Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@16:43:35 GMT

پیروی از فرد فاسد از مصادیق غفلت است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۰۶۹۸

پیروی از فرد فاسد از مصادیق غفلت است

امام جمعه اصفهان، گفت: یکی از مهمترین رسالت هایی که بر عهده طلاب و روحانیون حوزه علمیه است، فراگرفتن علوم دینی و معارف اهل بیت و آموختن آنها به مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز امتحانات طلاب و روحانیون درسالن تکیه همدانیان اصفهان، اظهارکرد: یکی از توصیه های اکید من به طلاب وروحانیون این است که سنگر مساجد را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه یکی از بالاترین عبادات و مستحبات اقامه نماز جماعت درمسجد است، تصریح کرد: یکی از موضوع هایی که قابل مشاهده است کم رنگ شدن حضور مردم در مساجد است و باید بدانیم تشویق و ترغیب مردم برای حضور بر عهده روحانیت است.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: مساجد سنگر دین محسوب می شود و باید این سنگر حفظ شود.

به گفته وی، از امام معصوم روایت است که یکی از مصادیق غفلت این بوده که مسجد نرویم و ودنباله روی فرد فاسد باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت هایی که بر عده طلاب و روحانیون حوزه علمیه است، فراگرفتن علوم  دینی و معارف اهل بیت و آموختن آنها به مردم است، امام رضا (ع) در روایتی می فرماید خدا رحمت کند کسی که احیاکننده امر ما اهل بیت باشد که در ادامه روایت آمده است احیای امر اهل بیت همین فراگرفتن کلام و علوم اهل بیت و آموزش دادن آن به دیگران است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: یکی دیگر از رسالت های طلاب، روشنگری و تبیین کردن مسائل برای آحاد جامعه است، با توجه به اینکه امروزه دشمن روش و منش فرهنگی را برای مقابله با انقلاب اسلامی برگزیده است، روحانیت حوزه علمیه باید با بصیرت افزایی اقدامی متقابل داشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس

راضیه سلطان عباسی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان گفت: داوطلبان پذیرش در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴  می‌توانند بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.

وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.

عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!