روستایی و محلی به ویژه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی تاثیرگذار است. از این رو کارگاه‌های آموزشی، برای دهیاران روستاهای هدف گردشگری جهت احداث خانه‌های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی برگزار شد تا شاهد توسعه این صنعت در روستاها باشیم تا از مهاجرت جلوگیری شود. هدف از این طرح کمک به معیشت و ایجاد اشتغال خرد روستایی است.
وی با تاکید بر احیا و توسعه گردشگری روستایی افزود: با مشاغل خانگی می‌توانیم صنایع دستی منسوخ شده روستاها را، تولید و احیا کنیم. همین طور خانه‌های بوم‌گردی، که خانه‌های تاریخی و قدیمی هستند باید بهسازی و بازسازی شوند تا بتوان زیر ساخت‌های توسعه گردشگری را فراهم کرد. همچنین اهالی روستاها نقاط قوت منطقه را شناسایی کنند و با توجه به پتانسیل موجود جهت تقویت، گام موثر بردارند.
حسینی در پایان اضافه کرد: بسیاری از گردشگران علاقمند دارند در فضای روستایی قرار گیرند و از دغدغه‌های فکری زندگی شهری دور شوند. در سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی طرفداران بسیاری پیدا کرده زیرا تجربه زندگی در میان منطقه بومی می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد. میراث فرهنگی با تلاش و برنامه‌ریزی جهت توسعه هرچه بهتر این صنعت اشتغالزا حامی روستاییان، جهت احداث اقامتگاه‌های بوم گردی است با این رویکرد استان می‌تواند زمینه ساز فرصتی نو برای توسعه گردشگری پایدار باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی